Samppasport  Futurez

Volvo 740 GLT 16v PAALIMAAN kakara

  • 232 Vastauksia
  • 69902 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #45 : 17.01.2015, 19:12:11 »
Kattopahvi pysyy mulla ainakin ihan hienosti vaikkei ne klipsut osunu oikeelle kohalle. Toki kun olis kaikki maailman motivaatio ni ottais ne palkinpätkät purkuautosta (tai lähinnä joku 20cm pätkät) ja liimais ne kattoon kiinn niin sais ne oikeat klipsuasiat käyttöön.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #46 : 19.01.2015, 13:06:13 »
Ihme juttu että kattoon on sellainen muutos tehty. Miten fl seiskan kattoverhoilu, niitä kun on ''ei teltta mallisia''.

Niinkuin facelift mallista? Täytynee katsella, jos sellainen ihme jostain eteen sattuu :)
Taitaa vain olla samaa tavaraa läpi kujanjuoksun, koko 7/9xx sarjassa nämä sisäkatot.....

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #47 : 19.01.2015, 18:14:06 »
Niinkuin facelift mallista? Täytynee katsella, jos sellainen ihme jostain eteen sattuu :)
Taitaa vain olla samaa tavaraa läpi kujanjuoksun, koko 7/9xx sarjassa nämä sisäkatot.....
Juu facelift mallia meinasin. Meikäläisen yhdessä Fl seiskassa oli kattomateriaali samaa mitä on 940 malleissa käytetty eli ei rupea roikkumaan.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #48 : 21.01.2015, 16:20:53 »
Samaa tavaraa tuossa 940:ssä ainakin katto oli.

Akun käyttötunnit tuli täyteen, piti käydä uusi akku noutamassa.

Vaihtelin samalla uuden hihnan.

Katsoin vikakoodit, joita ei ollut :)

Mittailin samalla latausjännitteen akunnavoista, olivat ihan ok kuormitettuna eli reipas 14V.

Kokeilin myös tupakinsytyttimestä, sieltä löytyi 13,8V,jännitettä , joten ihan ok :)

Täytyy ostella juotosasema, tuntuu olevan senverran tinausta tiedossa(mittaristo etc). Saksasta saa kohtuullista hinta/laatua, melkoisia rimpuloita nuo esim motonetistä/bilibalista löytyvät :o

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #49 : 21.01.2015, 21:57:32 »
Samaa tavaraa tuossa 940:ssä ainakin katto oli.

Akun käyttötunnit tuli täyteen, piti käydä uusi akku noutamassa.

Vaihtelin samalla uuden hihnan.

Katsoin vikakoodit, joita ei ollut :)

Mittailin samalla latausjännitteen akunnavoista, olivat ihan ok kuormitettuna eli reipas 14V.

Kokeilin myös tupakinsytyttimestä, sieltä löytyi 13,8V,jännitettä , joten ihan ok :)

Täytyy ostella juotosasema, tuntuu olevan senverran tinausta tiedossa(mittaristo etc). Saksasta saa kohtuullista hinta/laatua, melkoisia rimpuloita nuo esim motonetistä/bilibalista löytyvät :o

Biltsun säädettävä juotosasema ollu kohta 10v täällä ja en pois vaihtais.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #50 : 21.01.2015, 22:01:48 »
Kyllähän se 99€ olisikin ihan harrastaja vehjes :) Enkä tuon enempää mokomaan rahaa laita, mutta köyhällä kun ei ole varaa ostaa ensin halpaa ja sitten hyvää :D

Tuommosta olen katsellut http://www.reichelt.de/Soldering-Stations-XYTRONICS/STATION-LF-1600/3/index.html?&ACTION=3&LA=2&ARTICLE=88890&GROUPID=4543&artnr=STATION+LF-1600

Tai pykälää isomman(100W), sen näkee sitten?
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015, 22:10:20 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #51 : 22.01.2015, 11:55:38 »
Tämähän on tyypillinen esimerkki, autoharrastamisesta :D Budjetin mukaan ostettavaksi tarkoitetut osat siirtyvät myöhemmin ostettavaksi, kun aina tulee jotain kiireellisempää hankittavaksi!

Kickdown vaijeri kun siirtyi listalla alaspäin, niin piti vähän kikkailla rikkinäisen kanssa ::) Sekun on vielä muutamalla säikeellä yhteydessä laatikkoon. Läppärullassa se ei ole kiinni.

Hiukan tuli rallimalli, mutta saapahan kone nauttia pikkuisen kierroksistakin välillä :D

Antaa pikkuisen osviittaa, siitä minkälainen liikkuja 16v oikeasti on :)

OTpumpun ja iKompuran hihnat pitää vielä vaihtaa, kunhan nyt ensin ymmärtää miten se tehdään?

OTpumppukin falskaa öljyä, liekö siihen saa vaihdettua tiivisteet?

Pitäs varmaan pestä, että näkisi mistä se falskaa :D Mutta eihän tuolla pakkasessa viitsi mitään tehdä :(

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #52 : 22.01.2015, 12:15:59 »
Sisäkatto kun on pois, niin nyt on helppo keksiä jotain tuon kattopippelin tilalle!

Jos katselis oikein hainevä "antennin" siihen, joku peiteprikka näyttää niin saatanan nololta :D
Olisiko parempia ideoita?

Samalla voisi tietysti äänieristystäkin lisätä kattopeltiin, liekö se sen arvoista. Ihan ilmaisia nuo eivät ole ja katto ei ole pienimmästä päästä  :D
« Viimeksi muokattu: 22.01.2015, 12:17:43 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #53 : 22.01.2015, 16:52:47 »
Vaihtelin öljynsuodattimen (Volvo) ja lisäilin tuoretta öljyä eli ns tarkanmarkan öljynvaihto :D

Tuossa töihin mennessä loppui bensakin :D Onneksi on "lisätankki" takakontissa ;)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #54 : 02.02.2015, 16:51:39 »
Noniin, kickdown vaijeri ja vaihdon yhteydessä tarvittava huoltosarja tilattu :) Alkuperäisosia tietenkin ja carcom samalla koeponnistukseen. 184€ :buck2: Saa nähdä kuinka nopeasti löytyvät?

Cobran immon touch key tappiin tuli uudet kuoret tilattua, 10€ ebaysta. Piru kun ei ollut punaisia :)
« Viimeksi muokattu: 02.02.2015, 17:33:49 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #55 : 04.02.2015, 05:54:17 »
Taisin olla sekaisin, kun laitoin mobil1 5w 50:set koneeseen :idiot2: Tuo on niin lirua kylmänä, ettei se sovi 16v nostajille! Täytyy pitää auto roikassa plussa kelilläkin :D
Roikassa siis siksi, että saadaan viskositeettia alapäästä ylöspäin

Täytyy katsella jotkut esteriset tilalle seuraavaan vaihtoon, hintavia vain ovat, ihan sama mistä tilaa :o

Jos vaikka red linen liemet löisi joka reikään, paitsi tomaattiin, 24€ litrahinta ei ainakaan huuhteluvaihtoon houkuttele :D
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 13:34:31 kirjoittanut Orlov »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #56 : 04.02.2015, 13:55:44 »
Eihän tuo ole edes "paksua" öljyä kun kylmän pään viskositeetti on 5. Nostajat on vaan todennäköisesti vaihdon/putsauksen tarpeessa jos kylmänä naputtelee.
Allekirjoituksen pirssissä on käytössä valvolinen 10w 60.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #57 : 04.02.2015, 15:11:20 »
Saattaa 400tkm olla jo tuotakin vikaa :D

Mobil 5-50 on kuitenkin liian lirua tälle koneelle kylmänä
Tuli muutettua tämä teksti selkokielelle, meni jo liian vaikeaksi itsellekin:D

Esteri pohjaisiin kuitenkin käy tie, muiden ominaisuuksien vuoksi. Todennäköisesti 10W-40, jos ei jopa 15W? Numeroiden mukaan ovat aika liukkaita nuo esteriöljyt
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 13:30:09 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #58 : 04.02.2015, 21:07:15 »
Kannattaiskohan sunkin Xuppo kokeilla hiukan ohkaisempia öljyjä? On melkoisesti raskasta pumpattavaa tuo sun öljys! Menee hevoset hukkaan ja öljynkierto hidastuu ;)


Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #59 : 11.02.2015, 14:39:29 »
Noniin, kickdown vaijeri ja vaihdon yhteydessä tarvittava huoltosarja tilattu :) Alkuperäisosia tietenkin ja carcom samalla koeponnistukseen. 184€ :buck2: Saa nähdä kuinka nopeasti löytyvät?

Noniin, tänään lähtevät postin matkaan. Joten kohtuullisella nopeudella tulevat nuo Classic Parts osatkin Volvolta :) Tai siis Carcomilta :)

Tuli ostettua myös redlinen ohjaustehostin öljyä purkki kokeiluun.

Pikkuhiljaa pääsee jo suunnittelemaan kickdown vaijerin vaihtoa, samalla tulee tehtyä koneen ja laatikon hellävarainen pesu.
Koneessa on kuitenkin vuotokohtia, alkaa rasvaprosentit olemaan tukiaisen tasolla ja eihän semmonen sovi Porsche design konehuoneeseen :D

Kun tuossa aikaisemmin kerroin(sekavasti) koneen venttiilien naputtamisesta kylmänä, sekin poistui, lienee jokin kakka liikkunut/poistunut venakupista?

Öljyjen vaihtoon pääsee kuitenkin vasta kun vuotokohdat on setvitty ja fiksattu

Lämpöanturin lukemat täytyy mittailla ja tyhjäkäyntimoottorin putsausta suorittaa, ihan nätisti tuo nyt toimii, kun pistin tankkiin puhdistuskäsittelyn.
Lienee melkolailla puhdistuksen tarpeessa olikin, kun ero noin dramaattinen oli! Melkein voisi ottaa jatkuvaan käyttöön tuon aineen, kustannus kun ei ole kuin 5€senttiä per litra bensaa
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 14:41:44 kirjoittanut Orlov »

 

Samppasport  Futurez