KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3784475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4635 : 17.11.2013, 17:26:26 »
Äitin autossa (V70R mk1, 2.4T, -00) vilkuttaa välillä merkkivaloa jäähdytinnesteen vähyydestä. Nestettä siellä kuitenkin on, ni varmaan tasoanturi sekoilee. Tämä antaa kaksi vaihtoehtoa; 1 ja 2. Kumpi noista nyt ois oikee, vai onko kumpikaan?
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Paikalla kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4636 : 17.11.2013, 17:40:51 »
Sitäpä juuri tarkoitan. Tosiaan alkuperäinen lämmitin on, mutta johto uupuu. Sopiiko siihen sitten esim Defa Classic johto?

En nyt ihan 100% varma oo, mutta minusta nuo kaikki vanhat on ihan samanlaisia.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4637 : 17.11.2013, 18:05:53 »
vikakoodia?
Ei tuosta pysty koodeja lukemaan.. Mutta, hetken kun antaa seistä niin alkaa lupailemaan ja sitten kastuu tulpat. Kipinä on ihan ok, mutta ilmeisesti ei riitä sitten paineen alla. Täytyy huomenna metsästää uudet kynttilät ja koittaa uudestaan. Ei ne kyllä ole, kuin 3 tai 4 vuotta vanhat mutta täytyy niistä lähtee liikenteeseen.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4638 : 17.11.2013, 18:37:56 »
Käykö tuo alempi myös -99 V40:n lämmittimeksi ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4639 : 17.11.2013, 20:16:29 »
Onkos vinokoneessa ollu ikinä moniura hihnaa apulaitteille? Hakusessa kampuran moniura hihnapyörä.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4640 : 17.11.2013, 20:34:33 »
Ei tuosta pysty koodeja lukemaan.. Mutta, hetken kun antaa seistä niin alkaa lupailemaan ja sitten kastuu tulpat. Kipinä on ihan ok, mutta ilmeisesti ei riitä sitten paineen alla. Täytyy huomenna metsästää uudet kynttilät ja koittaa uudestaan. Ei ne kyllä ole, kuin 3 tai 4 vuotta vanhat mutta täytyy niistä lähtee liikenteeseen.
Kuivaa/kiillota jakajan kansi, on ihan hitusen perkeleen ronkeli sytkäosista tuo pata.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4641 : 17.11.2013, 20:35:19 »
Onko 940 ALKUPERÄINEN moottorin lämmitin Calixin vai Defan tekele? Isopäinen kaapeli pitää ainakin olla, mutta siinä ei muuta mainita kuin Volvo. Kyseessä letkulämmitin ja vuosimalli 97.
Ihan mikä vaan isopäinen käy, asuntovaunuissa ovat paljon käyttäny tota isopäistä aikanaan ja niitä johtoja saa ties mistä halpakaupoista muutamalla eurolla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4642 : 17.11.2013, 21:07:55 »
Onko mahdollista saada vanhanmallinen 240:n mittaristo toimimaan ilman vaijeria? Saako uudemman kanssa risteyttämällä sen pelittämään perästä tulevalla nopeustiedolla?

Uusi sähköinen nopeusmittari ei taida mahtua vaijerimittarin paikkaan. Piirilevy takana ahdistaa ja muutama komponentti jäisi sähköisen mittarin alle.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4643 : 17.11.2013, 21:11:59 »
Uusi sähköinen nopeusmittari ei taida mahtua vaijerimittarin paikkaan. Piirilevy takana ahdistaa ja muutama komponentti jäisi sähköisen mittarin alle.
No voi kökkö. Se nyt ei kuitenkaan ole ihan ensimmäinen kohta mihin pitää paneutua, niin sitä ehtii vielä tutkia :)
No kun halvalla sai.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4644 : 18.11.2013, 07:04:30 »
Volvo 745, B200K vuosimalli 1985

Solexin kanssa painittu nyt viikko, käytetty ultraäänipesurissa ja 2-kurkku muutettu mekaaniseksi alipaineen sijaan. Olin äsken 6h tallilla Volvoa laittamassa ja sain jopa käyntiin!

Kuitenkin yskii aika *erkeleesti imusarjaan, varsinkin kylmällä koneella. Jakaja on nokan päässä, joten ennakkoa ei voi sieltä säätää. Jako on tarkistettu ja on kohdallaan.

Huomasin, että kaasuttimen "takaa" (moottorin puolelta) lähtee alipaineletku, joka menee sytytyspuolan yhteydessä olevalle alipainekalvolle. Kun tämän letkun irroittaa ja vaikka suulla imee siihen reilun alipaineen, niin tyhjäkäynti tasaantuu ja käy kuin "sveitsiläinen kello". Heti kun imemisen lopettaa, niin tyhjäkäynti menee vaikeaksi, eikä moottori tahdo herätä alle 3000RPM. Kierroksia kyllä ottaa niin *erkeleesti, että pelottaa... :D

Eli oireet viittaavat liian aikaiseen sytytykseen. Ilmeisesti tämä puolalla oleva kalvo säätää sytytystä kuormituksen mukaan (alipaine = pieni ennakko ja ~nollapaine = suuri ennakko). Voisikohan tuo kalvo/säädin nyt olla jotenkin kuoleentunut vanhuuttaan, koska ennakon säätö ei toimi kuin todella rajusti letkusta imemällä. Jos letkun laittaa kaasuttimeen omalle paikalleen, ei korvakuulolla minkäänlaista säätöä tapahdu.

Vaikea selitys ja kysymys, mutta pannaan väsymyksen piikkiin.
tuleeko sytytyspuolan viereen alipainekalvolle sähköä?
Tuo kuulostaa imusarjan painetunnistimelle joka säätää koneen käyntiä, hajallisena  sekoittaa moottorin käyntiä.
Kyllä vissiin tulee sähköä, koska moottorin käynti muuttuu jos siihen letkuun imee itse alipaineen. Jostain syystä moottorin alipaine (ainakaan kaasuttimelta) ei riitä tuon säädön tapahtumiseen.

Saakohan ko. kalvoa mistään uutena enään? Tai mikä kyseisen osan virallinen nimi edes on? ???

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4645 : 18.11.2013, 07:52:44 »
Kyllä vissiin tulee sähköä, koska moottorin käynti muuttuu jos siihen letkuun imee itse alipaineen. Jostain syystä moottorin alipaine (ainakaan kaasuttimelta) ei riitä tuon säädön tapahtumiseen.

Saakohan ko. kalvoa mistään uutena enään? Tai mikä kyseisen osan virallinen nimi edes on? ???
  sähköliittimen pitäisi olla samassa osassa kiinni. Kyseinen osa on map-anturi ja ostettava kokonaan uusi. Saa tarvikkeena joistain paikoista, hinta ollut 70e. Osa on gm:n tekemä ja löytyy 230f moottorista bendixin ohjauksella. Ota kiinnikkeestä irti ja katso kenen tekemä se on ja mikä numerosarja siinä on?  Ps. Kuva ois kiva, ilman peltikoteloa jos se ei ole kiinni siinä. ???

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4646 : 18.11.2013, 10:13:10 »
Kylmänä kun laittaa auton käyntiin ja lähtee ajamaan niin lämmöt nousevat punaiselle jonka jälkeen laskeutuu normaaliksi. Paisarin korkista päästää nestettä silloin kun lämmöt käyvät punaisella. Sisään tulee sinä hetkenä viileää ilmaa kabiiniin kun lämmöt käy punaisella.
Tähän asti vaihdettu on jäähdytin nesteet sekä termostaatti. Viikon verran toimi normaalisti termarin vaihdon jälkeen mutta tänä aamuna alkoi sama homma.

Mitä seuraavaksi? Voiko paisarinkorkki olla "jumissa"?

Autona 240 -89 2.0 ruisku.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4647 : 18.11.2013, 10:24:45 »
  sähköliittimen pitäisi olla samassa osassa kiinni. Kyseinen osa on map-anturi ja ostettava kokonaan uusi. Saa tarvikkeena joistain paikoista, hinta ollut 70e. Osa on gm:n tekemä ja löytyy 230f moottorista bendixin ohjauksella. Ota kiinnikkeestä irti ja katso kenen tekemä se on ja mikä numerosarja siinä on?  Ps. Kuva ois kiva, ilman peltikoteloa jos se ei ole kiinni siinä. ???
Tässä erittäin huonolaatuisia kännykuvia:

Tuossa tuo sytytys-yksikön kyljessä oleva alipainekalvo, map?


Ja tuossa keskellä kuvaa paikka, minne kohti kaasutinta letku menee:


Jos tuo tosiaan on 70€, niin ennemmin sen summan laittaa säästöön (tarkoitus päivittää 2.3 ruiskuksi, kunhan sopiva luovuttaja löytyy) ja hankkii tuohon letkuun biltemasta takaiskuventtiilin, jotta kalvolla pysyy jatkuvasti alipaine. Tällöin ennakko on kuulemma noin 10, jolloin kone toimii riittävän hyvin.

Paskoja tuommoiset lelut, miksi ei voi vain olla lohkojakaja ja kärjet. >:( Tai lohkojakaja, electroninen sytytys ja alipaine + keskipako ennakonsäätö. Ihme viritelmiä...

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4648 : 18.11.2013, 10:25:14 »


Mitä seuraavaksi? Voiko paisarinkorkki olla "jumissa"?


Kokeiles heittää lenkki korkki pikkasen auki. Nouseeko samalla myös bensamittari, kun lämmötkin?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4649 : 18.11.2013, 13:41:30 »
Ei tuosta pysty koodeja lukemaan.. Mutta, hetken kun antaa seistä niin alkaa lupailemaan ja sitten kastuu tulpat. Kipinä on ihan ok, mutta ilmeisesti ei riitä sitten paineen alla. Täytyy huomenna metsästää uudet kynttilät ja koittaa uudestaan. Ei ne kyllä ole, kuin 3 tai 4 vuotta vanhat mutta täytyy niistä lähtee liikenteeseen.
Nyt meni mielenkiintoiseksi, auto seisoi yön pihalla ja tänä aamuna piti piruuttaan kokeilla lähtiskö se. No tottahan toki se lähti, ja vieläpä suht normaalisti.
 Joku anturi temppuilee? Sytty-yksikkö? Sytty-yksikkö on kerran käytetty irti, tehdessä vianmääristystä erääseen 745 Volvoon. Mutta siitä on aikaa yli vuosi ja sen jälkeen toiminut.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron