Nyt on fleksitune X4 kiinni ja eka testilenkki liki 100% RE85:lla takana.
Ajoin tankin liki tyhjäksi, amis-valo syttymiseen oli matkaa vain kilsoja.
50L (€59,-) hymyilytti kun katsoi kuitista hintaa...
Asennus kesti sen kolmisen tuntia kaikkinensa.
Boxi on asennettu repsikan jalkatilan Kick-paneelin yläpuolelle hanskalootan alle.
Ainoa piuha, jonka vedin konehuoneeseen on mukana tulleen lämpötila-anturin piuha.
Purin LH:n irti ja liittimenkin.
Lambdalta vetäisin sellaisen ohuehkon kuralaatuisen (ei kelpaa kunnollisiin RF-hommiin) koaksiaalikaapelin katkaisemalla lambdalta tulevan koksun ja liittämällä keskikarvan tinaamalla. Koksu on maadoitettu sieltä fleksin päästä. LH:n nasta nro 24 (vihreä). LH:n liitin pitää purkaa, että lambdaan pääsee käsiksi.
Suuttimien ohjaus on nastassa 18, johon laitoin liittimet siten, että vaikka suomalais-ugrilaisessa metsärempassa pystyy palauttamaan normaalin toiminnan, vetäisemällä fleksin piuhat irti ja laittamalla entinen ohjauspiuha yhteen.
Virrat fleksille otin 5A laattasulakkeella LH:n piuhasta 35 (sytytysvirta) ja siinä kaikki suorat liitännät LH:n.
Ledille vedin piuhan ja porasin reiän siihen takalasin/peilien lämmittimimen viereiseen sokeaan peitelevyyn. Ja siitä piuhat fleksille.
Lämpötila-anturin (joka on NTC-vastus, kuten LH:n) laitoin termistaatti koppaan kiinni vulkanovalla teipillä ja nippuside päälle. Anturin piuhat vedin sieltä imusarjan alta sinne tulipeltiin ja alkuperäiseen (minulla rapeaan) johtosarjaan kiinni ja sieltä sitten sen sen repsikan läpiviennin kautta sisälle. Valitettavasti alkuperäisen piuhasarjan johto on niin lyhyt (1,5m), ettei se riittänyt sisälle asti. Jatkoina käytin kutistesukalla varustettuja abiko-liittimiä.
LH:n oma lämpö-anturi ei valitettavasti käy (ehkä), koska sen resistanssi on niin pieni kylmänäkin.
Tuo anturi näkyi olevan siellä 30C nurkilla n. 4kOhm. Toki mieleeni tuli, että täytyy kokeilla, miten tuo boxi käyttäytyy LH:n anturilla, koska kuumana LH:n anturi on muutama sata ohmia ja kylmänä kilo-ohmeja. Ja fleksi ymmärtää joko lämpötila-anturia tai sitten kytkintä, jossa avoin on kylmä ja maadoitettuna kuuma.
Ja näinhän LH:n anturi toimii.
Näin se sattui tulemaan.

No, kliiniset eläikokeet jatkukoot joskus muulloin.

Maadoitusta varten LH:n vieressä on sopivasti maadoitusrima, joka näytti hyvälle ja oli sitä mittarin mielestä.
Ja tälläinen siitä sattui tulemaan...

Edit II:
Tarkkasilmäiset varmaan huomasivat, että olen kytkenyt kaikkien suutinten lähdöt ja tulot rinnakkain, koska tuo X4 on sekventaaliruiskutus autojan varten tehty, mitä LH ei ole...

Rinnankytkentä toimii ja jakaa päätepapujen kuorman 1/4 osaan per papunen, joten haitaksi se ei ole, vaan pikemminkin suositeltava kytkentä.
Käyttökokemuksista toisessa viestiketjussa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3167.msg427546#msg427546Joten pidetään ne kokemukset noista toiminnasta toisessa ketjussa ja itse härveleitä ja menetelmiä koskevat keskustelut tässä.

Edit:
Kohde auto on 945.
Moottorina B230FK, ahtoja ilon verran ja sytty ja bensalastut,
KL-racing "modelpassande" 60mm cooleri.