Futurez  Kulkukoira

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2228 Vastauksia
  • 808185 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #885 : 17.04.2014, 19:02:52 »
Väittäisin että olis kuitenkin lähemmäs 0,5bar nuo vakiot. FK:ssa sitten sen ~0,3bar. Kaverin B200FT Polar ahtelee sen 0,55bar kiinamittariin.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #886 : 18.04.2014, 00:38:09 »
Onko noissa mittareissa suuria eroja eli onko esim noi motonetin tai bilteman mittarit luotettavia?  :-\ voi olla että tyhmä kysymys mutta kunhan mietiskelin
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #887 : 18.04.2014, 10:00:13 »
Suosittelen ostamaan ihan teollisuuspainemittarin esim hiflex:stä. Bilteman/motonet rojut näyttää mitä näyttää, luotto kumminkin puuttuu.

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #888 : 19.04.2014, 19:32:39 »
Itse samaa vuosi sitten kysyneenä,vastaisin saman kun mulle silloin vastattiin eli ota yhteys käyttäjään Toni ja tilaa bensa lastu ja rajapaineventtiili. Muutaman kuukauden päästä voit sitten ruveta miettimään lisä virittämistä  ;)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #889 : 21.04.2014, 14:37:04 »
Auton oma lastu ei tajua nostettuja ahtopaineita, kun tiettyyn rajaan asti.

Sen jälkeen menee seos laihalle. Bensalastu (50e), rajapaineventtiilillä (15e), ahdot 1bar. Laadukas teollisuuspainemittari (25e).  Näillä eväillä, alle satasen sijoituksella sellaset 200 hummaa.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #890 : 21.04.2014, 15:27:30 »
Jees kiitoksia tästä. Mistäs tuon rajapaineventtiilin löytää 15eurolla? Vai onko se joku semmoinen itsetehty? Katsoin tuola proturbossa oli 65e rajapaineventtiili...

Noi suomalaiset viriliikkeet repii aika suolaisia hintoja...

Esimerkiksi tuosta:
http://www.ebay.com/itm/BOOST-CONTROL-BLEED-VALVE-TURBO-CHEVY-GMC-DODGE-TRUCK-/250366936268?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a4b0844cc&vxp=mtr

tai:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Viritys/Suorituskyky/Bleed-venttiili-turbo-79740/

Bleedaamalla ahtojen nostosta ollaan montaa mieltä.  Joillain ahdot piikkaa, eli nousee ekaksi liian ylös jnejne
Itsellä on tommonen:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Actuator-Wastegate-VOLVO-240-740-940-Turbo-TD04H-13C-1-0Bar-14-7psi-/121163686980?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c35eb2444
Ahdot on tasan 1.0bar, ei yli eikä alle.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2014, 15:30:54 kirjoittanut tomimikael »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #891 : 21.04.2014, 15:32:24 »
Mahtaako tuo bilteman oma toimia niinkuin kuuluisi?   :D

No eihän kyseessä ole kuin hana, mikä laskee ilmaa letkusta taivaalle. 

Saman asian ajaa letkun väliin jarruputken pätkä johon poraa reiän. Testilenkki, ja jos pitää saada lisää ahtoja, poraa reikää isommaksi.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #892 : 21.04.2014, 16:34:26 »
Mulla on tommonen biltemalaisen kaksoisveli. Sen saa toimimaan kun repii tuosta T-haarasta sisuskalut hiiteen ja kytkee sen "väärinpäin". Ahdot on 1bar ja pysyy. Miinuksena kuitenkin se, että joku aina näprää sitä ruuvia jos pelti on ylhäällä ja toisekseen säätövara loppui itsellä siihen 1bar. Enempää ei ahda vaikka kiertäisi koko säätöruuvin irti.

Jos ja kun itselle FT-koneinen eksyy, niin se kokee saman ratkaisun kuin tomimikaelin oma, eli 1bar kellon. On huomattavasti huomaamattomampi ratkaisu, niin tuskin tarvitsee katsastukseenkaan repiä irti.  :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #893 : 22.04.2014, 16:47:17 »
Tai jos tehdään halvalla hyvä!  ;D

Niin yksinkertainen kikka on laittaa alkuperäiselle hukkaportille lisäjousi ja kas kummaa, sinulla on oikein toimiva hukkaportin kello, jonka maksoi korkeintaa 9,90,-   :pomo:

Ei ahdot piikkaile eikä kikkaile!

http://www.motonet.fi/fi/tuote/882017/Jousilajitelma-200-osaa

Tuolta vain valitsee sopivan pituisen tai pätkii pidemmästä sopivan ja valitsee jäykkyyken haluamiensa ahtojen mukaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #894 : 22.04.2014, 16:49:32 »
Jos siihen 300hp nurkille tähtäis ni reilu 600cc sumut,-044 kopio pumppu, 3" imm,vx3 ja vakio bensapaine ja tietty lastu sopivaks.
Kai se noilla toimis? tai ei? emmie tiää työhä näitä ootte enemmi laitellu :2funny:

Ja isompi ahdin ja cooleri vaihtoon, niin siinä on kaikki mitä tarvitset. Nokkaakaan ei tarvitse vaihtaa, ellet halua ja silti saa puristettua tuon 400hv T-nokalla ilman suurta hikeä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #895 : 22.04.2014, 20:02:49 »
400Heppaa t-nokalla? On varmaan mahdollista,mutta onko kenelläkään semmoista konetta.se vaatii jo kovasti ahtoa.
Tein joskus karkea testin t ja v nokan välillä,oli kinuskiahdin jolla mitattiin v-nokalla 260hv.reilu 300metrin suoran päässä oli 10kmh  v-Nokalla enemmän vauhtia.t -Nokka on paras kun pysytään vakioahtimessa,mutta on jarruna kun vaihdetaan iso ahdin.

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #896 : 22.04.2014, 20:26:43 »
Puhallin on garretin t3/4 ja cooleri on vaihettu.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #897 : 26.04.2014, 22:09:49 »
Jos siihen 300hp nurkille tähtäis ni reilu 600cc sumut,-044 kopio pumppu, 3" imm,vx3 ja vakio bensapaine ja tietty lastu sopivaks.
Kai se noilla toimis? tai ei? emmie tiää työhä näitä ootte enemmi laitellu :2funny:
Miks vx3-nokka?
Se on ok piristysnokka esim. b230f:n, mut ei turbokäyttöön kauheen ideaali.
Parempia ois esim. A, D tai V.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #898 : 27.04.2014, 15:23:44 »
Toiset sanoo että ilmanmuuta vx3 ja toiset että ei missään nimeessä. Minä sanon että kokeilemalla selviää :idiot2:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #899 : 27.04.2014, 15:47:32 »
Eiköhän se T-nokasta parane vaihtoi sinne ihan minkä vaan. :2funny: Tyhjäkäynti osaa tosin muuttua aika racen kuuloiseksi isoilla suuttimilla ja virkeämmällä nokalla. ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Proturbo  Autodiagnoosi