Tuli muuten mieleen yksi miinus, joka koski näitä kaikkia autoja. Takakontin "verhon" laadukkuus. Tai sen mekanismin.
Esimerkiksi nykyisessä farkussa se on juuri kuten pitää, verho liikkuu "urassa" kuten myös se kova vetopää. Ja naksahtaa kiinni kun on "vedetty ulos" ja painamalla sitä se rullautuu piiloon.
Noh, Tiguanissa ja Audissa oli sellainen kova Golfista jo 80-luvulta tuttu hattuhylly, joka nousee takakontin mukana ylös narujen varassa.
BMW:ssä ja Volvossa oli verho, hyvä, sen sai vedettyä ulos tai laitettua rullalle, mutta se mekanismi! Kummassakaan ei ollut uraa, jota pitkin se olisi liukunut tasaisesti, vaan se piti vetää omalla koordinaatiolla suoraan, jotta sitten osui lähellä takaikkunaa oleviin "U-uriin", johon verhon vetopään kaksi tappia piti ujuttaa tuntumalla. Tämän seurauksena tuo U-uran tienoo oli jo täynnä naarmuja, kun eihän ne tapit sinne suoraa osu, kun eivät liu'u missään vaan heittelehtivät ilmassa sinne tänne. (Hivenen vaikea selittää, toivottavasti on ymmärrettävissä)
Halvan oloinen ratkaisu, joka on edukkaammissa vanhemmissa autoissa ratkaistu laadukkammiin. Ei näin
