ihan tarvikepaloista puhuin
voi pian olla että hyvät tarvike maksaa enemmän kuin marmorilla
Moponet tarjooo tasan yhtiä ABS -paloja. Kokemuksesta kyllä tiedän, ettei motonetistä pitäisi ostaa yhtään mitään, mutta minkäs köyhä tuloilleen voi....
...Lisätääs tähän vielä kun ei äkkisellä haulla löytynyt, enkä viitsi uutta topikkia aloittaa:
Eli 945 B230FB käynnistyy pidemmän seisonnan (vuorokausi) jälkeen huonohkosti (kuten huonohehkuinen diesel, köhimällä ja sahaamalla) ja käyntiin lähdettyään saattaa joutua "avittamaan" kaasulla, ettei sammu. Kunhan motin saa aviteltua käyntiin (noin 1-2 sekuntia), niin ei mitään ongelmaa. Joskus tekee sen jo 20 minuutin seisonnan jälkeen, lähtee joko sahaten tai virtoja käännellen päälle/pois (ja samalla kuunnellen, milloin pa-pumppu pyörii). Ongelma on vain alle puolella tankilla, eikä vaikuta ajamiseen mitenkään. Kulkee hyvin ja toimii ihan moitteetta tyhjälläkin tankilla. Bensa ei haise, eikä ole vikakoodeja.
Vaihdettu jo pa-pumpun rele, ei vaikutusta.
Olisiko mahdollisesti tankissa oleva siirtopumppu? Tähän kun vielä lisää mahdollisesti tukkoisen polttoainesuodattimen, niin ei ihmekkään ettei vajaalla tankilla jaksa käynnistyä.
Entäs miten ihmeessä tuo klipseillä kiinni oleva 940:n mittaristo lähtee irti? En minä uskalla käyttää niin paljoa voimaa, että sen saisi irti. Sormiinkin sattuu painaa niitä klipsejä, ovat "hieman" jäykät...

Ei pala mittariston varoitusvalot. Merkkivalot (sumarit, pitkät jne...) kyllä toimii aina, mutta varoitusvalot (käsijarru, öljynpaine, lataus jne...) ei aina toimi ja joutuu mäiskimään kojelautaa. Eihän tuo muuten haittaisi, mutta tuntuu ettei lataa, ellei nuo varoitusvalot toimi.
