0
0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.
en kyllä ymmärrä miten dp kasvattaminen vaikuttaa ahtojen piikittelyyn. kokeilitko että se läppä liikkuu kunnolla. itellä joskus oli se läppä jumissa.
Olen lukenut internetistä (joten sen on oltava niin) että 3" DP +13C ahdin saa aikaan tuon ilmiön. 13C ahdinhan on TD04H pakopesällä jossa huomattavasti pienempi hukkis kuin TD04HL pesällisissä pikkumitsuissa (Etuvetojen 15G/16T yms.)Esim. tuossa Sävarin topicissa asia mainittu:http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=63704"Det finns en hel del folk som har fått skenladd med 13C samt 3" downpipe." sanoo nimim. philleee.Suomeksi: "Löytyy useita joille tullut ongelmia ahtojen karkailun kanssa 13C ahtimella ja 3" DP:llä"
Mikä olis kohtuu ahdin tohon FK koneeseen
TDO4HL-15G-7Tollasen kun hommaat siihen ja käännät pesät oikeaan asentoon ja muokkaa hukkiksen kellon, niin tulee kiva ajettava.
Talvellakin?Mitkäs teholukemat toi ahdin pystyy tuottamaan?
Talvella kannattaa olla hiukan varovainen, ettei kottero mene katolleen, kun vääntö tulee niin alhaalta, että pito lähtee aika helposti.Älä kysy mistä tiedän.Mulla oli 1.4 bar 270 - 280 hv. Tolla ahtimella saa ihan luonnikkaan käyttöauton.
280hp? Eikös 19T:llä saatu about tommosia lukemia?EDIT: Näköjään 1.4bar n. 280hp ja 1.2bar 19T jotain 270hp jos kattelin tuolta dynotopicista oikein?Riittääkö toi 19t yhtään pidemmälle kun 15g kuitenkin sama pakopuoli (menee tukkoon?)...
Vino pesä 19Tssä virta paremmin kuin 15G suora pesä, tosin 15Gtä taitaa olla vinollakin pesällä. Itsellä löytyy myynnistä rempattava 15G ja tehdasuusi aito mitsun 19T(Kuva poistettu lainauksesta.)
Proturbolla oli mieltä että 280hv olis aika realistinen 8v koneesta pakopaineet alkaa olemaan jo aika kovat siinä vaiheessa ja ulkoisella hukkaportilla sitten yli 300hv, pitäis toi oma laitos saada penkitettyä että vois sanoo mitä sieltä löytyy, 19T 46mm ulkoisella hukkiksella ja 1.4bar ahdoilla....
Kyllä kyllä, virtaa pakoputken lähtö jonkun verran enempi. Mutta itse pesä ilmeisesti aivan liian pieni? Jos 280hp saa 15g niin miksi kukaan laittaa 19t... Muutaman hepan takia. Hinta kuitenkin ihan eri.Tuolla toisessa (muistaakseni) topikissa oli 19t juttua ja sen maksimi vinokoneessa on alle/noin 300hp, johtuen pakopesästä?
Itsellä on vuosien takaa penkkilappu 1,4bar paineella ja muokatulla 18T mitsulla 286hp/398nm. Riittää oikealla kokoonpanolla varmaankin 19T parempaan. Mutta ne pakopaineet on järkyttävät.
B230FT, saako noissa millään tapaa bypassin toimintaa tiukemmalle? Pintakaasulla vuotaa meinaan. Taidan tietääkin jo vastauksen, ettei saa, mutta?Taitaa ihan normaalia olla, mutta tuntuisi ettei mikään vuoto ilmamäärämittarin jälkeen tee hyvää.
Ahtimen jälkeen ei ole niin suurta vastapainetta kuin ahdistavalla vakioputkella, joten paine-ero ennen ja jälkeen pakopesää kasvaa ja ahdin pyörii helpommin?Tosin periaatteessa myös hukkiksen yli vaikuttava paine-ero pitäisi lisääntyä, mutta kai se sitten ei vaikuta niin paljoa että kumoaisi tuon.