Uusi kone ois alullaan ja kai se ois kevään/alkukesän mittaan saatava toimintakuntoon.
Päälle 1,5v on hallussa ollut 3l lohko josta hitsautin kyljen halkeamat vesitilaan umpeen ja tasosta on otettu 0,7mm. Kanneksi tulee 2,5l koneen kansi samasta autosta kuin M90. Pikkasen siistin jo kanavia ja jätin torstaina odottamaan seetitöitä ja tason tarkastusta. Imukanavat teen loppuun kunhan saan kannen takaisin. Laakerit, yläkerran tiivistesarja, jakohihna, vesipumppu ja jäykemmät venttiilijouset on tilattu. Männänrenkaat ovat hallussa jo ennestään. Eilen annoin parin Solex 40 ADDHE runkoja kairattavaksi 48mm läppärungoiksi ja niille 45 imutorvet 48-millisiksi. Koneistutin kolme runkoa jo vajaa pari vuotta sitten, kaksi meni lopulta chopattuun ja yksi jäi jouten. Isommat suuttimet ovat olleet hallussa jo myös useamman kuukauden sitä varten, että paikallaan oleva konehan piti ahtaa.
Nokka-akseleiksi tulee hiotut 204hv 3l akseleista, sellaiset kuin sattuu suositus tulemaan kunhan päätän mihin suuntaan lähettää. Ajatuksissa luokkaa 1,5-2mm nostoa lisää, jne. Luultavasti Kylmäkosken erikoismoottori saa hoitaa homman. Nostimina pysyy hydrauliset, venttiilivarrenjatkeet vaan väliin ja hieman kairaa kannesta nostimen öljykanavaa ylöspäin. Kytkimeksi oletettavasti -618 SRE ja normaali dieselin M90 massalevy, koska sellaiselle yhdistelmälle vakiosta 850 vauhtipyörästä koneistettu on olemassa. Sen teetin 245:ttä varten alkujaan. Männistä joutuu hieman reunoilta ottamaan laelta pois, jottei mene liian lähelle kantta ja venakolojakin lienee hyvä syventää sekä pakopuolelle tehdä moiset. Pakosarjaksi 6-2-1, tarvittava materiaali on ollut nurkissa hyvän aikaa.
Semmosta pientä vaan.