Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16031 Vastauksia
  • 4185054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6030 : 28.05.2014, 16:22:30 »
V70 D5 205hv -11 GEARTRONICin käytös.

Tein vähän kiihtyvyys mittailuja tulevaa ohjelmointia varten jotta saisi vähän vertailupohjaa.

Huomasin että kun lyö paikoiltaan kaasun lattiaan niin renkaat eivät sutaise lainkaan, ei edes 1. vaihteella luistonesto pois kytkettynä. (205 nokia green nakit alla)
Onko tämä ihan normaalia? Onko tosiaan noin paljon tehoa rajoitettu 1. vaihteella?

Tuntuu muutenkin liikkeellelähtö melko laiskalta, kierrokset nousee verkkaisesti noin 2000 paikkeille, ruletti arpoo aikansa, ja sitten lähtee vetämään kohtuullisesti. vaihto 1>2 2000rpm normaalia poljin lattiassa? Ehkä mittari hieman myöhässä, kierrokset noin 2000 kun 2. alkaa vetämään.

Auto ostettu lähiaikoina, ja kaupan yhteydessä suoritettiin laatikon öljynvaihto. kerran jo vaihdettu ajallaan.

1. vaihteen kiihtyvyyttä voi verrata johonkin 1.6l vapari bensakoneeseen.

Ja toinen juttu, kylmänä laatikko saattaa kiertää 3000 asti 1. vaihteella hyvin hitaalla kyyhdytyksellä, sitten vaihtaa >2 ja heti perään >3 Minusta tämäkin outoa.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa crash_test_dummy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6031 : 28.05.2014, 17:24:58 »
Laitanpa tähän ketjuun myös kysymyksen ajoituksesta jos jollain olis tietoa!
Nyt oli onnellisesti kone kasassa edellisen vuodon (kampi-akselin) stefan vaihdon jälkeen ja muutaman päivän päästä alkoi näkyä vuotoa koneen takana :peetu: Koko jakopäähän oli alunalkaen aivan öljyssä ja kun sen pesaisin niin eihän sitä pako-nokan vuotoa huomannut :P
Onni onnettomuudessa, vuoto tuli huomattua heti ja öljy oli valunut suojamuovin takana, (sen lohkossa kiinni olevan), eli hihna ei kastunut. Siispä nokkien stefat vaihtoon. Kysymys: Korjausoppaan mukaan täytyisi kampi-akseli lukita startin takana olevan ruuvinreiän
kautta, mutta lukitseeko tämä sen siihen asentoon jossa hammas-hihnan pyörän/Öljypumpun kohdistus merkit on? Nokille tekeekin helposti oman lukitustyökalun lattaraudasta, sattuu olemaan just oikean paksuista tavaraa puu-puristimen varressa ::)
Toinen kysymys, molemmat hihnapyörät on säätyviä, koskeeko näitä samat kiristysmomentit ja takaisin päin käännöt kuin pelkällä imu hihnapyörällä? Tuon viestin alun olis voinu kirjoittaa myös mikä tänään v*****aa? osioon -H-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6032 : 28.05.2014, 17:33:16 »
Voisiko joku ystävällinen mitata 940:in syylärin ylävesiletkulähdön sisähalkaisijan?

Pitää patentti rakentaa, kun meni lähtö poikki... :-\

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6033 : 28.05.2014, 17:36:07 »
Voisiko joku ystävällinen mitata 940:in syylärin ylävesiletkulähdön sisähalkaisijan?

Pitää patentti rakentaa, kun meni lähtö poikki... :-\
Ja jos jollain on hollilla, niin todennäköisesti on sama kuin "kaikissa" 2/7/900-sarjalaisissa
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6034 : 28.05.2014, 17:42:01 »
Voisiko joku ystävällinen mitata 940:in syylärin ylävesiletkulähdön sisähalkaisijan?

Pitää patentti rakentaa, kun meni lähtö poikki... :-\

Noilla hinnoilla ei hirveästi viitsi patentoida...

http://alvadi.ee/fi/varaosat/volvo/740-760-7-940-960-9-1990/jaahdytyselementti/#!cyear%3D0%26fs_80%3D0%26fs_17%3D0%26fs_15%3D0%26fs_20%3D0%26fs_79%3D0%26fs_18%3D0%26fs_12%3D0%26fs_8%3D0%26fs_4%3D0

Mutta noiden mittakuvien mukaan 34mm olisi halkaisijaa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6035 : 28.05.2014, 17:47:15 »
Noilla hinnoilla ei hirveästi viitsi patentoida...
...ja tällä lompakolla ei hirveästi viitsi ostella. ;D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6036 : 02.06.2014, 00:18:24 »
Osaakos joku sanoa, kuinka paljon on perus B230F:n männän amme? Tilavuudeltaan siis...

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6037 : 02.06.2014, 23:36:08 »
Mitähän kokoa mahtaa olla 240sen (-75) ovien ja takaluukun pultit? Huomenna on menoa moponettiin mut en saa äkkiseltään mallipultteja mukaan. Takaluukussahan on melko lyhyet mutta paksummat kuin ovissa. Tai ostan kaikkia kokoja kourallisen mututuntumalla..
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6038 : 03.06.2014, 16:36:28 »
Miten noissa volvojen perissä nuo mittarinanturit vaihtelee? Tai että onko 200 srj volvoissa monia erilaisia mittareita ja perän anturikehiä/antureita. Itsellä olisi 3.31 perä peltikopalla ja kaveri haluaisi vaihtaa 3.73 perän missä alukoppa niin tuohon minun perääni. Itseä askarruttaa tuo että onko kovin erilaisia nuo anturit/ mittarit koska olisi samasta autosta josta 3.31 perä niin myös mittari, ja aijon sovittaa tuon purkuauton mittarin vanhanmallin mittarin sisään, ja jos nyt vaihdan tuon harvan perän tiuhempaan jossa on alukoppa ja varmaankin erilainen anturikehä, niin tarvitsenko sille tarkoitetun mittarinkin?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6039 : 03.06.2014, 16:50:02 »
Miten noissa volvojen perissä nuo mittarinanturit vaihtelee? Tai että onko 200 srj volvoissa monia erilaisia mittareita ja perän anturikehiä/antureita. Itsellä olisi 3.31 perä peltikopalla ja kaveri haluaisi vaihtaa 3.73 perän missä alukoppa niin tuohon minun perääni. Itseä askarruttaa tuo että onko kovin erilaisia nuo anturit/ mittarit koska olisi samasta autosta josta 3.31 perä niin myös mittari, ja aijon sovittaa tuon purkuauton mittarin vanhanmallin mittarin sisään, ja jos nyt vaihdan tuon harvan perän tiuhempaan jossa on alukoppa ja varmaankin erilainen anturikehä, niin tarvitsenko sille tarkoitetun mittarinkin?

Anturikehä noissa kaikissa sama. Uudemmissa (ABS-jarrut) 4 kertaa tiheämpi kehä. Jos vaihtaa välityksen/taka-akselin (ja haluaa, että mittari näyttää oikein), niin pitää vaihtaa oikean k-arvon omaava mittari.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6040 : 03.06.2014, 17:34:43 »
Okkeei, eli tarvisi tuolla perällä missä alukoppa niin sitten abs auton mittarin. Osaako joku sanoa suurin piirtein mitä volvo kiertää tuollaisella 3.31 tai 3.73 välityksellä ja m47 laatikolla sadan vauhdissa? kuvitellaan takarenkaiksi vaikka 195/60r15.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6041 : 03.06.2014, 18:05:25 »
Okkeei, eli tarvisi tuolla perällä missä alukoppa niin sitten abs auton mittarin. Osaako joku sanoa suurin piirtein mitä volvo kiertää tuollaisella 3.31 tai 3.73 välityksellä ja m47 laatikolla sadan vauhdissa? kuvitellaan takarenkaiksi vaikka 195/60r15.

http://www.suomenvolvokerho.com/cgi-bin/nopeus.cgi

Poissa iisakki889

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6042 : 05.06.2014, 19:49:29 »
Onko flektin toiminta normaali kun ilmastointi on päällä niin pyörii koko ajan ja kun ilm. sammuttaa niin flektikin sammuu. Autona s60 -01

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6043 : 05.06.2014, 19:54:16 »
Onko flektin toiminta normaali kun ilmastointi on päällä niin pyörii koko ajan ja kun ilm. sammuttaa niin flektikin sammuu. Autona s60 -01

Täysin normaalia.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 718
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6044 : 07.06.2014, 16:23:07 »
kuuluuko volvo 240 vm-88 b200k mittaristossa olla jännitteentasaaja. Purin mittariston ja en löytänyt jännitteentasaajaa. Ostin kaverilta toisen mittariston vm-86 autosta ja siinäkään ei ollut ja huomasin, että siinä ei ollut edes pinnejä kolvattuna tasaajalle. 85-87 pdf varaosaluettelossa on tasaajan kohdalla lisätietona europe dsl eli onko pelkästään dieselin mittaristossa ? motonet ilmoittaa vaan, että 85-> https://www.motonet.fi/fi/varaosat/651/210245/autot/volvo/240-242-244-245-1974-1993?vuosimalli=1988#Sahkojarjestelma-ja-polttoaine-Anturit

 

Proturbo  Autodiagnoosi