Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3808211 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7440 : 19.02.2015, 08:52:07 »
En nyt tiedä liittyykö tämä tekniikkaan tms, mutta osaako kukaan suoralta sanoa paljon on tuo V70N D5 putken loppupään halkaisija, siis vaimentimelta lähtiessä, tartteis hifistellä nättiä putkenpäätä? Iteltäni ei tönäriä löydy tähän hätään, mutta jos joku osaa karkeasti heittää jonkun luvun niin tulee oikeanlainen hankittua.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7441 : 19.02.2015, 08:54:09 »
En nyt tiedä liittyykö tämä tekniikkaan tms, mutta osaako kukaan suoralta sanoa paljon on tuo V70N D5 putken loppupään halkaisija, siis vaimentimelta lähtiessä, tartteis hifistellä nättiä putkenpäätä? Iteltäni ei tönäriä löydy tähän hätään, mutta jos joku osaa karkeasti heittää jonkun luvun niin tulee oikeanlainen hankittua.

Löytyykö rullamittaa?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7442 : 19.02.2015, 10:07:40 »
Löytyykö rullamittaa?
Saattaa löytyä, pitää lähteä laatikoita kaivelemaan.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7443 : 19.02.2015, 15:21:08 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015, 15:43:16 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7444 : 20.02.2015, 16:11:36 »
Onko ok ottaa ahtopaine mittarin lähtö vakio 940 ft mittarista haarottamalla?
164E

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2459
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7445 : 20.02.2015, 16:12:11 »
Onko ok ottaa ahtopaine mittarin lähtö vakio 940 ft mittarista haarottamalla?
On.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa raimond

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7446 : 20.02.2015, 18:16:08 »
Tere, täällä varmaan puhuttu paljo aiheesta mut en haulla löytäny vastausta. Eli auto on v70 D5 -06 aj.290tkm ja katastuksessa mainittiin et öljyvuoto jossain päin hammastankoa kun rungossa oli öljyä.
Eli korjata pitäis ja käyttää näytillä. Sen verran vähän tästä aiheesta tiedän et mitä sieltä kannattaa ekana tarkistaa ? Ilmeisesti pestä ja sitten tutkia uudestaan ? Tarviiko pohjasta jotain suojia irrotella ja meneekö ihan tunkin varassa ?
Entä kun aika vähän kortilla ni riittääkköhän leimalle et pesee hyvin ja väittää kirineensä klemmarin ;)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7447 : 20.02.2015, 18:50:41 »
Huomasin että vasen, kuljettajan puolen, seisontavalopolttimo oli pimeä.

Ei muuta kuin vaihtoon, polttimo oli musta, ei näkynyt lankaa. Vaihdoin uuden.

Seuraus: nyt ei pala kumpikaan seisontavalo ja vasen etusivuvalokin on pimeä.
Sivuvalon polttimo vaihdettu, kaikki polttomot tarkistettu että ovat ehjiä.

Sulakkeiden tarkistamista hieman haittaa se, että sulakkeet näyttävät olevan ihan eri järjestyksessä kuin käyttöohjekirjassa...
Ainakin ihan eri ampeerimäärillä olevia sulakkeita on taulussa ohjekirjaan verrattuna.

Samoin Huoltoarvot -vihko ilmoittelee vielä erilaisia tietoja... ...se ei tosin olekaan fl-mallin (04->) vaan -99->

...erikoista...

Edit:
Mysteeri jatkuu, Huoltoarvot -vihkossa sanottiin sivuvalon polttimoksi W5W mutta käyttöohjekirjassa W3W.
Kävin uittuillessani vaihtamassa laittamani W5W-polttimon tilalle W3W:n ja kun kokeilin vaikuttiko mitään niin vaikutti: Matkustajan puolen parkki syttyi.
Kuljettajan puolella parkki ja sivuvalo edelleen pimeät.
Jossakin sanottiin että noilla on oma sulakkeensa, sitä sitten etsitään huomenna...

Edit 2.
Käyttöohjekirjassa sanotaan että matkustamossa on sulakkeita kuljettajan jalkatilassa.
Äsken katsoin niin ei siellä mitään ole...
...on entistä mysteerisempää...
« Viimeksi muokattu: 21.02.2015, 11:03:16 kirjoittanut Volv0 S80 »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7448 : 21.02.2015, 13:18:27 »
Onko volvon M46 / M47 kytkinlevyissä sellaista 215/228mm mallia, missä vauhtipyörän puolella keskiö olisi sisempänä (eli vaihdelootan puolella) kuin kitkapinta?

Eli siten, että sen voisi asentaa tasaiseen vauhtipyörään?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7449 : 21.02.2015, 14:23:18 »
Hinta-/laatusuhteeltaan parhaat jarrulevyt 760:iin (vm1988 ja halkasija 287mm)  eteen? Eräs tuttava ehdotteli Brembon peruslevyjä, hintaa en muista mutta löytyykö halvemmalla parempaa joltain muulta merkiltä?

Ja jarrukilpien irrotukseen ei varmaan oo muuta keinoo kun kapeekärkisillä lukkopihdeillä koittaa nytkyttää? kun ne kuusiokolopultit jää sinne ABSin kehän taakse piiloon >:(

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7450 : 21.02.2015, 14:41:51 »
Hinta-/laatusuhteeltaan parhaat jarrulevyt 760:iin (vm1988 ja halkasija 287mm)  eteen? Eräs tuttava ehdotteli Brembon peruslevyjä, hintaa en muista mutta löytyykö halvemmalla parempaa joltain muulta merkiltä?

Ja jarrukilpien irrotukseen ei varmaan oo muuta keinoo kun kapeekärkisillä lukkopihdeillä koittaa nytkyttää? kun ne kuusiokolopultit jää sinne ABSin kehän taakse piiloon >:(

Jotain motonet, biltema levyjä?
Kannattaako satsata ihan halvimpiin, vinkumista tai kieroutumista voi tulla vastaan.

Eikö jarrukilven vaihto vaadi laakerin poistamisen?
Ainakin omassa kävi näin ja absillisessa 740 on samanlainen rakenne.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7451 : 21.02.2015, 14:58:25 »

Jotain motonet, biltema levyjä?
Kannattaako satsata ihan halvimpiin, vinkumista tai kieroutumista voi tulla vastaan.

Eikö jarrukilven vaihto vaadi laakerin poistamisen?
Ainakin omassa kävi näin ja absillisessa 740 on samanlainen rakenne.
Siksipä kyselinkin parasta hinta-/laatusuhdetta enkä niitä halvimpia levyjä.
Täytyy ensi viikolla vielä varmistaa noiden brembojen hinta ja rueta sitten miettimään vaihtoehtoja.
Nykyset on muuten vielä kunnossa, mutta 100km/h vauhdista kun koskee jarrupolkimeen niin tippuu hampaat suusta :D

Mun mielestä siinä on lovi että mahtuu tulemaan pois välistä ilmankin. Mutta tosiaan noi kuusiokolot jää v*ttumaisesti sinne ABSin kehän taakse, ettei sinne mahdu avainta. Mutta täytyy varmaan suosiolla purkaa tuo laakerikin irti, saapahan putsattua tuon ABSin kehänkin samaan syssyyn.
Olikos nuo laakerit kartiorullamalliset, eli ei vedetä hampaat irvessä mutterimopolla kasausvaiheessa kiinni? :D

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7452 : 21.02.2015, 15:15:03 »
Siksipä kyselinkin parasta hinta-/laatusuhdetta enkä niitä halvimpia levyjä.
Täytyy ensi viikolla vielä varmistaa noiden brembojen hinta ja rueta sitten miettimään vaihtoehtoja.
Nykyset on muuten vielä kunnossa, mutta 100km/h vauhdista kun koskee jarrupolkimeen niin tippuu hampaat suusta :D

Mun mielestä siinä on lovi että mahtuu tulemaan pois välistä ilmankin. Mutta tosiaan noi kuusiokolot jää v*ttumaisesti sinne ABSin kehän taakse, ettei sinne mahdu avainta. Mutta täytyy varmaan suosiolla purkaa tuo laakerikin irti, saapahan putsattua tuon ABSin kehänkin samaan syssyyn.
Olikos nuo laakerit kartiorullamalliset, eli ei vedetä hampaat irvessä mutterimopolla kasausvaiheessa kiinni? :D
bremboista taitaa pyynti olla n.60e./kpl.
Riippuu mitkä levyt siihen tulee, hinta/laatu on niissä kohdillaan. .
Katsoppa tuolta se kilven rakenne www.skandix.de , laita irrotusöljyä  ennen kilven poistoa.
Laakerit on pakettimallia.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7453 : 21.02.2015, 16:25:58 »
Homman nimi on se, että B6304 kalkattaa, yläkerrasta tuntuisi kuuluvan ja ääni on klaklaklak tyyppinen eikä nyt poskettoman kova, mutta häiritsevä. Siinä sivussa saattaa kuulua myös korkeampitaajuinen sivuääni, mutta hiukan vaikea erottaa suuttimien sälkätyksestä.

Ajoin 960:n viime kesänä ripeään tyyliin katon alle raekuuron seasta, kone ehti käydä ehkä noin 10 sekuntia. Joitakin viikkoja myöhemmin käynnistäessäni koslaa huomasin vieterin olevan hiukan tavanomaista pidempi ja alkuräjähdyksen jälkeen alkoi kuulua tämä edellä mainittu mekkala. Startti on edelleen ehkä puolitoista kertaa normaalia pidempi, joka pytyssä pysyy paine normaalisti ja letkulla kuunnellen venakopan oikea takakulma kuulostaa äänekkäimmältä.

Että mitäpä luulette, sökö hytikka vai mikä?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7454 : 21.02.2015, 17:35:22 »
-76 242 mittariston irroitus. Ei tahdo onnistua. Onko se oikeasti niin erilainen systeemi kun uudemmissa lankuissa? :D
No kun halvalla sai.

 

Proturbo  Autodiagnoosi