Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3785665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2055 : 30.09.2012, 23:25:45 »
Otappa kuva vaikka siitä, miten se teline ottaa kiinni jakajaan.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2056 : 01.10.2012, 09:28:42 »
Tälviisii:

Eli ympyröitynä on kohta joka ottaa jakajaan ja sitten jää tuo rako tohon mihin pitäs tulla pultilla kiinni.

(kuvia on lisää jos tää ei vielä selventäny  :) )

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2057 : 01.10.2012, 10:43:59 »
Taitaa olla väärän mallin teline. Tuon kanssa jakaja tulee nokka-akselille.

Prikkoja väliin jos on ihan muutamasta millistä kiinni.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2058 : 01.10.2012, 10:49:00 »
Millanen homma on vaihtaa V70 2005 sisemmät raidetangot? Sisäpäissä oli vähän väljää, toinen just havaittavaissa ja toisessa vähän enemmän. Tekeekö motonetin osilla mitään vai mistä kannattaa hakea?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2059 : 01.10.2012, 11:09:49 »
Taitaa olla väärän mallin teline. Tuon kanssa jakaja tulee nokka-akselille.

Prikkoja väliin jos on ihan muutamasta millistä kiinni.

Joo prikat oliki hyvä idea. Kiitti vinkistä!

E: kävin koklailee ja n.5-6mm vaatii prikkoja väliin.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2012, 13:54:14 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2060 : 01.10.2012, 15:38:37 »
On tuommoinen B230FB:llä ja m47-laatikolla oleva 945:nen ja häiritsee aavistuksen eräs asia.
Jarrupoljin on "pehmeä" (kuin ilmaa olisi) ja kytkin (neste) kanssa hieman lerppa. Kysynkin, onko tuommoisen ABS-järjestelmän ilmaamimessa (ensimmäine ABS minulla) mitään huomioitavaa/normaalista poikkeavaa ja pitääkös käyttää jotain ihan omaa nestettä?

Jarrunestettä on tarpeeksi (tai voisi sitä kait vähän lisätä, minimissä), mutta tuntuu kuin vähän ilmaa olisi. Jarrut kuitenkin toimivat erittäin hyvin ja kytkin toimii normaalisti (on vain vähän lerppa). Voikos sitä kytkintä ilmata ja jos voi niin miten?

Lisäksi vielä, kuuluuko kattoluukun tiivisteen ja itse katon väliin jäädä 2-3mm rako (ei varmaankaan)? Mites tämän katon säätö tapahtui (haulla jotain löysin) tai tarvitseeko nyt huolestua kun muuten toimii erinomaisesti? Saakos siihen uutta tiivistettä? Katto on siis manuaalitoiminen...

Kyselen tyhmiä! :-[

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2061 : 01.10.2012, 19:23:42 »
onko jossain v70 vm. 2003 (signaturen auto) tyyppikilven tulkintaohjetta? Mietin että onko tuo 455-46 harmaan autoni värikoodi jolla tilaisin korjausmaalikynän?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2062 : 01.10.2012, 20:03:10 »
On tuommoinen B230FB:llä ja m47-laatikolla oleva 945:nen ja häiritsee aavistuksen eräs asia.
Jarrupoljin on "pehmeä" (kuin ilmaa olisi) ja kytkin (neste) kanssa hieman lerppa. Kysynkin, onko tuommoisen ABS-järjestelmän ilmaamimessa (ensimmäine ABS minulla) mitään huomioitavaa/normaalista poikkeavaa ja pitääkös käyttää jotain ihan omaa nestettä?

Jarrunestettä on tarpeeksi (tai voisi sitä kait vähän lisätä, minimissä), mutta tuntuu kuin vähän ilmaa olisi. Jarrut kuitenkin toimivat erittäin hyvin ja kytkin toimii normaalisti (on vain vähän lerppa). Voikos sitä kytkintä ilmata ja jos voi niin miten?

Lisäksi vielä, kuuluuko kattoluukun tiivisteen ja itse katon väliin jäädä 2-3mm rako (ei varmaankaan)? Mites tämän katon säätö tapahtui (haulla jotain löysin) tai tarvitseeko nyt huolestua kun muuten toimii erinomaisesti? Saakos siihen uutta tiivistettä? Katto on siis manuaalitoiminen...

Kyselen tyhmiä! :-[
Ei siinä mitään ku ilmaa vaan, mutta palat sulla on varmaan loppu jos jarruneste on minimissä.

Ei kuulu olla rakoa, säätöön löytyy varmaan jostain ohjeet, vähän paha selittää.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2063 : 01.10.2012, 20:06:22 »
onko jossain v70 vm. 2003 (signaturen auto) tyyppikilven tulkintaohjetta? Mietin että onko tuo 455-46 harmaan autoni värikoodi jolla tilaisin korjausmaalikynän?

tuosta pari linkkiä 1 ja 2 Toivottavasti auttaa
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2064 : 01.10.2012, 20:23:24 »
tuosta pari linkkiä 1 ja 2 Toivottavasti auttaa

auttoi, luulin oikein, kiitoksia! :)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2065 : 01.10.2012, 21:25:52 »
Focuksen 1.6 TDCI (PSA) koneen jakopään merkit ei ota osuakseen kohdalleen. Oisko täälä joku voortimees joka heittäis lonkalta mitä mä teen väärin.

Nokkia yhdistävän ketjun ajotus tarkistettu.
Nokkapyörän merkki lukitukseen (kello kymmeneen), nokkapyörässä on koneistettu kiila jota ei voi asettaa väärin.
Kampiakselin merkki lukitukseen (kello kahteentoista), kampiakselilla on irtokiila jonka paikallaan olo tarkistettu parikin kertaa.
Pumpun merkki lukitukseen (kello viiteen), kommonrailissa pumpun merkillä ei liene tarkkaa paikkaa.
Remmi tiukalle ja pyörittämään ni kampiakseli kääntyy noin 30 astetta molempiin suuntiin ja kolahtaa jumiin.

Merkit varmistettu Autodatasta, Gates remmikirjasta ja Wetterin auttavastapuhelimesta.

Ilman remmiä yläkertaa liikuttelemalla alakerran saa kuitenkin pyörimään ympäri ihan kivuttomasti, samoin yläkerran, joten ajoituksessa tässä täytyy vika olla.

Kuuluuko PSA koneissa remmi ajoittaa sellaiseen kohtaan jossa kaikki männät on tasalla?
Useissa PSA koneissa alakerta lukitaan vauhtipyörältä, tiedetään. Tässäkin koneessa on tapin paikka kopassa muttei ainuttakaan reikää vauhtipyörässä  O0

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2066 : 02.10.2012, 10:16:19 »
En noin uuteen koneeseen ole perehtynyt mutta useassa PSA:n koneessa männät on tasalla silloin kun kampi on merkissään, luultavasti sama pätee tuohonkin. Eikö siinä Fordsonissa tosiaankaan ole reikää vauhtipyörässä? Pösössä kampi lukitaan startin seutuvilta, lohkossa ja vauhtipyörässä on reiät 8 millin tapille.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2067 : 02.10.2012, 11:14:05 »
Mitenkä menee putkien koot? Allekirjoituksen kulkineessa ilmeisesti 2" putki, ja pitäisi liitos tehdä.
Pitääkö toinen pää olla 48mm ja toinen 51mm, jotta saa toisen pään muhvin sisään ja toisen putken päälle?
Selaillut tässä  biltemaa silmätkierossa :idiot2:...
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2068 : 02.10.2012, 11:16:58 »
200-sarjalaisen nopeusmittarin impulssit/km?
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2069 : 02.10.2012, 12:29:52 »
Mitenkä menee putkien koot? Allekirjoituksen kulkineessa ilmeisesti 2" putki, ja pitäisi liitos tehdä.
Pitääkö toinen pää olla 48mm ja toinen 51mm, jotta saa toisen pään muhvin sisään ja toisen putken päälle?
Selaillut tässä  biltemaa silmätkierossa :idiot2:...
Ei muistaakseni mene ihan tarvikeputkien mittojen mukaan nuo alkuperäiset putket eli jos niitä käyttää niin todennäköisesti hitsuu hommiks menee. Käy mittaamassa auton alla niin selviää, sitä ei kukaan tiedä mitä sinne on joku joskus vaihtanut.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy