Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3989027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4470 : 24.10.2013, 16:17:51 »
Onko alkanu vika yhtäkkiä? Oon kuullu juttua kanssa, että jousi kun kuoleentuu niin tulee jossain kohtaa ongelmia. Ootko hukkiksen tankoa säätänyt? Lyhyemmäksi säädettäessä jousi "kiristyy" ja pitäisi ahtaa pirteämmin. Sain käsityksen että ongelma on ilmennyt nytten niin ei tullu mieleenkään. Kokeile ottaa letku irti niin selviää onko vika kellossa. Tuli muuten mieleen, että onko sulla vakio vai lastutettu ecu?

E: Aivan sulla on se säätöruuvi, joten lastu ei vaikuta asiaan.

No just eilen oon ton ruuvin saanut kiinni. Tankoa on kiristetty kohtuullisen ronskilla kädellä. Ei ollut mitään eroa ahdois, ihan sama kuinka tankoa kiristeli ja löysäili.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4471 : 24.10.2013, 16:22:18 »
Eli tuskin on silloin jousesta kiinni  ??? No kokeile sitä letkukikkaa ja kerro kuinka kävi.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4472 : 24.10.2013, 16:34:58 »
Eli tuskin on silloin jousesta kiinni  ??? No kokeile sitä letkukikkaa ja kerro kuinka kävi.

Nappasin ruuvista hukkiksen puoleisen letkun irti, lopputulos 0.6bar. Kelaa about normaalisti.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4473 : 24.10.2013, 16:39:38 »
heissan elikkäs vaihdoimpa kulmavaihteen öljyt nyt tuohon vm98 xc70 volvooni... uusi öljy volvon oma!
ja olihan se vanha ölppä ylläripylläri aikamoista kuraa...

nyt n.300km myöhemmin luultavasti tuo kulmavaihde siellä huutaa.. kuin hinaaja.. :2funny:
elikkäs se on sitten lähettävä mettästään uutta kulmavaihdetta? :(

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4474 : 24.10.2013, 19:21:50 »
Nappasin ruuvista hukkiksen puoleisen letkun irti, lopputulos 0.6bar. Kelaa about normaalisti.
Eli vika ei ole hukkiksessa. Ahdin paskana tai jostain vuotaa reilusti, pitäisi kuulua jo äänessä jotain muutosta jos ei tosiaan ton enempää ahda. Starttipilottia ruiskimaan oikein kunnolla ja myös letkujen ja ahtoputkien alapuolille, että pystyis paikantamaan vian. Tarkasta välijäähdyttimen liitokset.  Savuttaako sinistä / kuluttaako öljyä? Paljon ahtimella rullattu? Melkein väitän entistä suuremmalla todennäkösyydellä että jostain vuotaa.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4475 : 24.10.2013, 22:49:42 »
Eli vika ei ole hukkiksessa. Ahdin paskana tai jostain vuotaa reilusti, pitäisi kuulua jo äänessä jotain muutosta jos ei tosiaan ton enempää ahda. Starttipilottia ruiskimaan oikein kunnolla ja myös letkujen ja ahtoputkien alapuolille, että pystyis paikantamaan vian. Tarkasta välijäähdyttimen liitokset.  Savuttaako sinistä / kuluttaako öljyä? Paljon ahtimella rullattu? Melkein väitän entistä suuremmalla todennäkösyydellä että jostain vuotaa.

Öljyä vie kohtuu reippaasti kyllä. Pakokaasussa joku haju väliltä bensa-öljy. Ahdin on perusrempattu, 15G:n pakopesällä ja 16T:n kompuralla. Ja rullattu ehkä 10tkm.

EDIT: Huomattu myös että aika lailla 0.4-0.5BAR ahdin "viheltää" eli kuuluu sellanen korkea vihellys, eikä kuulu muuten kuin juuri noilla ahdoilla.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2013, 22:53:54 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4476 : 24.10.2013, 22:50:27 »
En viittiny tehdä uutta keskustelua lämmitys/lisälaiteosastolle, niin kysytään täältä.

S60 Calixin lämmitin (Uskoisin olevan RE480) ei lämmitä, sisälle tulee virtaa. Vastus hajalla?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4948
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4477 : 24.10.2013, 22:55:03 »
En viittiny tehdä uutta keskustelua lämmitys/lisälaiteosastolle, niin kysytään täältä.

S60 Calixin lämmitin (Uskoisin olevan RE480) ei lämmitä, sisälle tulee virtaa. Vastus hajalla?

Yleismittari käteen ja mittaamaan.

Ja siksi toisekseen jos on säteilijä niin ei se paljon kyllä lämmitäkkään.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4478 : 24.10.2013, 23:17:10 »
Öljyä vie kohtuu reippaasti kyllä. Pakokaasussa joku haju väliltä bensa-öljy. Ahdin on perusrempattu, 15G:n pakopesällä ja 16T:n kompuralla. Ja rullattu ehkä 10tkm.

EDIT: Huomattu myös että aika lailla 0.4-0.5BAR ahdin "viheltää" eli kuuluu sellanen korkea vihellys, eikä kuulu muuten kuin juuri noilla ahdoilla.
Eikös tässä ollut konekkin juuri rempattu? Ei kuulosta hyvältä tuo öljynkulutus siinä mielessä. Onko alkanut kuluttamaan enemmän viime aikoina? Osaatko sanoo mitä tohon turbon perusremppaan kuulu, oliko laakerointi? Siivet ei kummiskaan ota kiinni mihinkään, että ääntäis ahdin? Toi tuoksu voi johtua myös siitä ahtovuodosta, itellä alko savuttamaan vähä enemmän ja kävi reiän suurentuessa jo todella rikkaalla niin kärys ja pätkikin vähän. Mulla kun oli se t-haara putki ennen kaasuläppää alta rikki niin enemmänkin kuulu "räkivä" ääni eikä vihellys. Ja huom. mä etin tota vuotoa siis varmaan 5 tuntia yhteensä ja lopulta löyty tosiaan vasta altapäin katottaessa oma vuoto.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4479 : 25.10.2013, 06:39:51 »
Eikös tässä ollut konekkin juuri rempattu? Ei kuulosta hyvältä tuo öljynkulutus siinä mielessä. Onko alkanut kuluttamaan enemmän viime aikoina? Osaatko sanoo mitä tohon turbon perusremppaan kuulu, oliko laakerointi? Siivet ei kummiskaan ota kiinni mihinkään, että ääntäis ahdin? Toi tuoksu voi johtua myös siitä ahtovuodosta, itellä alko savuttamaan vähä enemmän ja kävi reiän suurentuessa jo todella rikkaalla niin kärys ja pätkikin vähän. Mulla kun oli se t-haara putki ennen kaasuläppää alta rikki niin enemmänkin kuulu "räkivä" ääni eikä vihellys. Ja huom. mä etin tota vuotoa siis varmaan 5 tuntia yhteensä ja lopulta löyty tosiaan vasta altapäin katottaessa oma vuoto.

On rempattu kesällä, rempan jälkeen kilometrejä takana noin 9000.

Vähä se tuntuis et viime aikoina ruvennu ölppä maistumaan enemmän. Laakeroinnista en oo varma, en muista yhtään. Se myytiin mulle "perusrempattuna".

Pitäis päästä itekki johonkin kunnon tilaan missä pääsis katteleen perusteellisesti että vuotaako se..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4480 : 25.10.2013, 06:47:41 »
heissan elikkäs vaihdoimpa kulmavaihteen öljyt nyt tuohon vm98 xc70 volvooni... uusi öljy volvon oma!
ja olihan se vanha ölppä ylläripylläri aikamoista kuraa...

nyt n.300km myöhemmin luultavasti tuo kulmavaihde siellä huutaa.. kuin hinaaja.. :2funny:
elikkäs se on sitten lähettävä mettästään uutta kulmavaihdetta? :(

Kokeileppa ekax vielä jotain pehmennystä siihen uuteen öljyyn. Vaikka puoli desiä X1R:ää.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4948
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4481 : 26.10.2013, 20:35:24 »
Tarkotus olis vaihtaa nokkakeppi tuohon 940:iin.

Vakio nokkahan on M ja kansi -530 ja tuleva olis VX3 kotoisin -531 kannesta. Onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä?
Lähinnä mietin pukkien ja/tai kuppien vaihdon tarvetta.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4482 : 26.10.2013, 20:41:24 »
Ei. Tarkistat vain venttilinvälykset :).

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4948
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4483 : 26.10.2013, 23:52:04 »
Ei. Tarkistat vain venttilinvälykset :).

Kiitos :) Tars vaan se lastu vielä tilata ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4484 : 27.10.2013, 13:31:41 »
Tilasin tuossa juuri EGR tulpan, onko millanen urakka asentaa paikalleen, arvelin että ennen katsastusta poistan sen käytöstä.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

RallyBaron  Samppasport