Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa marvi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Se. Varma. Kotimainen.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2835 : 13.03.2013, 11:30:38 »
Ahaa, miksi ei saa dottifemmaa käyttää? Onko tuolla DOT5.1 ja DOT4:llä jotain käytännön eroa?
DOT5 on silikonipohjainen, joten sitä ei saa sekoittaa  DOT 4 ja DOT 5.1 nesteiden kanssa. Jos jostain syystä haluaa DOT 5 nestettä laittaa, pitäis koko järjestelmä vähintään huolellisesti huudella.

DOT 4 ja DOT 5.1 erot taitaa olla siinä että DOT 5.1 on uudempi keksintö, ilmeisesti se toimii paremmin ABS-jarrujen kanssa ja koska tämä on tärkeää, niin wikipedia antaa DOT 5.1:lle korkeammat kiehumispisteet.
V70 D5 -02, S60 T5 -01
In Memoriam: 240 GLi -87, V70 -97, V70 D5 -05

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2836 : 13.03.2013, 18:25:29 »
ihan tarvikepaloista puhuin  ;) voi pian olla että hyvät tarvike maksaa enemmän kuin marmorilla

Moponet tarjooo tasan yhtiä ABS -paloja. Kokemuksesta kyllä tiedän, ettei motonetistä pitäisi ostaa yhtään mitään, mutta minkäs köyhä tuloilleen voi....

...Lisätääs tähän vielä kun ei äkkisellä haulla löytynyt, enkä viitsi uutta topikkia aloittaa:
Eli 945 B230FB käynnistyy pidemmän seisonnan (vuorokausi) jälkeen huonohkosti (kuten huonohehkuinen diesel, köhimällä ja sahaamalla) ja käyntiin lähdettyään saattaa joutua "avittamaan" kaasulla, ettei sammu. Kunhan motin saa aviteltua käyntiin (noin 1-2 sekuntia), niin ei mitään ongelmaa. Joskus tekee sen jo 20 minuutin seisonnan jälkeen, lähtee joko sahaten tai virtoja käännellen päälle/pois (ja samalla kuunnellen, milloin pa-pumppu pyörii). Ongelma on vain alle puolella tankilla, eikä vaikuta ajamiseen mitenkään. Kulkee hyvin ja toimii ihan moitteetta tyhjälläkin tankilla. Bensa ei haise, eikä ole vikakoodeja.
Vaihdettu jo pa-pumpun rele, ei vaikutusta.

Olisiko mahdollisesti tankissa oleva siirtopumppu? Tähän kun vielä lisää mahdollisesti tukkoisen polttoainesuodattimen, niin ei ihmekkään ettei vajaalla tankilla jaksa käynnistyä.


Entäs miten ihmeessä tuo klipseillä kiinni oleva 940:n mittaristo lähtee irti? En minä uskalla käyttää niin paljoa voimaa, että sen saisi irti. Sormiinkin sattuu painaa niitä klipsejä, ovat "hieman" jäykät... >:(
Ei pala mittariston varoitusvalot. Merkkivalot (sumarit, pitkät jne...) kyllä toimii aina, mutta varoitusvalot (käsijarru, öljynpaine, lataus jne...) ei aina toimi ja joutuu mäiskimään kojelautaa. Eihän tuo muuten haittaisi, mutta tuntuu ettei lataa, ellei nuo varoitusvalot toimi. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 14.03.2013, 01:52:13 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2837 : 14.03.2013, 06:36:48 »


Lainaus
Entäs miten ihmeessä tuo klipseillä kiinni oleva 940:n mittaristo lähtee irt
siinähän painetaan edestä sopivilla meiselillä niistä reijistä , enste ottaa sen kehyksen pois toki voi vähän avittaa takaa niiten klippsujen kanssa

Lainaus
Olisiko mahdollisesti tankissa oleva siirtopumppu?
näin uskoisin

Lainaus
Kokemuksesta kyllä tiedän, ettei motonetistä pitäisi ostaa yhtään mitään

älä ny hyvä motonätti hauku

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2838 : 14.03.2013, 12:33:02 »
Olihan asia niin että, bensapumpun releellä ja siirtopumpulla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa?
Allekirjotuksen kulkineessa häröä varmaankin myös siirto pumpussa, kun sitä selvittelee niin nappaisi tuon releen irti siksi aikaa.
No joku kysyy kumminkin miksi?
V: Ruiskupumppu kun huutaa aina kun on virrat päällä, syy siihen vielä hakusessa.
    Tai ehkä voisi olla joku takaisku? Ei mitään hajua missä edes sijaitsee?
« Viimeksi muokattu: 14.03.2013, 13:26:17 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2839 : 14.03.2013, 17:50:20 »
Olihan asia niin että, bensapumpun releellä ja siirtopumpulla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa?
Allekirjotuksen kulkineessa häröä varmaankin myös siirto pumpussa, kun sitä selvittelee niin nappaisi tuon releen irti siksi aikaa.
No joku kysyy kumminkin miksi?
V: Ruiskupumppu kun huutaa aina kun on virrat päällä, syy siihen vielä hakusessa.
    Tai ehkä voisi olla joku takaisku? Ei mitään hajua missä edes sijaitsee?
Kyyl se siirtopumpun virta tulee sen bensapumpunreleen eli järjestelmäreleen kautta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2840 : 14.03.2013, 18:01:19 »
"Kyyl se siirtopumpun virta tulee sen bensapumpunreleen eli järjestelmäreleen kautta."

No voehan, sitten tarttee varmaankin ryömiä auton alle irrottaa liittimet.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2841 : 14.03.2013, 18:52:44 »
"Kyyl se siirtopumpun virta tulee sen bensapumpunreleen eli järjestelmäreleen kautta."

No voehan, sitten tarttee varmaankin ryömiä auton alle irrottaa liittimet.
Niin siis tosiaan jos kyseessä allekirotuksen vehe.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2842 : 14.03.2013, 19:09:18 »
mutta varoitusvalot (käsijarru, öljynpaine, lataus jne...) ei aina toimi ja joutuu mäiskimään kojelautaa. Eihän tuo muuten haittaisi, mutta tuntuu ettei lataa, ellei nuo varoitusvalot toimi. :idiot2:
Juu ei lataa, laturin valon kautta kulkee heräte
Nimimerkillä ajoimpa mittaristo irti töihin ja akku loppu just kun sain auton parkkin  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2843 : 14.03.2013, 19:12:04 »
Niin siis tosiaan jos kyseessä allekirotuksen vehe.
Kyllä juurikin allekirjoituksen laite, no viikonloppuna pitää ihmetellä.
Pumpulta piuhat pois ja tankin pumppua, ja johtoja tutkimaan.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2844 : 14.03.2013, 19:16:03 »
Juu ei lataa, laturin valon kautta kulkee heräte
Nimimerkillä ajoimpa mittaristo irti töihin ja akku loppu just kun sain auton parkkin  :buck2:
Volttimittari lisä mittarina on kätevä, näkeepi lataako vai ei.
Ja kokemusta mittariston kalvon/lataus ongelmista löytyy.   >:(
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2845 : 15.03.2013, 15:44:50 »
Mikä on -04 V50 T5 jakoremmin vaihtoväli? ???tkm/?vuotta

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2846 : 15.03.2013, 16:00:20 »
Onko sille mittariston irroittamiselle jotain fiksua räjäytyskuvaa olemassa tai onko Jyväskylässä joku, joka sen voisi ottaa irti? Ei minulla nimittäin oikeasti riitä voima eikä sorminäppäryys. Vai pitääkö se muovinen kehys jotenkin ensin poistaa? Siinä kehyksessähän on reiät klipsujen painamista varten...

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2847 : 15.03.2013, 16:07:59 »
Onko sille mittariston irroittamiselle jotain fiksua räjäytyskuvaa olemassa tai onko Jyväskylässä joku, joka sen voisi ottaa irti? Ei minulla nimittäin oikeasti riitä voima eikä sorminäppäryys. Vai pitääkö se muovinen kehys jotenkin ensin poistaa? Siinä kehyksessähän on reiät klipsujen painamista varten...
siitä reiästä pitää painaa aika kovaakin. Ensin tuntuu kun lähtee löysät pois, sen jälkeen painaa vielä kovempaa niin tuntee kun se klipsu liikkuu. Sit se lähtee vetämällä
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2848 : 15.03.2013, 16:24:50 »
Onko sille mittariston irroittamiselle jotain fiksua räjäytyskuvaa olemassa tai onko Jyväskylässä joku, joka sen voisi ottaa irti? Ei minulla nimittäin oikeasti riitä voima eikä sorminäppäryys. Vai pitääkö se muovinen kehys jotenkin ensin poistaa? Siinä kehyksessähän on reiät klipsujen painamista varten...
Eiköhän siitä joku sulle käy neuvomassa, kun olis tienny niin minäkin tänään aamupäivällä  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2849 : 15.03.2013, 17:09:11 »
siitä reiästä pitää painaa aika kovaakin. Ensin tuntuu kun lähtee löysät pois, sen jälkeen painaa vielä kovempaa niin tuntee kun se klipsu liikkuu. Sit se lähtee vetämällä

Minä kun painan, niin tuntee kun klipsi liikkuu. Sitten pyshtyy ja kuuluu "poks", ilmeisesti työkalu luiskahtaa klipsin päältä jokakerta pois.

 

KL-varaosat  Race.fi