Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3495 : 20.06.2013, 11:38:41 »
Silmälaakeri jumittelee ja kytkinakseli pyörii vaikka kytkin on pohjassa?
Autossa ei ole silmälaakeria ja kytkinremontti tehty hiljattain ja kaikki tarpeelliset paikat siis rasvattu asianmukaisesti.

Niin, koeajo autossa tämän huomasin että ei oma ole (vielä?). :)

Ja jos pistin ykkösen --> vapaa --> ykkönen, nii toisella kerralla tätä kytkeytymis kolahdusta ei tullut (kytkin koko ajan painettuna)
Jep sama homma, ei tee tuota kuin sen kerran kerrallaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3496 : 20.06.2013, 12:25:37 »
Kyllä se perkele vaan oli imusarjan huohotinletkun pätkä mikä on irrallaan ollut pitkän aikaa eikä öljynhuohottimen. No nyt vaan pikku pätkä letkua ettimään, jolla korjaan sen huohottimen pätkän, se varmaan on mahdollinen syyllinen noihin meikäläisen vikoihin.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3497 : 20.06.2013, 17:24:54 »
Moi
Tuosta tilaat uuden ilman toimituskuluja, tulee suht nopeassa aikataulussa kotia asti.
http://www.skruvat.fi/Saatoelementti-ajovalojen-korkeudensaato-P210868.aspx
Terve.
Jatkokyssäri,käyvätkö ne moottorit suoraan tuohon manuaalisäätöiseen umpioon
vai onko hankittava kokonaan uudet umpiot moottoreineen.
Skruvatin sivustoilla ei ainakaan ilmene ovatko myytävät umpiot varustettu moottorilla vai onko ne ostettava erikseen.
Kyselyäkin laitoin ko.asiasta mutta vastausta ei ole kuulunut.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3498 : 20.06.2013, 17:29:31 »
Terve.
Jatkokyssäri,käyvätkö ne moottorit suoraan tuohon manuaalisäätöiseen umpioon
vai onko hankittava kokonaan uudet umpiot moottoreineen.
Skruvatin sivustoilla ei ainakaan ilmene ovatko myytävät umpiot varustettu moottorilla vai onko ne ostettava erikseen.
Kyselyäkin laitoin ko.asiasta mutta vastausta ei ole kuulunut.
Niin siis, eikös xenon umpioissa ole pakolliset ne automaattimoottorit, nuo vaikuttas ihan manuaalikorkeussäätö mallisille. Kun kuitenkin tuola Skruvatin sivulla olevissa on mainittu Ei Xenon umpioille.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3499 : 21.06.2013, 13:51:02 »
Nii osaisko joku sanoa jotain muuta vielä tohon äskeiselle sivulle kirjottamaani onkelmaan?
« Viimeksi muokattu: 21.06.2013, 13:55:04 kirjoittanut -SP- »
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4928
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3500 : 21.06.2013, 16:03:45 »
Millanen työmaa on sovittaa garretin GTB2056VL ahdin garretin gt2052v tilalle? Toisessa on sähköinensäädin ja toisessa alipaineella toimiva.

Niin ja molemmat turbothan löytyy volvon dieselistä..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3501 : 21.06.2013, 16:44:35 »
Nopeita veikkauksia.. Pidemmän aikaa auto vittuillut, että sammuu yhtäkkiä, mut voi käynnistyä uudestaan ihan parissa sekunnissakin.. Nyt hyomasin, että kun sammuu eikä lähde käyntiin, niin bensapumppu ei pidä sitä surinaa sillon, kun virrat laittaa kokonaan päälle.. Nyt ruennut niin paljon jo sitä tekemään, että häirotsee jo.. Talvella teki tosi harvoin, syksyllä välillä ja nyt vaan lisääntyy.. Vikingin bensalastu yms paskaa löytyy.. Kyseessä B230FT -91.

Olisko joku bensapumpun rele tms, vai vittuileeko koko pumppu? Pumpun maavika tms?

yritän nyt auttaa ilman varmaa tietoa. Onkos tässä kaksi pumppua? Jos tankkipumppu on sökö, voi tehdä moista ongelmaa.
Myöskin polttoainepumpun/järjestelmän rele on aika yleinen vikakohde. Kokeile vaihtaa se rele että auttaako. Ainakin B230FB:ssä se rele on tuhkakupin takana keskikonsolissa.

Vaikuttaako bensan määrä tankissa ongelman syntyyn?

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3502 : 21.06.2013, 18:16:14 »
Aikalailla varmasti bensapumpun rele.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3503 : 21.06.2013, 19:34:12 »
Niin siis, eikös xenon umpioissa ole pakolliset ne automaattimoottorit, nuo vaikuttas ihan manuaalikorkeussäätö mallisille. Kun kuitenkin tuola Skruvatin sivulla olevissa on mainittu Ei Xenon umpioille.
Terve.
Siis minulla on konehuoneesta manuaalisesti säädettävät,katsastuksessa hylkäys koska ei ole ohjaamosta säädettävissä!
Siis sähköinen valokeilan korkeuden säätö puuttuu ja on pakollinen vm-95 alkaen.
Minulta puuttuu jopa johdotus noille sähköisille säädöille.
Ei tarvitse olla xenonit jotta tuo säätö on pakollinen.
Myös kojetaulun valokytkimen paneelista puuttuu se korkeudensäätö kytkin.
Valokytkimestä toimii vain valot ja kojetauluvalojen himmennys,luultavasti käyttää niitä can väyliä joten ei helppo homma minulle.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3504 : 21.06.2013, 20:18:48 »
Terve.
Siis minulla on konehuoneesta manuaalisesti säädettävät,katsastuksessa hylkäys koska ei ole ohjaamosta säädettävissä!
Siis sähköinen valokeilan korkeuden säätö puuttuu ja on pakollinen vm-95 alkaen.
Minulta puuttuu jopa johdotus noille sähköisille säädöille.
Ei tarvitse olla xenonit jotta tuo säätö on pakollinen.
Myös kojetaulun valokytkimen paneelista puuttuu se korkeudensäätö kytkin.
Valokytkimestä toimii vain valot ja kojetauluvalojen himmennys,luultavasti käyttää niitä can väyliä joten ei helppo homma minulle.
Eli onko autossasi sitten automaattisäätö, eli ne on ohjelman takana ne "moottorinsäädöt". Kuulostaa itelleni täysin vieraalle asialle?
Manuaalimallisessa järjen mukaan pitäisi olla kaikki säätökytkimet kojelaudassa, ainakin hyvin pitkälti näin olettaisin. Automaattimallilla olevat taas ohjelman kautta, kait?=

Passateissa esim 01 olevissa on Bi-xenon lisävaruste olemassa, sen toiminta on täysin ohjelman kautta kuten myös se koko helalaitos eli siinä siis automatiikka, ainakin niissä se on aika monimutkainen järjestelmä.

Itselläni on omassa ihan perus manuaalisäätö joka löytyy kojelaudasta. Automatiikka hommasta en tiedä mitn, viisaammat saa opastaa.

Se kerran on ruottista tuotu, niin saatko mistään selville esim auton varustetasosta? Siinä ainakin selviäis millä periaatteella se säätö on toteutettu, luulis kuitenkin että tuossa ois ollu manuaalit tai ainakin mahdollisuus sellaiselle, mut varmaan pirumoinen jälkiasennettaessa. Pirullisia tilanteita, sitä kun ei tiedä noista Ruottin kriteereistä, et jos sielä on se löysempää kuin suomessa, että sielä riittää ruuvattava malli, eikä mitn pakollisia, eli periaatteessa katsastus ei pitäisi voida vaatia sihen mitn säätömoottoreita yms jälkiasennettavaksi koska ruotsista tuotu ja sielä luvallisesti rekisteröitynä noilla ominaisuuksilla, onhan niitä suomiautojakin ikäloppuja joissa ei ole säätömoottoreita yms.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2013, 20:43:33 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3505 : 22.06.2013, 17:25:17 »
yritän nyt auttaa ilman varmaa tietoa. Onkos tässä kaksi pumppua? Jos tankkipumppu on sökö, voi tehdä moista ongelmaa.
Myöskin polttoainepumpun/järjestelmän rele on aika yleinen vikakohde. Kokeile vaihtaa se rele että auttaako. Ainakin B230FB:ssä se rele on tuhkakupin takana keskikonsolissa.

Vaikuttaako bensan määrä tankissa ongelman syntyyn?

Eei vaikuta.. Siis kuskin penkin alla pohjassa on pumppu, mutta tankissa on se siirtopumppu.. Just jos koittaisi ensin noita halvempia kuten siis relettä, ettei heti lähe pumppua ostamaan uutta?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3506 : 22.06.2013, 17:49:26 »
Millanen työmaa on sovittaa garretin GTB2056VL ahdin garretin gt2052v tilalle? Toisessa on sähköinensäädin ja toisessa alipaineella toimiva.

Niin ja molemmat turbothan löytyy volvon dieselistä..
Luultavasti aikamoinen työmaa, sillä sähköinen säädin tarvitsee sähköisen ohjauksen.
Tuossa vanhemmassa painekellolla ohjatussa systeemissä on vain simppeli magneettiventtiili ohjaamassa painetta sinne kellolle, venttiiliä ohjataan auki-kiinni-periaatteella.

Tuo sähköinen säädin varmasti keskustelee moottorinohjauksen kanssa paljon monipuolisemmin kuin päälle-pois-komennoilla.

Eli tuskin on kannattavaa lähteä vaihtamaan.
Ellei tuohon uudempaan saa vaihdettua sitä painekelloa ohjaamaan vnt-siipiä, mutta hyöty tässä tapauksessa olisi kai aika +/- 0.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3507 : 22.06.2013, 18:04:11 »
Huolesta toiseen, pitäis viedä katsastukseen tuo -99 V40 , mutta kun äsken tarkistelin, niin apukuskin lampunpesin ei toimi. On jämähtänyt yläasentoon. Koitin haeskella korjaamoalueelta, mutten löytynyt ketjua, jossa olisi asiaa sivuttu
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3508 : 22.06.2013, 18:15:45 »
Huolesta toiseen, pitäis viedä katsastukseen tuo -99 V40 , mutta kun äsken tarkistelin, niin apukuskin lampunpesin ei toimi. On jämähtänyt yläasentoon. Koitin haeskella korjaamoalueelta, mutten löytynyt ketjua, jossa olisi asiaa sivuttu
Ei taida olla xenonit...?
Halogeenien yhteydessä pesurit ei ole pakolliset.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3509 : 22.06.2013, 18:16:30 »
Huolesta toiseen, pitäis viedä katsastukseen tuo -99 V40 , mutta kun äsken tarkistelin, niin apukuskin lampunpesin ei toimi. On jämähtänyt yläasentoon. Koitin haeskella korjaamoalueelta, mutten löytynyt ketjua, jossa olisi asiaa sivuttu
Ota molemmat pyyhinvarret irti ja hae leima.
Korjaat sitten myöhemmin, vaikkapa 850/70 etuvetokorjaamovinkkien avulla.

 

KL-varaosat  Race.fi