Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3786976 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4365 : 13.10.2013, 16:47:40 »
olisko voinu etuvanne jäädä jotenkin vinoon kiristäessä että ravistaa siksi, tai sitten on renkaan runko pettänyt, katso nyt aluksi ainakin ettei renkaassa näy mitään pullistunutta kohtaa.
mulla meni viime talvena maasturissa talvirengas sellaseksi et alko puoltamaan ja ravistamaan, vika korjaantui rengasta vaihtamalla
Hmm, kyllähän se sillon tuntuisi kovassakin vauhdissa jos rengas pahasti olisi?
Eikä oo mitään soviterengasta unohtunut napaan?
Ilman sovitteita on noi vanteet.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4366 : 13.10.2013, 18:08:45 »
Olis tarkotus vaihtaa omaan vanhukseen vesipumppu, niin mimmonen sinne kannattaa laittaa ja mistä semmosen saa? Ei paljon inspaa vaihtaa susilaatusta joka sitten pettää tai kusee nesteet pois.  :-\ Kyseessä siis B21ET

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4367 : 13.10.2013, 21:22:37 »
Kato, hämeenlinnalainen voitti ;)

Eli purkamaan vaan, siellä on o-rengas. 240:stähän toi pumppu on? Jos näin, niin tiivistesarjan varaosanumero on 1272411.

edit: Näköjään 1272411 ei ole enää saatavilla, 855735 korvaa.

*taavih-> Ihan varmaksi en muistanu, muistelin kyllä että oma olis ollu auki sillon joskus.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4368 : 13.10.2013, 21:26:14 »
Mistä saa suomesta edullisia v-band osia? Vai ei mistään?

Mun piti hakea biltemasta 3" RST v-pantaliitos pakoputkeen mutta uutuustuotteena sitä ei ollut hyllyssä, mukamas. 2,5" oli. :facepalm: En ole mitään muutakaan fiksua laippaliitosta löytänyt.  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4369 : 14.10.2013, 11:34:07 »
Mun piti hakea biltemasta 3" RST v-pantaliitos pakoputkeen mutta uutuustuotteena sitä ei ollut hyllyssä, mukamas. 2,5" oli. :facepalm: En ole mitään muutakaan fiksua laippaliitosta löytänyt.  :idiot2:

Itsekkin huomasin uudessa bilteman kuvastossa tuon edullisen v-pantasetin. Oliko mitään puhetta koska mahdollisesti saisivat lisää niitä?  Taidan taas suosia kiinalaista ja tilata vinkuintiasta.   :-[

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4370 : 14.10.2013, 11:58:32 »
Taas volvo temmpuilee, nyt on jakopää remppa tehty, ajotus oikein, imm liitin käyty elektroniikka spräellä läpi, lämpö anturi käyty läpi, imuvuotoja etsitty, kaikki pitäis olla kunnossa. Okei auto toimi 20km taas hyvin ilman vikakoodeja, annas olla sieltä tuli 212... Nooh kaverin kanssa nestekaasu polttimella poltettiin koko lambda punahehkuseks ja lambda anto sillon melkein yhen voltin jännitettä muttakun lämmitysksen lopetti ni jännite putos johki pariin millivolttiin, eikös sen pitäis pudota noin 100 millivolttiin?

Nooh anyway, sen operaation jälkeen päästiin jopa 60km ilman vikavaloa (kattelin välissä koodeja eikä niitäkää tullu, siis semmosia mitkä ei sytytä lambda valoa). Annas olla vaan taas se joulukuusi sytty mittaristossa, 2-1-2 antaa koodiks;

2-1-2*      Lambda-signaali puuttuu tai väärä   johdotusvika lambda-anturilla            Korkea polttoaineen kulutus. Moottorin epänormaali toiminta

Se kuori on kokonaan purettu, kaikki katsottu johdoissa ei pitäis olla mitään vikaa. Ei siinä muuta sinäänsä josse valo palaa mutta tuo paska polttaa bensaa ihan mahottomasti vikatilassa...

Auta armias mikä tuossakin voi olla... Mistäs bensa paineiden oikeellisuuden vois kokeilla? Vuotaako suutin? Jos nyt kokeilen vielä sillä toisella lambdalla? Alkaa jo tympimään kun en ole viimeseen 600km 100km päässy ilman että se riemu valo palaa mittaristossa.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4371 : 14.10.2013, 12:11:55 »
Voihan se olla viallinen anturi, jos sen vaihdosta on hyötyä?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4372 : 14.10.2013, 13:25:32 »
Mun piti hakea biltemasta 3" RST v-pantaliitos pakoputkeen mutta uutuustuotteena sitä ei ollut hyllyssä, mukamas. 2,5" oli. :facepalm: En ole mitään muutakaan fiksua laippaliitosta löytänyt.  :idiot2:
Onkos siinä biltsun mallissa tuttuun kiinalaiseen tapaan tuo hitsattava laippa mikä pakoputkeen tulee, tyyliin 5mm "korkea" ? On meinaan hieman hankala paikka sitten hitsata että siihen jäisi vielä järkevästi tilaa sille pannalle.

Kiinaturbossa tuli tuollainen mukana ja joutui metallisorvipajalla teettämään siihen sellaisen kolmisen senttiä pitkän holkin minkä sitten jo mahtuikin kätevästi hitsaamaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4373 : 14.10.2013, 14:39:14 »
Itsekkin huomasin uudessa bilteman kuvastossa tuon edullisen v-pantasetin. Oliko mitään puhetta koska mahdollisesti saisivat lisää niitä?  Taidan taas suosia kiinalaista ja tilata vinkuintiasta.   :-[

Riihimäellä käytiin lauantaina ja tälleviikolle loppupuolelle lupasivat. Olis syytä olla viimestään lauantai-aamuna saatavilla kun pitäis ruveta pakoputkea tekemään. :knuppel2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4374 : 14.10.2013, 14:41:55 »
Onkos siinä biltsun mallissa tuttuun kiinalaiseen tapaan tuo hitsattava laippa mikä pakoputkeen tulee, tyyliin 5mm "korkea" ? On meinaan hieman hankala paikka sitten hitsata että siihen jäisi vielä järkevästi tilaa sille pannalle.

Kiinaturbossa tuli tuollainen mukana ja joutui metallisorvipajalla teettämään siihen sellaisen kolmisen senttiä pitkän holkin minkä sitten jo mahtuikin kätevästi hitsaamaan.

En huomannut katsoa niin tarkkaan vaikka kurkkasin siihen 2,5" pakettiin. :facepalm: Mutta en näkis sitä kauheana ongelmana kun TIGillä hitsaa.  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4375 : 14.10.2013, 15:18:09 »
En huomannut katsoa niin tarkkaan vaikka kurkkasin siihen 2,5" pakettiin. :facepalm: Mutta en näkis sitä kauheana ongelmana kun TIGillä hitsaa.  ???
Vääntelehtimistä enemmän ongelma lienet sauman paikka.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4376 : 14.10.2013, 17:53:36 »
Vääntelehtimistä enemmän ongelma lienet sauman paikka.

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. TIGillä kyllä saa semmosen sauman aikaan ettei se ole ainevahvuutta korkeampi. Se, miten se laippa vetelee hitsatessa, on korkeamman tahon hallussa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4377 : 14.10.2013, 21:44:04 »
Saako noita kaikkia Klokkerholmin korjauspeltejä mitä niiden luettelosta löytyy? Ja mistä?
En tiedä saako kaikkia, mutta ainakin Hämeenlinnassa niitä myy Varaosavarikko
No kun halvalla sai.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4378 : 14.10.2013, 23:17:24 »
Vääntelehtimistä enemmän ongelma lienet sauman paikka.

Ensin hitsataan, sitten hiotaan.   ;)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4379 : 15.10.2013, 08:38:05 »
Sen kyllä hokaa kun sellasen roskan kätösiin saa, jos itse olisin joutunut siihen kiinanpojan laippaan liitoksen tekemään niin kyllä sauman olisi joutunut vetämään sisäpuolelle.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Carcom Oy  Elekma