Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3800362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2790 : 28.02.2013, 08:55:12 »
Kysytään nyt täältä ku mä en oikeesti tiiä mitä tehdä  :-\

Kannattaisko sijoittaa uuteen ilmamäärämittariin 400-600euroa? Auto on 740 -89 B200ET ja kori on hyvässä kunnossa ja siisti yksilö.
Mietin vaan että jos siihen nyt sijottaa sen niin meneekö siitä kohta jotain muuta kallista hajalle? Esim jotain boxeja? Rupee kuitenkin olemaan tota ikää melko paljon  :'(
Kannattanee ainakin tuohon rahaan jo keksiä jostain se varaosa millä kokeilla toimiiko.

Missä päin vaikutat?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2791 : 28.02.2013, 17:45:03 »
Kannattanee ainakin tuohon rahaan jo keksiä jostain se varaosa millä kokeilla toimiiko.

Missä päin vaikutat?
Löysin käytettynä 50e ja sano että olis kuulema toimiva. Tulee joskus ens viikolla postiin.

Jyväskylässä päin majailen. Mut kiitos kaikille  -H-
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2792 : 28.02.2013, 21:57:22 »
Vielä yks pikku kysymys tosta B200ET jäähdyttimestä. Mikä se anturi on siinä turbon puoleisessa yläkulmassa mihin tulee kaks johtoa?
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2793 : 28.02.2013, 22:01:52 »
Vielä yks pikku kysymys tosta B200ET jäähdyttimestä. Mikä se anturi on siinä turbon puoleisessa yläkulmassa mihin tulee kaks johtoa?
Sähköflektin termari
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2794 : 01.03.2013, 12:42:50 »
Mistäs löytyis ton AW30-40 laatikon välitykset?
No kun halvalla sai.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2795 : 01.03.2013, 13:03:58 »
Mistäs löytyis ton AW30-40 laatikon välitykset?
Oiskohan tuolla mitään?   http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/tranny.htm#AW30-40
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2797 : 03.03.2013, 14:58:26 »
Mikä olisi sopiva kaapelikoko kun sähkölaitteelle on 50A sulake? Riittääkö 4mm2?
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2798 : 03.03.2013, 15:26:51 »
Onko se 50A sulake siellä katastrofia varten vai ottaako joku laite käytönaikana lähes tuollaista virtaa? Mikä se virrantarve/vattimäärä on? Millanen häviö on vielä Ok?

Kahta 55W hehkua varten riittää 1,7mm2 johto (kannattaa valita seuraava isompi, eli 2,5mm2), amppeereksi tulis noin 9A -luokkaa joten sulakkeeksi vähän isompi, esim. 15A

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2799 : 03.03.2013, 15:30:54 »
Onko se 50A sulake siellä katastrofia varten vai ottaako joku laite käytönaikana lähes tuollaista virtaa? Mikä se virrantarve/vattimäärä on? Millanen häviö on vielä Ok?

Kahta 55W hehkua varten riittää 1,7mm2 johto (kannattaa valita seuraava isompi, eli 2,5mm2), amppeereksi tulis noin 9A -luokkaa joten sulakkeeksi vähän isompi, esim. 15A

Sulake on tuota sähköistä ohjaustehostinta varten, virrantarpeesta en tiedä mutta suositus sille on 50A sulake. Pitää varmaan kurkata moottorin kylkeen jos siinä mainittaisi.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa marvi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Se. Varma. Kotimainen.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2800 : 03.03.2013, 17:41:00 »
http://www.adita.fi/laskuri.asp

Tuolla varmaan pääsee kartalle siitä kaapelin paksuudesta.

Tehona laskuissa voi varmaan tuossa käyttää esimerkiksi  700 Wattia. (13,8 V * 50 A = 690 W)
V70 D5 -02, S60 T5 -01
In Memoriam: 240 GLi -87, V70 -97, V70 D5 -05

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2801 : 03.03.2013, 17:50:28 »
http://www.adita.fi/laskuri.asp

Tuolla varmaan pääsee kartalle siitä kaapelin paksuudesta.

Tehona laskuissa voi varmaan tuossa käyttää esimerkiksi  700 Wattia. (13,8 V * 50 A = 690 W)

Tuo olikin hyvä linkki, kiitokset. 4mm2 näemmä riittää.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2802 : 05.03.2013, 11:25:36 »
Alkaa neuvot loppumaan kesken 240 kanssa. Lataus heikkenee kun kierroksia nostaa, ja valot kun heittää päälle tippuu napajännite 12,5V tuntumaan (tyhjäkäynnillä ja valot yms pois 13,5V-14V). Lataussäädin vaihdettu, sekä laturin takaa johtoja vaihdettu vanhojen hapertuneiden tilalle. Täytyykö tässä lähteä laturikaupoille, vai onko vielä joku paikka mikä kannattaisi katsoa?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2457
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2803 : 05.03.2013, 11:31:56 »
Alkaa neuvot loppumaan kesken 240 kanssa. Lataus heikkenee kun kierroksia nostaa, ja valot kun heittää päälle tippuu napajännite 12,5V tuntumaan (tyhjäkäynnillä ja valot yms pois 13,5V-14V). Lataussäädin vaihdettu, sekä laturin takaa johtoja vaihdettu vanhojen hapertuneiden tilalle. Täytyykö tässä lähteä laturikaupoille, vai onko vielä joku paikka mikä kannattaisi katsoa?
Toimiiko auto muuten, onko akkusi kunnossa?
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2804 : 05.03.2013, 11:41:07 »
Toimiiko auto muuten, onko akkusi kunnossa?

Auto toimii, mutta kyllä tuon akun napajännitteen laskun huomaa. Tosin latausvalo ei ajossa, eikä paikallaan syty. Akku on pari vuotta vanha, ja uskoisin sen olevan kunnossa. On se tosin saattanut ottaa kipeää kun se on muutaman kerran päässyt aika tyhjäksi. Täytyy vielä käydä mittailemassa napajännitteen muutosta kun akunkengät ovat irti.

Edit.

Kävin mittailemassa, ja akku vaikuttaisi olevan kunnossa. Putsailin myös akunkengät ja akun navat. Auto tyhjäkäynnillä ja sähkölaitteet pois päältä akun napajännite nousi 13,6V tietämille, kierrokset kun nosti yli ~1500rpm alkoi napajännite tippua ja 12,2V kohdalla päästin auton tyhjäkäynnille jonka seurauksena napajännite nousi takaisin 13,6V.

Edelleen tyhjäkäynnillä laitoin valot päälle, napajännite kävi 12,4V, mutta nousi aika pian 13V tuntumaan (eli johtui ilmeisesti tyhjähköstä akusta). Ja kierroksia nostaessa tapahtui sama ilmiö kuin ilman valoja.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2013, 12:16:34 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Elekma  Autoracing