0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kuminuijan voi unohtaa ihan suoraan. Omassa oli ainakin niin kovaa navassa kiinni että ei lähtenyt kuin pienellä lekalla irti. Itse otin koko satulan navasta irti kun vaihdoin levyt. En pitänyt kauhean pahana hommana, ennemmin noin kuin että rupean niitä liukutappeja purkamaan.
Tarpeeks ruutii vaan kahvanpäähän niin irtoo varmasti!
Ok. Meillä on tallissa vaan semmonen kuminuija joka on suht pehmeä niin menee kaikki woima siihen joustoon. Lekassa kun on kova pinta niin sillä lyömisessä on edes hitusen energiaa...
No ei niin.
Pointti oli siinä, että MikaN kertoi vaihtaneensa hilut irrottamalla liukutappien pultit ja satulan. Sanoisin lukiopohjalta, että melekosesti saat levyä taivuttaa, että se tulee sen satulan kannakeraudan ja navan välistä ulos jos ei sitä kannakerautaa ota ensin irti.PS: miksi niitä liukuja ei uskaltaisi purkaa? Nehän menee rikki jos niitä ei aika ajoin pura ja rasvaa, ja sitten kun ne jarrut jo laahaa ja takkuaa, on tiedossa todella paskamaista hommaa niitten liukujen irrottelun kanssa.
Mitä!? Saitko säkin vaihdettua etulevyn ilman sitä kannakeraudan irroittamista!?Mä olen siis tehnyt varmaankin ihan turhaa hommaa kun olen sen raudan irroitttanut avaamalla ne 2kpl kuusiokolopultteja...Pitää perehtyä varmaan uudestaan tuohon jarrurakenteeseen... Hä?
Joistakin autoista lähtee levyt myös ilman jarrusatulan kannakkeiden irroittamista. Jos kaikki tarvittava täälläkin jo mainittu on irti niin lekaa vaan, kyllä se sieltä lähtee.
No eiköhän... Mutta lähteekö otsikon volvo 940 malleista?Jos aina annettais lekaa niin tää maailma olis ollut aikoja sitten jo valmis.No, kannattaa varmaan kuitenkin kokeilla.
No sitä en tiedä ja ilmeisesti ei, mutta noin sivuhuomautuksena.Jos ei siellä ole enää mitään mikä sitä pitää kiinni, niin sittenhän se vaan otetaan irti.