Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3808197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5205 : 18.01.2014, 16:35:49 »
Pumpun remmi maksaa jotai 20e ja vaikuttaa kyllä heti käynnistykseen kun on venähtäny.

Hehkuista ei aina saa mitattua oikeaa vastusta ja toimivakin saattaa näyttää nollaa. Apukaapeleilla niitä voi hehkuttaa yksitellen paikallaan ja kokeilla mitkä lämpenee.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5206 : 18.01.2014, 18:43:25 »
Olisiko joku 50-60tkm ajettu remontin jälkeen.
Juuri eilen lueskelin täältä jostain, ettei paljoa kannata mittailla hehkuja, ei kerro koko totuutta. Ja eipähän nuo nyt niin kalliita ole. Kuinka pitkään hehkut yleensä kestää? Kuitenkin viisi vuotta sitten vaihdettu ja 6-päivää viikosta auto on ajossa/käytössä.

Mitenkäs pumpun ajoituksen katselee ns. kotioloissa? Tuossa ensikuun alussa olisi tarkoitus tehdä takajarruremontti, tuolloin onnistuisi se hihnan tarkistuskin.

Oireet ovat vain juuri kuin hehkut olisi lopussa. Tosin asiaan saattaa vaikuttaa hieman myös kolme vuotta vanha Bilteman hinnat-alkaen akku...

30tkm taitaa olla tarkistusväli ja 60tkm vaihtoväli tolle pumpun remmille.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5207 : 18.01.2014, 20:10:35 »
Noni. Käskempä ostamaan hehkut + pumpun remmin, vissiin kiristimenkin?

Täällä on muistaakseni aika reilusti juttua sen remmin vaihdosta ja ajoituksen oikeaan saamisesta, joten hakukonetta käyttämään.

Kiitos! :hello:

ps. Jos pumpun remmi ratkeaa, hajoaako mitään?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5208 : 19.01.2014, 14:09:13 »
Mitäs jos asennat sen vastuksen koneen etupäähän niin ei ottaisi downpipeen? Mulla on toisessa koneessa vastus takimmaisessa reiässä ja toisessa lohkossa vastus on toisessa reiässä edestäpäin laskettuna eli öljysutin yläpuolella.
Naapurikylän yhdestä korjaamosta löyty hyllystä semmonen vanhan mallinen B23 lohkoon tarkotettu RE 81B vastus. Sovitin nyt sitten sen tonne B230FT:seen kun muoto näytti samalle
mikä tuossa oli ollut. Muoto passas kyllä autoon, muttei se ihan bolt on juttu ollut. Meni joku 5h se sinne istuttaa :buck2: Mutta nyt se on siellä ja porisee toistaseksi, hyviä juttuja on se että vastus on vuodelta -97, voi olla parempaa laatua kuin nykyään tai sitten ei. Ja tärkeintä ettei vastus osaa tarvinut taivutella.

Ens kerralla pistetään suosiolla se 940 FT:n vastus sinne kuskinpuolelle etumaiseen roppuun ::) Hajonneen vastuksen otin talteen että siitä voi tehdä tulpan tuonne takaroppuun jos joutuu
tuota 940 vastusta pistään joskus. Kun ei tuonne ahtaaseen paikkaan huvita alkaa uutta lommia lyömään.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 14:11:38 kirjoittanut Customer »

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5209 : 19.01.2014, 16:57:43 »
Volvo on ollut ajamatta puolisen viikkoa, ja nyt kun olin lähdössä niin ei ollut enää mitään eloa! Akkujännite 1.8v  ;D
Mutta kun menin irroittamaan akkua, en saa sitä irti! Ohessa kuva siitä, koitin tuota muoviliparetta nostaa, liu'uttaa sivuun ja vetää, mutta se ei tunnu liikkuvan mihinkään. Mitenköhän sen pitäisi lähteä? Ei uskalla pakkasessa käyttää hirveästi voimaa, jos vedän väärään suuntaan niin hajoaa koko kikkara.



Kyseessä siis S40 1.8 vm. 2001.
Volvo V50 D3 -12

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2459
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5210 : 19.01.2014, 17:05:56 »
Muistaakseni piti vain painaa alaspäin tuosta lipareesta, kiinnittäessä nostetaan ylös niin napsahtaa kiinni.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6707
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5211 : 19.01.2014, 20:13:13 »
Mulla on mielikuva, jotta tuota liparetta nostetaan irroitettaessa ja painetaan alaspäin kiinnitettäessä
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5212 : 19.01.2014, 20:21:34 »
Mulla on mielikuva, jotta tuota liparetta nostetaan irroitettaessa ja painetaan alaspäin kiinnitettäessä
+1
No kun halvalla sai.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5213 : 19.01.2014, 20:26:38 »
Olisiko joku 50-60tkm ajettu remontin jälkeen.
Juuri eilen lueskelin täältä jostain, ettei paljoa kannata mittailla hehkuja, ei kerro koko totuutta. Ja eipähän nuo nyt niin kalliita ole. Kuinka pitkään hehkut yleensä kestää? Kuitenkin viisi vuotta sitten vaihdettu ja 6-päivää viikosta auto on ajossa/käytössä.

Mitenkäs pumpun ajoituksen katselee ns. kotioloissa? Tuossa ensikuun alussa olisi tarkoitus tehdä takajarruremontti, tuolloin onnistuisi se hihnan tarkistuskin.

Oireet ovat vain juuri kuin hehkut olisi lopussa. Tosin asiaan saattaa vaikuttaa hieman myös kolme vuotta vanha Bilteman hinnat-alkaen akku...
Korjaan, 17tkm ajettu remontin jälkeen. Lähtee roikasta käyntiin kuin palmun alta, ilman lämpöä joutuu hieman sahaamaan (yksi pytty hetken "pimeänä"). Hehkut, hehkut...

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5214 : 19.01.2014, 21:49:17 »
Mulla on mielikuva, jotta tuota liparetta nostetaan irroitettaessa ja painetaan alaspäin kiinnitettäessä

Joo näin se lähti irti. :) Huomasin siinä tullaisen muovikielen vasemmalla, josta sai ruuvimeisselillä vängättyä, niin osa irtosi kuin itsestään. Lähti siis ensin alhaalta irti ja sitten pystyi nostamaan pois.
Volvo V50 D3 -12

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5215 : 20.01.2014, 10:40:07 »
Perkele, töihin tullessani aamulla huomasin, ettei sähkölasit edes yritä aueta. Ajoin parkkihalliin ja kokeilin hetken rukailla, eikä mikään ikkuna auennut - rele ei napsunut eikä ikkunat edes nytkähtänyt. Sammutin auton ja laitoin virrat takaisin päälle, sittenpä etulasit jo toimivatkin. Kokelin takalaseja keskikonsolista, niin mentiin takaisin tilaan, jossa mikään lasi ei aukea. Tässä vaiheessa ajattelin että v**tu olkoon ja lähdin sorvin ääreen. Kellään ideaa mistä voisi lähteä ensimmäisenä vikaa etsimään, kunhan vitutuksesta ja työpäivästä selviää?

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5216 : 20.01.2014, 13:46:19 »
Joku joka autosähköistä ymmärtää voisi avittaa. Eli suutinrele on viallinen ja tämä on 12v/40A malli. varaosatiskiltä saisi 30A ja 50A malleja. B230F ja LH 2.2 kyseessä. Kannattaako laittaa jompi kumpi noista vai kokeilla jos volvolta löytyis samoilla arvoilla olevaa. En päässy tänään volvolle käymään ja varaosapulju on lähempänä.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5217 : 20.01.2014, 14:01:23 »
Eihän se ole kuin että miten paljon kestää amppeereja eli mieluummin isompi kuin pienempi. Samalla tavalla sähkö läpi kulkee, lämpiää vain vähemmän isommalla.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5218 : 20.01.2014, 14:10:52 »
Eihän se ole kuin että miten paljon kestää amppeereja eli mieluummin isompi kuin pienempi. Samalla tavalla sähkö läpi kulkee, lämpiää vain vähemmän isommalla.

KIITOS eli käyn huomenissa tilaamassa sen 50A version. Tiskilläkään ei osannut sanoa onko haittaa/hyötyä laittaa isompi tai pienempi.

T: nimimerkki "sähkö on taikaa ja aina sähköjohdon katkastessa pelkään että sähköt valuvat pois"
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5219 : 21.01.2014, 02:10:05 »
Mikähän kierre on vinokoneen satasarjan lohkoissa niissä pääöjykanavan tulpissa mitkä on molemmissa päässä konetta?
Entäs 531 kannessa imusarjan vesikierron rei`issä?
Konetta pitäisi kasata mutta nuo tulpat on hyvässä tallessa? :-[

Edit, vartin npt jenga öljytulpissa!
« Viimeksi muokattu: 21.01.2014, 02:27:20 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

Carcom Oy  Elekma