Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15995 Vastauksia
  • 3785795 Lukukerrat

Jöyssi ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Bömba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • ei mittää ni katotaa!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2100 : 07.10.2012, 18:35:32 »
Mistähän kannattaa lähteä etsimään vikaa kun volvon vedot kadoksissa, tuntuu kuin turbo ei lähtis olleskaa mukaa? kannattaako epäillä samantien tuota turboa vai sitä kun vaihdoin syöttöpumpun hihnan ja jätin käyttämättä säätämässä kun ajattelin että mennää näi kun kerta toimii vaikka lueskelinkin että pitäisi käyttää vielä dieselpajal lopullises säädös :idiot2:

Auto siis v70 2.5 tdi tomaatilla..

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2101 : 07.10.2012, 18:50:57 »
Kannattaa alottaa sillä ajoituksen tarkistuksella että on haarukassa edes.
Toinen mikä kannattaa tehdä on se että putsaat mapille menevän letkun nipan imusarjasta.
Mappi on tuo anturi tuossa suodattimen vieressä. Siitä seuraat vaan letkua imusarjalle. Konesuoja vain pois.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2102 : 07.10.2012, 19:53:06 »
Jep, samaa ehottasin.. imusarjaan ei muita letkuja menekkään ni on helppo löytää.

On muutes aika vempula ku audissa tässä samassa koneessa nippa tekee 90asteen mutkan.. vähä haasteellisempi putsailla.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2103 : 08.10.2012, 15:35:13 »
Kuinka 940:in etujalkatilojen raittiusräppänöiden luo pääsee? Mistä muoveja pitää purkaa pois ja mikä olisi helpoin tapa tukkia? Ilmeisesti sieltä tulee vesi...

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2104 : 08.10.2012, 15:48:02 »
Ei niitä välttämättä ole ollenkaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2105 : 08.10.2012, 16:00:26 »
Ei niitä välttämättä ole ollenkaan.

Vai olisikohan, että muovissa on paikka räppänälle, mutta sen alla on kyllä ihan äänieriste. Hmmm, menee jännäksi tämä vedenvuodon etsiminen...
Mattoon kättä hinkaten tuntuu käsi tahmealta ja maistuu makealta, klykolilta siis. Kuitenkaan vettä ei häviä eikä porise kenno. Ja jos noin paljon vuotaisi, ei kauaa nesteet koneessa pysyis.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2106 : 08.10.2012, 16:12:41 »
Talviautoon tulos b200f kone b19e tilalle. Uuteen moottorii laitan kaasarin, koska sähköruiskuun ei nyt just löytyny johtosarjaa, eikä kiinnosta tai huvita ruveta pihalla tekemään ja Tuo oma mekaaninen ruisku on hajalla. Elikkä mitä muutoksia tarvii polttoainelinjaan tehdä, että tulee toimiva?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa volvorane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2107 : 10.10.2012, 21:33:24 »
Vaihtoin volvoon uudet tulpat ja vanhojen päät oli aivan valkoset. Taitaa käyä laihoilla, onko miten vaarallista ja pittääkö tälle tehä jotaki? Auto 940 b230fb koneella..

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2108 : 10.10.2012, 22:15:51 »
Talviautoon tulos b200f kone b19e tilalle. Uuteen moottorii laitan kaasarin, koska sähköruiskuun ei nyt just löytyny johtosarjaa, eikä kiinnosta tai huvita ruveta pihalla tekemään ja Tuo oma mekaaninen ruisku on hajalla. Elikkä mitä muutoksia tarvii polttoainelinjaan tehdä, että tulee toimiva?
Mutulla menis että kaasari tulvii yli, jos et deletoi sähköstä pumppua. Tällänen muistikuva olis olemassa, tosin kun (m)asennettiin joskus kaasarikonetta ruiskukoppaan isohko ohranjyvä silmänurkassa
No kun halvalla sai.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2109 : 10.10.2012, 22:53:37 »
Talviautoon tulos b200f kone b19e tilalle. Uuteen moottorii laitan kaasarin, koska sähköruiskuun ei nyt just löytyny johtosarjaa, eikä kiinnosta tai huvita ruveta pihalla tekemään ja Tuo oma mekaaninen ruisku on hajalla. Elikkä mitä muutoksia tarvii polttoainelinjaan tehdä, että tulee toimiva?
Tankkipumppu/anturi pitää vaihtaa kaasarimalliseen anturihässäkkään, painepumpun tilalle suoraa putkee ja kaasarille sopiva pumppa. K-jetin pumppu lykkää 5-6 barin paineella, kaasari rupee tulvimaan jollain puolella barilla. En tiedä pystyiskö alkuperästä paluulinjaa käyttämään kaasuttimen kans imulinjana. Muistelisin, että paluulinja on pienempää putkee, ja en muista ylettyykö paluuputki tankin pohjalle. Minkähän verran tankkipumppu tekee painetta? Voiskohan sitä käyttää kaasarin kans jos asentas paineensäätimen konehuoneeseen ja säätimeltä paluu alkuperäiseen paluulinjaan? Jos asentaa originaalin mekaanisen pumpan tai sähösen kaasarivehkeeseen tarkotetun pumpun niin tankki- ja painepumppu on poistettava, ei jaksa imee ainetta niitten läpi.

Teillä pitäs jossakin olla jemmas mun mustasta jääny kaasarimallin tankki ;)
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2110 : 11.10.2012, 21:32:40 »
Vai olisikohan, että muovissa on paikka räppänälle, mutta sen alla on kyllä ihan äänieriste. Hmmm, menee jännäksi tämä vedenvuodon etsiminen...
Mattoon kättä hinkaten tuntuu käsi tahmealta ja maistuu makealta, klykolilta siis. Kuitenkaan vettä ei häviä eikä porise kenno. Ja jos noin paljon vuotaisi, ei kauaa nesteet koneessa pysyis.
Vuotaisko tuulilasin liimaukset/tiivisteet? Ei välttämättä huomaa ihan niin helposti kuin luulis ennen kuin vuotaa aika reilusti.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2111 : 11.10.2012, 23:22:53 »
Vuotaisko tuulilasin liimaukset/tiivisteet? Ei välttämättä huomaa ihan niin helposti kuin luulis ennen kuin vuotaa aika reilusti.
Tätä on jo pari tyyppiä ehdottanut. Vähän huonompi vaan todeta tuo. Taitaa joutua purkamaan vähän reilummin, että näkisi tuleeko lasilta. ???

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2112 : 12.10.2012, 04:22:39 »
Tätä on jo pari tyyppiä ehdottanut. Vähän huonompi vaan todeta tuo. Taitaa joutua purkamaan vähän reilummin, että näkisi tuleeko lasilta. ???

Jos tuulilasi vuotaa alalaidasta niin ei kyllä huomaa helposti muuten, kuin just, että matot on märät.. Ei tarvii kovin iso kämmi käydä lasin liimaajalla, pienikin reikä liimassa vuotaa helvetisti satasen vauhdissa  ::)
144
145
945
855

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2113 : 12.10.2012, 04:45:35 »
Jos tuulilasi vuotaa alalaidasta niin ei kyllä huomaa helposti muuten, kuin just, että matot on märät.. Ei tarvii kovin iso kämmi käydä lasin liimaajalla, pienikin reikä liimassa vuotaa helvetisti satasen vauhdissa  ::)

Njepjep, mutta millä tästä varmistuisi? ;) Pistää kaveri kusemaan lasille ja itse pyllistellä jalkatilassa. ::)

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2114 : 12.10.2012, 08:59:01 »
Listat pois ja sitten 2 vaihtoehtoo(liimalasilla): 1 paineilmalla puhaltaa lasin reunat ja toinen kuuntelee sisällä. Varmasti huomaa eron kun reikä kohdalla.

2 . Painepesurilla kiertää reunat ja jos ei vuoda niin  sitten tutkimaan lämppäriä...

Ja taivaalta ei sada makeata vettä joten joko on vuotanut joskus tai vuotaa lämppäriltä.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

 

Carcom Oy  Elekma