0
0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.
Onko alkanu vika yhtäkkiä? Oon kuullu juttua kanssa, että jousi kun kuoleentuu niin tulee jossain kohtaa ongelmia. Ootko hukkiksen tankoa säätänyt? Lyhyemmäksi säädettäessä jousi "kiristyy" ja pitäisi ahtaa pirteämmin. Sain käsityksen että ongelma on ilmennyt nytten niin ei tullu mieleenkään. Kokeile ottaa letku irti niin selviää onko vika kellossa. Tuli muuten mieleen, että onko sulla vakio vai lastutettu ecu?E: Aivan sulla on se säätöruuvi, joten lastu ei vaikuta asiaan.
Eli tuskin on silloin jousesta kiinni No kokeile sitä letkukikkaa ja kerro kuinka kävi.
Nappasin ruuvista hukkiksen puoleisen letkun irti, lopputulos 0.6bar. Kelaa about normaalisti.
Eli vika ei ole hukkiksessa. Ahdin paskana tai jostain vuotaa reilusti, pitäisi kuulua jo äänessä jotain muutosta jos ei tosiaan ton enempää ahda. Starttipilottia ruiskimaan oikein kunnolla ja myös letkujen ja ahtoputkien alapuolille, että pystyis paikantamaan vian. Tarkasta välijäähdyttimen liitokset. Savuttaako sinistä / kuluttaako öljyä? Paljon ahtimella rullattu? Melkein väitän entistä suuremmalla todennäkösyydellä että jostain vuotaa.
En viittiny tehdä uutta keskustelua lämmitys/lisälaiteosastolle, niin kysytään täältä.S60 Calixin lämmitin (Uskoisin olevan RE480) ei lämmitä, sisälle tulee virtaa. Vastus hajalla?
Öljyä vie kohtuu reippaasti kyllä. Pakokaasussa joku haju väliltä bensa-öljy. Ahdin on perusrempattu, 15G:n pakopesällä ja 16T:n kompuralla. Ja rullattu ehkä 10tkm.EDIT: Huomattu myös että aika lailla 0.4-0.5BAR ahdin "viheltää" eli kuuluu sellanen korkea vihellys, eikä kuulu muuten kuin juuri noilla ahdoilla.
Eikös tässä ollut konekkin juuri rempattu? Ei kuulosta hyvältä tuo öljynkulutus siinä mielessä. Onko alkanut kuluttamaan enemmän viime aikoina? Osaatko sanoo mitä tohon turbon perusremppaan kuulu, oliko laakerointi? Siivet ei kummiskaan ota kiinni mihinkään, että ääntäis ahdin? Toi tuoksu voi johtua myös siitä ahtovuodosta, itellä alko savuttamaan vähä enemmän ja kävi reiän suurentuessa jo todella rikkaalla niin kärys ja pätkikin vähän. Mulla kun oli se t-haara putki ennen kaasuläppää alta rikki niin enemmänkin kuulu "räkivä" ääni eikä vihellys. Ja huom. mä etin tota vuotoa siis varmaan 5 tuntia yhteensä ja lopulta löyty tosiaan vasta altapäin katottaessa oma vuoto.
heissan elikkäs vaihdoimpa kulmavaihteen öljyt nyt tuohon vm98 xc70 volvooni... uusi öljy volvon oma!ja olihan se vanha ölppä ylläripylläri aikamoista kuraa...nyt n.300km myöhemmin luultavasti tuo kulmavaihde siellä huutaa.. kuin hinaaja.. elikkäs se on sitten lähettävä mettästään uutta kulmavaihdetta?
Ei. Tarkistat vain venttilinvälykset .