Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15997 Vastauksia
  • 3792637 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3075 : 16.04.2013, 17:59:11 »
Kyllä se liikku ihan, muutaman kerran teki sen äänen ja lopetti, ja toimi normaalisti. Pitää varmaan viikonloppuna tsekkailla mitä takajarruille kuuluu.
Kokeiles tämä: käppäri päälle keula loivaan ylämäkeen, vapautat käppärin -> lähteekö rullaamaan. Mun veikkaus on että ei lähde, ja syy on tuo käsijarrun rakenne, se puree paljon hanakammin taaksepäin. Lisäksi jos vaijeri tai levittäjät hiukan takeltaa, on taaksepäin lähtö monesti vastahakoista ellei ensin ota 5cm eteenpäin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3076 : 16.04.2013, 18:09:59 »
Kokeiles tämä: käppäri päälle keula loivaan ylämäkeen, vapautat käppärin -> lähteekö rullaamaan. Mun veikkaus on että ei lähde, ja syy on tuo käsijarrun rakenne, se puree paljon hanakammin taaksepäin. Lisäksi jos vaijeri tai levittäjät hiukan takeltaa, on taaksepäin lähtö monesti vastahakoista ellei ensin ota 5cm eteenpäin.
Parkkipaikalla kyllä teki tota, et käsijarru ja vaihde pois päältä eikä valunut mihinkään päin vaikka normisti on siinäkin valunut vähäsen.
Täytyy aukoa takajarrut jossian vaiheessa, ja katsoa sieltä.

Öljyt tuohon pitäisi vaihtaa myös, joten taidan olla "reipas" ja vaihdattaa peräänkin öljyt.  :idiot2:

Poissa pegevege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3077 : 16.04.2013, 19:58:25 »
740 B200E starttaa mutta ei kaynnisty. Bensa pumppu pyorii startatessa ja kipinaa tulee , valilla paukahtaa ja imusarjasta pain nousee savua

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3078 : 16.04.2013, 20:26:47 »
740 B200E starttaa mutta ei kaynnisty. Bensa pumppu pyorii startatessa ja kipinaa tulee , valilla paukahtaa ja imusarjasta pain nousee savua
laita se letku sieltä imusarjan alta takas paikalleen niin johan taas käy(,lisäilmaluistin kohdalla) katot siitä vaikka imusarjan mustan rautatuen välistä sinne alle niin hiffaat mistä on kysymys ;)
« Viimeksi muokattu: 16.04.2013, 20:35:32 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3079 : 16.04.2013, 21:02:42 »
Olisko jollain varaosanumeroita mitä tarvi tollasen 2.4D 2005 jakopään laittoon? Ajatellen, että sieltä uusitaan kaikki kilkkeet. Jos jotain uusitaan, niin ei kuulu tapoihin jättää sellaisia vanhoja osia, mitkä helposti uusii samalla.

Meinasin kattoa jos jostain rapakon takaa sais edukkaammin.

Edit: osaako joku heittää suoraan, minkä kokoset jarrulevyt tollasessa on eessä? Vai onko eri variaatioita? Pitäs jossain vaiheessa eteen uusia, niin vois samalla tilata. OEM tai jotain muuta :P
« Viimeksi muokattu: 16.04.2013, 21:15:03 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3080 : 16.04.2013, 21:23:12 »
Kojelauta pitäis saada purettua 945, olisko jossain jotain tietoa missä esim. kaikki ruuvit sijaitsee?
Kattelin tänään vähäsen että missä olis ollu ruuveja mistä alottaa, mutta ei mahtanu löytyä. eikä sitä heti viittis talttapään kanssa ruveta listoja repimään  :P
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3081 : 16.04.2013, 22:19:31 »
Miksi purat sitä kojelautaa ja irroitatko sen kokonaan?
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3082 : 16.04.2013, 23:44:28 »
Radion kanssa pitäis tapella, kun ei tullut pois niin kattoa takapuolelta mikä vikana ja samalla huoltaa sisätilan puhallinta
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3083 : 16.04.2013, 23:47:50 »
Radion kanssa pitäis tapella, kun ei tullut pois niin kattoa takapuolelta mikä vikana ja samalla huoltaa sisätilan puhallinta

No nuiden takia ei tarvi kojelautaa purkaa :D

Puhallin tulee näkösille ku otat vänkärin jalkatilasta muovit pois edestä, siellä on ruuvit näkösillä. Sitten niitä pitää vähän vääntää että irtoaa.
Radion saat irti ku lähet tuhkakupista ylöspäin purkamaan pala palalta ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3084 : 17.04.2013, 00:04:20 »
No nuiden takia ei tarvi kojelautaa purkaa :D

Puhallin tulee näkösille ku otat vänkärin jalkatilasta muovit pois edestä, siellä on ruuvit näkösillä. Sitten niitä pitää vähän vääntää että irtoaa.
Radion saat irti ku lähet tuhkakupista ylöspäin purkamaan pala palalta ;)

Yritin jo purkaa tuolta radion alapuolelta, hyvin meni siihen asti kun tuli se radion alapuolinen koppa missä on tupakansytytin. Ei lähteny nii muute millää irti.
Oikea puoli napsahtaa auki, mutta se puoli missä on juuri tuo sytkä ei lähde millään irti...
« Viimeksi muokattu: 17.04.2013, 00:06:37 kirjoittanut N1k5u »
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3085 : 17.04.2013, 00:14:11 »
Niinpä. Yleensä aloituksissa helpottaisi se kun kertoo missä on vikaa. Sitten täällä saa yksityiskohtaista neuvoa millä irroittaa mitäkin ja miksi. :) Että muista nyt tämä vastaisuudessa. Joskus voi joutua löysäämään jotain ei irroittamaan kun nämä ovat yleensä aina ei mukavissa paikoissa ja monasti tarvitsee työkaluneuvoja. Kai sitten vaihdat sen "radion" kun jos ei toimi niin vika voi olla johtimien huonossa kytkennässäkin, siellä kaukana itse laitteesta. ;)

Ne lähtee irti joko vetämällä ja kiertämällä samaan aikaan hivuttamalla. Älä väkisin revi mitään irti. Katso oikea suunta ja käytä sitten vasta vähän voimaa. Kyllä jos 960 konsolin saa irti helvetillisellä noitumisella verrattuna 940 vastaavaan, niin on jo voiton puolella. Kiinnitys on hyvin erilainen, vaikka ulospäin ovat samannäköisiä. Ruuveja on aina siellä missä maskitulppakin.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2013, 00:25:39 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3086 : 17.04.2013, 00:26:03 »
Yritin jo purkaa tuolta radion alapuolelta, hyvin meni siihen asti kun tuli se radion alapuolinen koppa missä on tupakansytytin. Ei lähteny nii muute millää irti.
Oikea puoli napsahtaa auki, mutta se puoli missä on juuri tuo sytkä ei lähde millään irti...
Voithan toki lisätä voimaa, josko se sitten lähtisi. Toisaalta voit myös irrottaa sen tupakinsytkän peitelevyn ja avata sen (tai jopa ne, jos sinne on se toinenkin laitettu) kiinnitysruuvin sieltä lätkän alta. Ei tartteis rikkoa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3087 : 17.04.2013, 09:41:04 »
Terve.
Onko radio ihan normilaite,edestä sisään työnnetty?
Irrotukseen on ilmeisesti sinunkin tapauksessasi olemassa tyokalut,U-langat tai
sitten sellaset liuskat joilla lukitukset aukeaa.
Jos on irrotettava etupaneeli niin sen alta paljastuu,tai sitten kehys etupaneelin ympärillä.Lukitusten aukot on radion päädyissä.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3088 : 17.04.2013, 10:46:35 »
Heipsus, appiukko kaipaa apua Volvo V70 TDI -98 kanssa.
Venttiilikopassa on vulkanoitu tiiviste, joka vuotaa. Uusi koppa maksaa 270€... :idiot2:
Käykö tuohon moottoriin jonkin toisen VAG-laitteen ventiilikoppa, jossa olisi se irrallinen, liimattava tiiviste?

Joku vidiootti mennyt joskus kampeamaan koppaa irti tiivistepinnasta meisselillä, joten tiivisteessä reilu kolo. >:( Nyt on vaan "riittävästi" paskaa välissä (tiivisteliimaa), että pitäisi edes vähän...

Ja toinen kysymys... Oli ahtimelle painekellon perään menevä pieni muoviletku irti, letkun toinen pää on kuljettajan puolella olevan muovikotelon kyljessä (ECU?) olevassa painekellossa, josta lähtee johtoja muovikotelon sisälle. Mikä käytännön vaikutus ko. letkun irtiolemisella on? Nyt on kiinni, mutta oli poltellut huoltovaloa ajoittain...

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3089 : 17.04.2013, 14:19:09 »
VW Transporter T4 2,5 TDi 96-03 tiiviste sopii suoraan siihen Volvon venttiilikoppaan.

Volvon konehuoneesta en osaa sanoa mutta volkkarissa on ahtopaineen ohjaussolenoidi hukkaportinkellon letkun välissä, ja meneepä ahtopaineesta tieto myös eculle. Luultavasti ei saa riittävästi "ruokaa" jos ecu ei saa tietoa ahtopaineesta tai ahtaa liikaa jos ohjaussolenoidi ei saa tietoa. Ensimmäisessä tapauksessa ei sytytä volkkarissa vikavaloa mutta jälkimmäisessä tapauksessa sytyttää. Molemmissa tapauksissa meno on laiskaa yli 2500 kierroksella. Näin ainakin volkkarissa.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2013, 14:25:24 kirjoittanut estate »
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Autoracing  KL-varaosat