Kulkukoira  Proturbo

Seisonta jarru murheita.

  • 27 Vastauksia
  • 10193 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Seisonta jarru murheita.
« : 05.01.2011, 20:38:56 »
Elikkäs autossa ( Volvo V70 -99 TDI ) Ei seisonta jarru toimi kunnolla. Pikkusen kun pakkaset nousee jäätyy jarrut kiinni joskus vähän että nasahtaa auki kun hyppää autoon mutta toisinaan sitten saa vedättää satoja metrejä että aukeaa...

No tästä seuraa sitten se että käsijarru on hyvin eloton, ei aina pidä autoa parkissa, ja joskus kun taas ottaa niin puree äkillisesti hyvinkin.

Palat, vaijeri vaiko säätö? Ja onko pohjois-savon alueella jotakuta joka halluis rassata ton toimimaan? Korvausta vastaan tietty ;)

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #1 : 05.01.2011, 21:17:30 »
Elikkäs autossa ( Volvo V70 -99 TDI ) Ei seisonta jarru toimi kunnolla. Pikkusen kun pakkaset nousee jäätyy jarrut kiinni joskus vähän että nasahtaa auki kun hyppää autoon mutta toisinaan sitten saa vedättää satoja metrejä että aukeaa...

No tästä seuraa sitten se että käsijarru on hyvin eloton, ei aina pidä autoa parkissa, ja joskus kun taas ottaa niin puree äkillisesti hyvinkin.

Palat, vaijeri vaiko säätö? Ja onko pohjois-savon alueella jotakuta joka halluis rassata ton toimimaan? Korvausta vastaan tietty ;)
No, tuo kässäri on Vollen pikku pikku ongelma  8)
Tuohon kysymykseesi " palat, vaijeri vaiko säätö " voisin sanoa, että kaikki nuo.
Ps. älä pidä autoa parkissa pelkän käsijarrun varassa  :-\ ainakaan volvoa.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #2 : 05.01.2011, 21:18:59 »
Vaijereita veikkaisin. Suosiolla uudet, ja uittaa ne kunnolla rasvassa. Tehtaan jäljiltä niissä ei oo juuri mitään.
Toki kaikki muutkin liikkuvat osat voi jumittua. Varsinkin jos on automaattilaatikolla, nii yleensä käsijarru jää liian vähälle käytölle.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #3 : 05.01.2011, 21:56:56 »
Kyllä kyllä, eli jos kaikki hilppeet laittas niin pellais ainakin. Mitäs tuommosesta täytellisestä kässäri rempasta uskoltaa maksaa?

Ja en pidä autoa käsijarrun varassa, koska en luota vaieriin. Joten aina vaihde silmässä, mutta kiitos huomautuksesta.

Niin ja jos tosiaan pöhjös-savössa ois joku joka tykkää noita jumppaila kuntoon niin viestiä vaan jos oot ilta hommia vaille :)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #4 : 05.01.2011, 21:59:48 »
Kyllä kyllä, eli jos kaikki hilppeet laittas niin pellais ainakin. Mitäs tuommosesta täytellisestä kässäri rempasta uskoltaa maksaa?

Ja en pidä autoa käsijarrun varassa, koska en luota vaieriin. Joten aina vaihde silmässä, mutta kiitos huomautuksesta.

Niin ja jos tosiaan pöhjös-savössa ois joku joka tykkää noita jumppaila kuntoon niin viestiä vaan jos oot ilta hommia vaille :)


Osat ei maltaita maksa...tarvikkeena ainakaan. Ite vaihdoin kesällä suosiolla kaikki hilppeet, ku oli kasipätkän käkkäri tunnoton. Tuli kerrasta kuntoon, eikä toivottavasti tartte hetkeen tehdä uusiks.
Työn hinnasta ei hajuakaan.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #5 : 05.01.2011, 22:43:58 »
Eikös se ole myös niin että nää käkkärit "hajoo" kun ei niitä käytetä?

Minä jostain syystä oon tottun aina käyttämään käsijarrua kun jätän auton parkkiin, eikä niissä kyl oo vikaa ollukkaan! :)
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #6 : 05.01.2011, 22:55:44 »
Eikös se ole myös niin että nää käkkärit "hajoo" kun ei niitä käytetä?

Minä jostain syystä oon tottun aina käyttämään käsijarrua kun jätän auton parkkiin, eikä niissä kyl oo vikaa ollukkaan! :)


Juup....käytön puute "tappaa" helpommin ku käyttäminen. Ja joskus olis suotavaa nyppästä vaikka vähä rajumminkin, ei ne siitä hajoo jos kaikki on kunnossa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #7 : 06.01.2011, 00:14:27 »
Eikös se ole myös niin että nää käkkärit "hajoo" kun ei niitä käytetä?

Juu, oli tuo joskus vanhaan hyvään aikaan  8)
Nykyisin ei Vollen kässäriin uskalla pitellä kun kerran vuodessa katsastuksessa, ettei lähde kengistä pinnat ennen irti  :'(
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #8 : 06.01.2011, 00:17:14 »
Juu, oli tuo joskus vanhaan hyvään aikaan  8)
Nykyisin ei Vollen kässäriin uskalla pitellä kun kerran vuodessa katsastuksessa, ettei lähde kengistä pinnat ennen irti  :'(


Onko noin... :idiot2:
Mistä ne kenkät tehdää nykyään....savesta?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #9 : 06.01.2011, 00:25:53 »

Onko noin... :idiot2:
Mistä ne kenkät tehdää nykyään....savesta?
No,,,olivat joskus niittaamalla pinnat kiinni, nykyisin liimalla  ;D
Monella on irronnut käsijarrunauhat metallista, saaden aikaiseksi mittavaakin tuhoa.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #10 : 06.01.2011, 00:39:29 »
No,,,olivat joskus niittaamalla pinnat kiinni, nykyisin liimalla  ;D
Monella on irronnut käsijarrunauhat metallista, saaden aikaiseksi mittavaakin tuhoa.


Onkohan kukaan tullu huomanneeks, että liima ei välttämättä tykkää lämpötila eroista....jos laahaa vähä, nii voi aika äkkiä lämmetä satoihin asteisiin, ja jos lähtökohta on -20 pakkasta, nii lämpötilaero on kohtalainen.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #11 : 06.01.2011, 00:45:15 »
Joo noi seiskakymppisten kässärien ainoa oikea käyttötapa on:
Auto seis, sit kässäri päälle. Liikkeelle lähdössä Kässäri pois päältä, sit liikkeelle.
Ko. kässäri ei kestä kun hyvällä mäihällä muuta käyttöö, eli kässärikäännöksia varten kannattaa hommata joku muu auto piste

Kuinkahan monesta 70:stä on kässäristä takaa kengät hajonnu jollain tapaa
pinnat irti tai kengät lähteny leikkiin karusellia rummun sisässä.
Ilmeisesti kasipuokeissa sama vika ??

Aikanaan ku mulle vaihdettiin taakse kaikki muu paitsi jarrusylinterit, niin pajan omistaja kerto et se oli kolme päivää aikasemmin
joutunu hakeen yhden 70:en kaupunkilta kuljetusautolla, kun siinä oli molemmat takapyörät jysähtänyt jumiin siistä syystä
et molemmista takapyöristä oli jarrukengät lähteny liikenteeseen.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #12 : 06.01.2011, 00:47:06 »
Joo noi seiskakymppisten kässärien ainoa oikea käyttötapa on:
Auto seis, sit kässäri päälle. Liikkeelle lähdössä Kässäri pois päältä, sit liikkeelle.
Ko. kässäri ei kestä kun hyvällä mäihällä muuta käyttöö, eli kässärikäännöksia varten kannattaa hommata joku muu auto piste

Kuinkahan monesta 70:stä on kässäristä takaa kengät hajonnu jollain tapaa
pinnat irti tai kengät lähteny leikkiin karusellia rummun sisässä.
Ilmeisesti kasipuokeissa sama vika ??

Aikanaan ku mulle vaihdettiin taakse kaikki muu paitsi jarrusylinterit, niin pajan omistaja kerto et se oli kolme päivää aikasemmin
joutunu hakeen yhden 70:en kaupunkilta kuljetusautolla, kun siinä oli molemmat takapyörät jysähtänyt jumiin siistä syystä
et molemmista takapyöristä oli jarrukengät lähteny liikenteeseen.


Juu, taitaa olla kasipätkissä samaa. Muistelen lukeneeni sillon ku ko. remppaa tein, että käsijarru on tosiaan tehty vain paikalla pysymistä varten. Ettei sillä kannata leikkiä vauhdissa....
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #13 : 06.01.2011, 10:58:18 »

Juu, taitaa olla kasipätkissä samaa. Muistelen lukeneeni sillon ku ko. remppaa tein, että käsijarru on tosiaan tehty vain paikalla pysymistä varten. Ettei sillä kannata leikkiä vauhdissa....

Kyl se mulla toimii niin että voi vedellä vauhdissa. :P
Se kaikki on vain säädöistä kiinni.
vaijerin kiristin sellai et palat alkaa liikkumaan heti ja sen jälkeen säädin palojen etäisyyden mahdollisimman lähelle rumpua.
Ottaen huomioon että olin vaihtanut kaikki hilpeet...

edit: sitä vaijeria ei kannata laittaa liian kireälle jos aikoo leikkiä sillä...
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Seisonta jarru murheita.
« Vastaus #14 : 06.01.2011, 13:36:28 »
Kyl se mulla toimii niin että voi vedellä vauhdissa. :P
Se kaikki on vain säädöistä kiinni.
vaijerin kiristin sellai et palat alkaa liikkumaan heti ja sen jälkeen säädin palojen etäisyyden mahdollisimman lähelle rumpua.
Ottaen huomioon että olin vaihtanut kaikki hilpeet...

edit: sitä vaijeria ei kannata laittaa liian kireälle jos aikoo leikkiä sillä...
Onnea sinulle, ja käsijarrukäännöksillesi  ;) muistele sitten meitä, kun on takanapa palasina,,,,,
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Autoracing  KL-varaosat