http://www.iltalehti.fi/autot/2011090114308038_au.shtml
Pitää avata oma bensapumppu (kirjaimellisesti) ja katsoa johtuiko sen hajoaminen tästä polttoaineesta... 
Oma ongelmani oli ettei tullut painetta.
Lisää siitä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7205.msg148406#msg148406
Ongelmahan tuossa Opelissa on käsittääkseni että se on suoraruiskutusmoottori (Direct), eli tankkipumppu ei varmaan piiputtanut, vaan moottorissa kiinni oleva täysin mekaanisesti käytettävä korkeapainepumppu hajosi saksalaisen artikkelin mukaan.
http://pietar.in/2011/06/adac-testaa-miten-autoo-kestaa-e10-bensaa/Ja kuten sanottua, tuossakin tarvittiin 27000km ajoa E10:llä ja sieltä ei mennyt muuta kuin kumitiiviste. Ja Opel väittää että jo kertatankkaus hajottaa... no hajoaahan se jos se on vaikka tankattu ja vuoden (27tkm vastaava aika?) samat bensat tankissa ajamatta yhtään mitään, ni E10:n etanoli pääsee "syövyttämään" tuon tiivisteen.
Ennenvanhaan meni bensaletkuja vaikka ihan E0 bensallakin ajettiin... se on elämää ja tavara kuluu käytössä. Tosin tässä valmistaja oli varoittanut tunnetusta ongelmasta tuon pumpun+E10 yhdistelmässä, 20-30v sitten kukaan ei olisi tuollaisesta edes varoittanut, saati edes tietänyt.
Nyt tullut muuten ekat "ongelmat" eteen E10 ajaessa S90 -98, KYLMÄkäynnistys ei ole yhtä nätti E10 kun E5, eli käynnistyy aina, mutta "ontuu", eli kierrokset ei aina pomppaa sinne 1500rpm startin jälkeen, vaan 1000rpm. Korjautui E5 vaihtamalla. Seurataan tilannetta, epäilen kyllä jotain muuta vikaa, kohta 300tkm mittarissa vaihtamatta yhtään moottorin osaa.