Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3796226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1620 : 21.06.2012, 12:17:07 »
V70 2.4 Turbo vm:01 Voiko olla mahdollista jos autossa on käytetty 98 bensaa ennen? ja nyt tänään tankattiin e10 tankkiin ja nyt palaa moottorin kuva mittaristossa? auto siis on tänään hommattu

edit:ilmeisesti tarvii koneen kautta sammuttaa tuo valo.
Edit: P1171 vikakoodi

Nämä turbokoneet kyllä kunnossa ollessaan ja vakioviritteisinä käyvät mainiosti 95 oktaanisella bensalla, se on myös valmistajan minimivaatimus. Tosin 98 bensan tankkaamista suositellaan ja periaatteessa tarjolla on hieman enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta tuolla korkeampioktaanisella.

Koodihan tarkoittaa "Long Term Fuel Trim (Upper Limit)" eli käsittääkseni käy laihalla. Seoksen säädön yläraja on siis tullut vastaan. Pelkkä 95E10 bensan tankkaus ei tuota vielä tee, ellei jossain ole jotain vikaa. E85 polttoainetta tankkaamalla ilman muutoksia tuon koodin saa taatusti pamahtamaan tauluun.

(korjatkaa muuten joku oikea asiantuntija, jos puhuin ihan höpönassuja)
« Viimeksi muokattu: 21.06.2012, 12:22:26 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
RE: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1621 : 21.06.2012, 14:10:36 »
Asensin vahvistimen 1997 V70:iin ja virta akulta. Nyt tyhjäkäynti 700rpm. Lämpö ok, kulutus ok. Ei vaikuta, onko radio/ilmastointi päällä.
Sattumaa vai sekoittiko tuo vahvistin? Putsaan 600km päästä jos appiukolla klemmarit  (eli tyhjäkäyntiventtiili varmaan koskematon kun Volvon omat kiristimet paikoillaan)

Sent from my TITAN X310e using Board Express

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
RE: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1622 : 21.06.2012, 14:56:54 »
Äsken valoissa nousi vähitellen 950, mutta kuitenkin aluksi aina 700. Olisko sit vaan paskainen... :/

Sent from my TITAN X310e using Board Express

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1623 : 21.06.2012, 15:10:25 »
Ei mulla ainakaan ainakaan ilmastointi tiputa keulasta vaan n. kojelaudan kohdalta.
Se pönttö mikä on keulalla ainakin on niin hikoilee reilusti mutta ainakin dieselissä on suoja alla joten ei tee lammikkoo sille kohtaa.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1624 : 21.06.2012, 15:35:52 »
Ei mulla ainakaan ainakaan ilmastointi tiputa keulasta vaan n. kojelaudan kohdalta.
Se pönttö mikä on keulalla ainakin on niin hikoilee reilusti mutta ainakin dieselissä on suoja alla joten ei tee lammikkoo sille kohtaa.
Eiks vole pudota lauhteet katin päälle ja siitä höyrynä pois? Ei tuu lammikkoo niinkuin jostain halvemmista autoista, penari mese,... :D

Jos se keulalta pudottaa niin on varmaan se pömpeli sökö.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1625 : 22.06.2012, 23:26:31 »
Kuinka korkeelle vakio ahtomittari nousee B230FT vakio paineilla  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1626 : 23.06.2012, 01:52:47 »
Mites seiskassa lähtee irti "ovipahvin avauskahvan kehys"? Taisi jäädä ovipahvin irroitus siitä kiinni, niin jelppiä tarvis.  ???

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1627 : 23.06.2012, 11:36:16 »
Kuinka korkeelle vakio ahtomittari nousee B230FT vakio paineilla  ???
On niin kauan kun on vakiota ollut mutta muistelisin että noin puoleenväliin valkoista...





Mites seiskassa lähtee irti "ovipahvin avauskahvan kehys"? Taisi jäädä ovipahvin irroitus siitä kiinni, niin jelppiä tarvis.  ???
onko tosta mitään apua? http://www.youtube.com/watch?v=ayDhkXZj16A

Hommaa helpottaa huomattavasti kun irroittaa sen avausvivun nupin. Pikkumeisselillä peitetulppa pois päästä ja kiinnitysruuvi auki.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 14:30:54 kirjoittanut hevonen »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1628 : 23.06.2012, 12:12:36 »
On niin kauan kun on vakiota ollut mutta muistelisin että noin puoleenväliin valkoista...
hmm... Sittenhä taitaa olla sellanen homma et mulle on eksyny fk:n kello tonne :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 12:16:03 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1629 : 23.06.2012, 12:28:36 »
Ahtojen hukassa oleminen tuntuu olevan päivän sana täällä päin... mutta joo, kyllä se siihen puoleenväliin menee, sanoisin että hitusen ylikin.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1630 : 23.06.2012, 14:30:27 »
hmm... Sittenhä taitaa olla sellanen homma et mulle on eksyny fk:n kello tonne :facepalm:
Tökkää painemittari letkuun kiinni niin tiiät ja jos on paineet alhaalla, vedät raakan lisäjousen portin vivusta sinne kellon telineeseen. :) Voihan kellon kiinnityksen allekin laittaa parit prikat niin kello tulee kauemmas portista eli jousi kiristyy... Tuo ei tosin riitä kun ei sitä kelloa määräänsä kauemmas voi hinata, loppuu kellon liikevara ja portti ei aukea ollenkaan, tai sitten vaan liian vähän.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 14:34:14 kirjoittanut hevonen »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1631 : 23.06.2012, 15:27:38 »
Tökkää painemittari letkuun kiinni niin tiiät ja jos on paineet alhaalla, vedät raakan lisäjousen portin vivusta sinne kellon telineeseen. :) Voihan kellon kiinnityksen allekin laittaa parit prikat niin kello tulee kauemmas portista eli jousi kiristyy... Tuo ei tosin riitä kun ei sitä kelloa määräänsä kauemmas voi hinata, loppuu kellon liikevara ja portti ei aukea ollenkaan, tai sitten vaan liian vähän.
Laiton ekasta turbo ysistä tutun bleedi letkun jolla paineet nous 0.7bar kiinni ja nyt toi liikkuu silleen ku automaatti turbolta vois odottaa  8)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1632 : 23.06.2012, 16:38:27 »
Laiton ekasta turbo ysistä tutun bleedi letkun jolla paineet nous 0.7bar kiinni ja nyt toi liikkuu silleen ku automaatti turbolta vois odottaa  8)
No hyvä. Jos siellä on FK:n 0.3 bar kello, ei pelkällä bleedillä paljoo enempää saakaan mutta jos toi riittää niin ok...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1633 : 23.06.2012, 19:02:07 »
kyllä tuo ny ensi hätään piisaa :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1634 : 24.06.2012, 12:27:38 »
onko tosta mitään apua? http://www.youtube.com/watch?v=ayDhkXZj16A

Hommaa helpottaa huomattavasti kun irroittaa sen avausvivun nupin. Pikkumeisselillä peitetulppa pois päästä ja kiinnitysruuvi auki.
Ei tarvi irrottaa nuppia turhaan. Varovasti kampeamalla ylöspäin kun se lipsu sieltä pohjalta on käännetty auki. Samalla pitää painaa pahvin paneelia(siellä syvennyksessä kangas) sisään että mahtuu nousemaan. Jos on sähköveiveillä varustettu niin kytkin kannattaa nostaa ensin irti, päistään varovasti kampeamalla nousee.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo