Tänään käyty Debilissä ja seuraavat toimenpiteet tehty:
- Ohjauskulmat säädetty (jäi viimeksi vähän ratti vinoon)
- Vaihteiston sopeutukset nollattu
- Neutral Control poistettu vaihteistosta
Tämä ei ole maksettu mainos, mutta pakko hehkuttaa tuota Debiliä. Se on kyllä aivan loistava paikka, lähtien asiakaspalvelusta ja päättyen työn laatuun. Minä jos joku olen tarkka siitä minne autoni vien ja kenen annan autooni koskea.

Joten julkinen kiitos sinne suuntaan!

Mutta asiaan, tuo vaihteiston sopeutuksien nollaus pehmensi entisestään itse vaihteenvaihtoja, mutta tuo turbiininlukon humppaus on edelleen läsnä. Pahimmat nopeudet ovat 84km/h ja 104km/h kieppeillä. Noissa nopeuksissa se lukko humppaa itseään about sekunnin välein, jollei vähän nosta tai laske nopeutta/vaihdetta. Ajelin nyt tuolla autolla äsken huvikseni 2-3 tuntia sisältäen monipuolista ajoa, niin pitää seurailla että paraneeko tuo laatikko tuosta. Laittelinkin jo Volvotdi:lle viestiä, että mitä tuolle laatikolle olisi mahdollista tehdä ja samalla varmaan autosta poistuu DPF, EGR sekä pyörreläpät. EGR on tosin poistettu jo edellisen omistajan toimesta.

Kävin Motonetissä ja kippasin ohjaustehostimeen RVS:t. Ei tuo äännellyt mitenkään, mutta eipähän se pahaakaan tee...
Lisäksi tuli tutkittua tuota tyhjäkäynnin outoutta. Polttoainepaineessa näkyy selvä piikki ylöspäin aina kun moottorin käynnissä ilmenee jotain ihmeellisyyttä, eli polttoaineen paineensäädin on ilmeisesti vaihtoa vailla...?

5. joulukuuta auto menee jälleen Debiliin, siellä uusivat parkkitutkan johtosarjan sekä kaikki anturit. Saa sitten tuon tutkankin toimintaan.

Saa nauraa, mutta alampa pitämään kirjanpitoa tuossa aloitusviestissä auton pesujen suhteen. Lähinnä omaksi iloksi, kun useinhan minä tätä pesen, mutta kohta saa ihan faktaa että kuinkas usein sitä tuleekaan pestyä auto.