Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3784447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4650 : 18.11.2013, 17:12:38 »
Nytkö meni kansipahvi? Herätin 740:n hetkeksi talviunilta että sai pyörän talliin ja pakoputki näytti tuolta. Eli jotain valkoista mälliä siellä on. ;D Muita merkkejä ennusmerkkejä en havainnut, vähän haisi pahalta ja käynti ontui aluksi.



Eipä tosin aiheuta ylimääräisiä toimenpiteitä kun avarrettu kansi odottelee asennusmotivaatiota pöydällä, mutta olishan tuon aiheuttaja hauska tietää.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4651 : 18.11.2013, 18:24:33 »
Saattaa olla ihan kondenssi vettä putkesta/vaimentajista tai hiiren pesä :D. Jos ei kömyytä harmaata usvaa enemmän kuin putkesta mahtuu, ei tee painetta paisariin tai öljyt ei muistuta valkovenäläistä niin ei vikaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4652 : 18.11.2013, 18:36:01 »
Kuivaa/kiillota jakajan kansi, on ihan hitusen perkeleen ronkeli sytkäosista tuo pata.
Tässähän se vika loppujen lopuks sitten olikii. Lähti pihalta pakkasesta käyntiin kuin unelma, hetken aikaa pörräsin hallia ympäri, jarrut ajoin dynossa ja sit hallissa oottelin pakokaasutesterin lämpiämistä, auto sammu eikä taaskaan millään käyntiin. Sitä syttyvahvistinta, vai mikä onkaan, kylmäsprayllä suihkin, ei vaikutusta. Sitten se rupes startatessa välillä ampumaan putkessa, meinasin rueta YKK-anturia tutkimaan mutta sitten aattelin tarkastaa sen jakajan. No siellähän oli kosteutta melko reilustikkin. Noh, tietääpähän tulevaisuudessa sit.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4653 : 18.11.2013, 18:52:18 »
Saattaa olla ihan kondenssi vettä putkesta/vaimentajista tai hiiren pesä :D. Jos ei kömyytä harmaata usvaa enemmän kuin putkesta mahtuu, ei tee painetta paisariin tai öljyt ei muistuta valkovenäläistä niin ei vikaa.

Kuitti, tehdään sitten remppaa ihan pelkästään huvin vuoksi ja moottoriurheilun kannalta! -H-
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4654 : 18.11.2013, 19:11:13 »
Kuitti, tehdään sitten remppaa ihan pelkästään huvin vuoksi ja moottoriurheilun kannalta! -H-
Onhan se paljon mukavempaa virittää ja harrastaa kun rassata rikkinäisiä vehkeitä (ei v..uta hetikään niin paljon) ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa pitsapeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Projektit ovat elämän suola.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4655 : 18.11.2013, 21:00:00 »
Moro! Elikkäs Turboprojektina 240 volvo d24 ja Turbona tommonen, tuli kaverin kautta pitäisi tietää millä laipalla tuo on että löytyykö suoraan jotain laippamuutosta vai pitääkö ottaa hitsipilli käteen.. Pakosarja T3 laipalla.
Kiitokset


-Janne
volvo 240
B230 & Megasquirt 3 v 3.0 & Holset hx40 super & Bosch ev14 1100cc & 3" exhaust & 300x600x76 Intercooler & Spartan locker & Wiseco pistons & Eagle Rod's & Tilton 7.25" twin plate clutch & billet flywheel 4.5kg

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4656 : 19.11.2013, 07:00:40 »
Kokeiles heittää lenkki korkki pikkasen auki. Nouseeko samalla myös bensamittari, kun lämmötkin?

Nyt ajoin töihin korkki auki. Lämmöt nousi, mutta ei ihan punaiselle asti. Paisarista tuli silti nestettä ulos(vai johtukohan kun korkki oli niin auki) Sisälle tuli sen ajan kun lämmöt kävi ylhäällä hieman viileämpää ilmaa vaikka puhaltimet olivat kuumimmalla.

Ei kai mikään kansipahvi ole voinut mennä?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4657 : 19.11.2013, 08:11:03 »
Nyt ajoin töihin korkki auki. Lämmöt nousi, mutta ei ihan punaiselle asti. Paisarista tuli silti nestettä ulos(vai johtukohan kun korkki oli niin auki) Sisälle tuli sen ajan kun lämmöt kävi ylhäällä hieman viileämpää ilmaa vaikka puhaltimet olivat kuumimmalla.

Ei kai mikään kansipahvi ole voinut mennä?
Kansivaivalta kuulostaa. Kylmällä koneella vuotaa paineet vesitilaan (lämppäristä tulee kylmää vaikka mittari näyttää kuumaa), koneen lämmetessä vuoto lakkaa tai ainakin vähenee. Se on normaalia, että paisarista tulee nesteet yli jos on korkki auki. Korkki raollaan saa estettyä paineen kertymisen järjestelmään, hätäkeino jolla saa siirrettyä remonttia muutaman tovin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4658 : 19.11.2013, 17:10:21 »
Nyt ajoin töihin korkki auki. Lämmöt nousi, mutta ei ihan punaiselle asti. Paisarista tuli silti nestettä ulos(vai johtukohan kun korkki oli niin auki) Sisälle tuli sen ajan kun lämmöt kävi ylhäällä hieman viileämpää ilmaa vaikka puhaltimet olivat kuumimmalla.

Ei kai mikään kansipahvi ole voinut mennä?

Lainaus käyttäjältä: wsq´- - tänään kello 07:00:40
Nyt ajoin töihin korkki auki. Lämmöt nousi, mutta ei ihan punaiselle asti. Paisarista tuli silti nestettä ulos(vai johtukohan kun korkki oli niin auki) Sisälle tuli sen ajan kun lämmöt kävi ylhäällä hieman viileämpää ilmaa vaikka puhaltimet olivat kuumimmalla.

Ei kai mikään kansipahvi ole voinut mennä?
Kansivaivalta kuulostaa. Kylmällä koneella vuotaa paineet vesitilaan (lämppäristä tulee kylmää vaikka mittari näyttää kuumaa), koneen lämmetessä vuoto lakkaa tai ainakin vähenee. Se on normaalia, että paisarista tulee nesteet yli jos on korkki auki. Korkki raollaan saa estettyä paineen kertymisen järjestelmään, hätäkeino jolla saa siirrettyä remonttia muutaman tovin.

Meillä oli sama tilanne toissa kesänä. 240 hävitti nesteitä. 1-2 litraa sai lisätä aika ajoin. Roiski korkista ja ajettiin korkki löysällä. Pikkanen bensan haju paisarista. Talvella tuli lämppäristä korkeintaan haaleaa. Vaimo ajoi keväällä Volvon ympäri. Kansi kun lähti irti, niin kansipahvi erittäin hapero ja kanavissa kannessa pahoja syöpymiä.

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4659 : 19.11.2013, 20:56:21 »
Voi helvatan helvata.. Pari viikkoa vasta auto kerennyt olemaan ja melkein tykästyin siihen 8 bemmarin jälkeen. :D Kai se pitää heivata käsistä pois ja etsiä toinen.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4660 : 19.11.2013, 20:58:12 »
Voi helvatan helvata.. Pari viikkoa vasta auto kerennyt olemaan ja melkein tykästyin siihen 8 bemmarin jälkeen. :D Kai se pitää heivata käsistä pois ja etsiä toinen.

Ei... Pari kymppiä tiivisteisiin ja taas mennään 300-400tkm.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4661 : 20.11.2013, 06:51:41 »
Käykö tuo alempi myös -99 V40:n lämmittimeksi ?
Calix ei näköjään enää valmista noita säteilijöitä. Mutta tuo Volvon varaosanumero johtaa miettimään että ei tuo sarja ainakaan aitoon 1999 malliseen x40:een käy.
Jäitä housuun!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4662 : 20.11.2013, 09:08:27 »
Kyllä vissiin tulee sähköä, koska moottorin käynti muuttuu jos siihen letkuun imee itse alipaineen. Jostain syystä moottorin alipaine (ainakaan kaasuttimelta) ei riitä tuon säädön tapahtumiseen.

Saakohan ko. kalvoa mistään uutena enään? Tai mikä kyseisen osan virallinen nimi edes on? ???
Ettei nyt vaan se letku falskaisi jostain tai väärässä paikkaa se letku. Törkkää suoraan johonkin imusarjan lähtöön se letku että varmasti saa alipaineen.

Joutokäynnin map huitelee siellä 0.6 bar tuntumassa, aika kovin saa imeä että tuon poskilla saa pieneen letkuun aikaiseksi.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4663 : 20.11.2013, 09:15:52 »
Miettinyt mikä mahtaa olla syynä 945 B230FK+M90 rajuun talvikulutuksen nousuun. Sama homma viime talvena, kesällä vie sekalaisessa aika tarkkaan 9.1, matkassa alle ja kaupungissa vähän päälle. Talvis aikaan vaikka ajelee talvirajoituksilla niin alle kympin ei tahdo päästä.

Käytän kuitenkin lohkolämppäriä AINA ja nytkin kelit olleet sitä +5c ja sama homma.. Ei se vaan oo talviauto.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4664 : 20.11.2013, 12:05:02 »
Ettei nyt vaan se letku falskaisi jostain tai väärässä paikkaa se letku. Törkkää suoraan johonkin imusarjan lähtöön se letku että varmasti saa alipaineen.
Näin ajattelinkin, laitamme 1-sylinterin haaran kohdalla olevaan letkunippaan sen letkun kiinni. Jos ei sillä ala toimimaan, niin sitten se takaiskuventtiili siihen letkuun (jatkuva alipaine) jolloin toimii edes perusennakolla. Tuo liiallinen ennakko kun on aika kettumainen ajaa eikä tee autollekkaan hyvää (nakunaku).

Joutokäynnin map huitelee siellä 0.6 bar tuntumassa, aika kovin saa imeä että tuon poskilla saa pieneen letkuun aikaiseksi.
Joo, kyllä sitä sai imeä niin että sattui. :D Mutta tosiaan tällöin käynti tasaantui semmoiseksi "hyrinäksi" eikä enään yskinyt imusarjaan.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron