Päättelisin että tuo ventiili ja teholukema liittyy jotenkin toisiinsa.
Minkä näköinen hukkaportin tanko oli? näkyikö siinä että sitä olisi ruuvattu paljonkin 
Sillä menetelmällä tuota lämpöä saa ainakin tuotettua "riittävästi" 
Juu, tosi on. Toi pilleri on varmaan aika tapissa jo ihan vakiotehoillakin. En tullut vielä ahdinta tutkineeksi niin pitkälle.
Äsken juur putsailin / kiillotin venttiilit, nii kyllähän noista pakovenoista näkee, että kuumana ne on käynyt. Se yks ainoastaan oli rikki, kaikki muut oli ihan ok.
Venttiilinvarren kumit oli ihan kivikovia, joten varmasti on nekin suotanu öljyä ohitseen.
Huomenna tarvis sit vielä seetipinnat hioa....taitaa joutua ihan käsipelihommiin, kun venat on niin syvällä ettei akkukoneella pääse

Mikä muuten lienee alasiivanmutterin momentti? ½"-setillä ei saa irti. Sen verran oli jatkovartta, että alkoi mennä varret mutkalle. Hain kaverilta lainaan 3/4"-setin, nii tarvii sillä koittaa. Liekö joku pistäny sinne jotain äreetä lukitetta väliin.