Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3525 : 24.06.2013, 19:40:28 »
Onko normaalia 740 nestekytkin irrottaa todella ylhäällä vai onko kytkin loppu? Pitää kuitenkin aivan normaalisti ja säätähän tuota ei pysty? laatikkona siis m47.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3526 : 25.06.2013, 06:28:08 »
Onko normaalia 740 nestekytkin irrottaa todella ylhäällä vai onko kytkin loppu? Pitää kuitenkin aivan normaalisti ja säätähän tuota ei pysty? laatikkona siis m47.
edelisessä volvossani kytkin irrott ainakin ylhäällä vaikka kytkin ja asetelma olivat vaihtokunnoossa, ja kytkimen ja asetelman vaihdon jälkeen ei käyttö juurikaan muuttunut muuten kun että lakkasi luistamasta. autossani oli myös M47 laatikko, nykyisessä autossani kytkin pelaa lähes tulkoon samalailla. kyllähän sen sitten huomaa jos alkaa luistamaan.:) 700 ei ainakaan ole mihkää mahdoton homma vaihtaa kytkintä kunhan on ajopukit,tunkki ja kaveri mukana jeesaamassa. tietysti jos pääsee nosturille ja löytyy vaihteisto tunkki niin homman pystyy suorittaan yksinkin.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2013, 06:31:46 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3527 : 25.06.2013, 09:22:03 »
Jees.. Onko millanen homma tuo siirtopumpun vaihto, kun on tankissa? Meneekö tankki halki vai miten? Ja eikös sen näkis että kumpi niistä on paskana, kun ottaa letkun irti ensin toisen pumpun jälkeen ja starttaa ja sitten kokeilee toisen pumpun jälkeen ottaa irti ja starttaa taas, vai vetääkös tietty ilmaa sinne

Siinä pumpun  vaihdossa on oma hommansa. Takakontista otetaan lattiaverhous auki, jonka jälkeen sieltä paljastuu kuljettajan puolelta peltiluukku, joka on neljällä pultilla kiinni. Tämä luukku auki ja pääset käsiksi pumpun jalkaan. Se pumpun "jalka" (eli muovinen hässäkkä missä pumppu on kiinni tankin sisällä) on sellaisella melko isolla muovisella kehällä kierretty tankkiin kiinni ja on yleensä ihan riittävän jumissa (tuurnalla ja vasaralla naputellen kehä auki). Sitten kaikki letkut irti. Tämän jälkeen pumpun jalkaa kierretään muistaakseni puoli kierrosta myötäpäivään ja samalla muilutetaan sitä sieltä tankista pihalle (tuntuu ettei millään tulisi, mutta kyllä se sielttä tulee). Pumppu löytyy omasta pesästään jalan juuresta. Pumpun päässä on kiinni semmoinen "kuitusukka", joka suodattaa isoimmat roskat pois. Itse leikkasin sen sukan saksilla siististi poikki ja liitin putkiklemmarilla uuden pumpun perään.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Siinä tankin reijässä, mihin pumppu tulee, on semmoinen todella kettumainen iso tiiviste. Se tiiviste kannattaa ensin painaa tankkiin paikoilleen ja vasta sitten asentaa se pumpun jalka paikoilleen.

Letkujen kokoja en muista, mutta jokaikiseen letkuun tarvitset uudet klemmarit. Ne vanhat ka alkuperäiset ovat todennäköisesti lähes hävinneet olemasta. Isoimmat klemmarit ovattäyttöletkuun ja pienimmät tankin huohotusletkuun. Kokoja en muista...

Eikä se letkun avaaminen ja nesteen valuttaminen välttämättä kerro koko totuutta. Minulla nimittäin vanha pumppu surisi kyllä kohtuu terhakkaan kuuloisesti, muttei jaksanut nostaa painetta tarpeeksi, että soppa olisi vajaalla tankilla mennyt painepumpulle asti auton alle. Pumpun vaihdon jälkeen ongelmat hävisivät.


Mutta kokeile nyt ensin sillä uudella releellä, oireet ainakin enemmän viittaavat siihen.

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3528 : 25.06.2013, 11:50:58 »
edelisessä volvossani kytkin irrott ainakin ylhäällä vaikka kytkin ja asetelma olivat vaihtokunnoossa, ja kytkimen ja asetelman vaihdon jälkeen ei käyttö juurikaan muuttunut muuten kun että lakkasi luistamasta. autossani oli myös M47 laatikko, nykyisessä autossani kytkin pelaa lähes tulkoon samalailla. kyllähän sen sitten huomaa jos alkaa luistamaan.:) 700 ei ainakaan ole mihkää mahdoton homma vaihtaa kytkintä kunhan on ajopukit,tunkki ja kaveri mukana jeesaamassa. tietysti jos pääsee nosturille ja löytyy vaihteisto tunkki niin homman pystyy suorittaan yksinkin.


Kiitos tiedosta :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3529 : 25.06.2013, 16:34:52 »
760, 1988. Kahan luettelo tarjoo kahta eri jarrupalaa eteen tuohon kyseiseen kikkareeseen. 15" pyörät alunperin (ofkoors) ja multilinkkiperä. Kahta pituttaa oli, toinen oli sentin lyhkäsempi kuin toinen mutta en vaan muista mitkä ne mitat olikaan. Muistaako/tietääkö joku oikeen pituuden palalle?
Yleensähän noi on menny jarrujen valmistajan mukaan (Ate, Girling) mutta nyt ei.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3530 : 25.06.2013, 21:37:36 »
Siksi kysyinkin koska ohje on minusta epämääräinen ja outo:


...eikä edes tuo 30Nm riittänyt kiertämään edes tiivistettä pohjaan joten päädyin omnipotenttiin "perille ja sit vielä vähän" momenttiin.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3531 : 25.06.2013, 22:30:07 »
Onko tietoa DSTC:n  sivuttiais kiihtyvyysanturin arvoista monta G:tä pitää olla että DSTC pudottaa tehot pois.?

Tuntuu että omassa DSTC tuli paljon herkemmäksi "niitin"  jälkeen katukiveen jossa meni alatukivarsi poikki.

Mitää vikavaloja jne ei ole ilmennyt  ainoastaan että jos kanttaa hiukan reippaammin (80-90km/h) mutkiin niin DSTC heittää vakkarin pois ja alkaa DSTC valo vilkkumaan.
Kiihdytys ja jarrutus ei aiheuta tuota
« Viimeksi muokattu: 25.06.2013, 22:32:19 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3532 : 25.06.2013, 22:42:48 »
Moi, kannattaako vielä lähteä lambda anturia vaihtamaan, kun tuossa yks koodi on saatu kumottua pois autosta, eli tuo P0172(imuvuodot tukittu) ja tilalle tuli sama wanha P0422 koodi?
Kattiremppaa on tehty tähän parisen vuotta sitten.

 Auton seilaavat kierrokset saatiin pois ja tyhjäkäynti on aika pirun tasainen, ei tässä omaan aikaan auto ole käynyt ja kukkunut noin tasaisesti :) Eli mahdolliset imuvuodot on nyt tukittu, kun huohotinletkustot uusin ja putsasin kaasuläppäkotelon yms letkut.

Ongelmaa tietysti ei ole ostaa jotain tarvike kattia tilalle, jos tuo nykynen on jollain ilveellä mennyt hajalle.

Ei kannata heti alkaa kattia vaihtamaan. Ittellä kojetaulussa loisti 7 kk:tta vaihtelevasti P0422. Ongelma oli pakoputken keskikohdan muhviliitos, joka liikkui noin 3 mm. Eli kandee tsekata koko putkisto tarkkaan, onko jossain kohtaa vuotoa.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3533 : 25.06.2013, 23:30:04 »
Jees, uus rele ja kyllä peuhii, kiitokset vielä auttaneille! :)
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3534 : 26.06.2013, 06:48:24 »
Ei kannata heti alkaa kattia vaihtamaan. Ittellä kojetaulussa loisti 7 kk:tta vaihtelevasti P0422. Ongelma oli pakoputken keskikohdan muhviliitos, joka liikkui noin 3 mm. Eli kandee tsekata koko putkisto tarkkaan, onko jossain kohtaa vuotoa.
Kiitoksia vinkistä, pitääpä käydä putkisto läpi :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa mmakkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Re: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3535 : 27.06.2013, 16:47:59 »
Volvoon sytty moottorivikavalo ja vikakoodiksi antaa 1-2-1 eli ilmamassamittarissa vikaa..

Käy kuitenkin normaalisti ilman ongelmia. Pitäiskö hakea uus mittari vai mitä kannattais tehä ?

240 -89 ja b200f.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Volvoon sytty moottorivikavalo ja vikakoodiksi antaa 1-2-1 eli ilmamassamittarissa vikaa..

Käy kuitenkin normaalisti ilman ongelmia. Pitäiskö hakea uus mittari vai mitä kannattais tehä ?

240 -89 ja b200f.
Kokeilet putsata sitä IMM sille tarkoitetulla putsausaineella.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • 1% Hybridi
Kokeilet putsata sitä IMM sille tarkoitetulla putsausaineella.

Tuo voisi auttaa
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa -Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Sillä lailla!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3538 : 28.06.2013, 11:26:49 »
Nyt vois viisaammat auttaa.. Mikähän lie meni 745 perästä kun nyt kiihdyttäessä kumi käy vinkumaan, eli toisi sanoen toinen pyörä vetää lujemmin?

Kaikki alkoi kun motarilla lojahti takarengas ja tuli sitten ajettua noin kilometri vielä rampille rikkonaisella kumilla.. Vaihdoin vararenkaan ja lähdin ajamaan niin sen puolen rengas mikä puhkesi niin meni lukkoon. Pysähdyin ja lähdin uudestaan liikkeelle niin pyöri jonkin aikaa kunnes taas lukotti.. Seuraavan pysähdykse jälkee ei enää oo lukottanut mutta jotenkin tökkii välillä  :-\ Oiskohan laakeri mennyt tärinästä kun puhkesi rengas. Jonkin sortin lukkoperä tuo on ku ainaskin polttaa kahdella ja myös menee hyvin kesälläkin ympyrää

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3539 : 28.06.2013, 13:54:43 »
Käynnin aikana on tässä pari päivää kuulunut katalysaattorin ja äänenvaimentimen väliseltä putkiosuudelta korinamainen ääni, esim kun lähtee pienellä kierroksilla liikenteeseen, korina kuuluu voimakkaasti. Vilkasin äsken, oliko mitn vuoto kohtaa tai että oliko irronnut kannattimista, ja ne näytti olevan kunnossa. Kun putkea kalautteli niin kuuluu sellasta kolinaääntä katin jälkeen olevasta putkesta. Osaisko joku sanoa mikä on mahdollisesti esim irronnut joka on putken sisuksissa tms.?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo