Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.

  • 759 Vastauksia
  • 245329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #570 : 31.07.2011, 11:12:49 »
740GLE farmari B230F automaatti. 8,3L matka-ajossa on tähän astinen minimi about seossuhteella 40% 98E5 ja 60% 95E10. Mutta eipä juuri eroja ole kulutuksessa 95 ja 98 välillä.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 11:14:48 kirjoittanut jpajula »
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #571 : 31.07.2011, 11:44:32 »
740GLE farmari B230F automaatti. 8,3L matka-ajossa on tähän astinen minimi about seossuhteella 40% 98E5 ja 60% 95E10. Mutta eipä juuri eroja ole kulutuksessa 95 ja 98 välillä.

oliko alussa minkälaista käytöstä autolla vai toimiko heti ilman temppuiluja?

oma 740 menny suht samoihin lukemiin 98 lla, siitä asti kun e10 tuli 95 tilalle. e10 meni huomattavasti enemmän / 100 km ja kone nyki ja lähti huonosti käymään.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #572 : 31.07.2011, 13:06:00 »
745 B230F manuaali mennyt tänä kesänä pienemmällä kulutuksella kuin koskaan ennen olen nähnyt, Jyväskylästä Ouluun alle 8L/100 km. Erona se että tämä vuosi ajettu 95E10:llä, aiemmin 95:llä nähty alimmillaan 8,5 lukemia.

V70 -00 2.4 vaparilla myös ajettu 95E10:llä vuodenvaihteesta lähtien ja keväällä oli päästötestissä lähes nolla-arvot, pienemmät kuin koskaan ennen kun tuota on tarvinnut katsastaa. Tankatkaa tekin autoonne uutta 95E10-bensiiniä, se pitää moottorinne puhtaana.  O0
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #573 : 31.07.2011, 13:14:54 »
Yhen tankin sitä ottanut sillon kun tuli --> päässä alkoi nakuttaa ---> 98 menty siitä asti

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #574 : 31.07.2011, 13:17:40 »
Itse ajan edelleen E10:llä kun hintaeron takia ei viitsi kalliimpaa litkua tankkiin laittaa ja moottori pelaa kuin tähänkin asti niin sillä siis jatketaan.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #575 : 07.08.2011, 09:11:01 »
oliko alussa minkälaista käytöstä autolla vai toimiko heti ilman temppuiluja?

oma 740 menny suht samoihin lukemiin 98 lla, siitä asti kun e10 tuli 95 tilalle. e10 meni huomattavasti enemmän / 100 km ja kone nyki ja lähti huonosti käymään.

95:lla mä olen ajanu tuolla kuten edellinenkin omistaja. Ei mulla muuta temppuilua kuin tuossa heinäkuun alussa käyntihäiriöitä, jotka sitten korjautui vaihtamalla kasa osia. Tämmöstä kulutusta mulla ja ostin auton siis pääsiäisenä. Tossa on käynnistyksessä semmonen juttu, että kauppareissun jälkeen saa starttaa pidempään (semmoset 3 - 5 sekkaa) ja se on kuulemma kiukutellu aiemminkin. En ole pannut merkille, että olis eroa 98 / 95 välillä, kun sen verta vähemmän tullu ajettua 98:lla.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #576 : 07.08.2011, 18:59:57 »
745 B230F manuaali mennyt tänä kesänä pienemmällä kulutuksella kuin koskaan ennen olen nähnyt, Jyväskylästä Ouluun alle 8L/100 km. Erona se että tämä vuosi ajettu 95E10:llä, aiemmin 95:llä nähty alimmillaan 8,5 lukemia.

Tuohon voisin heittää että 240 farmari B230F manuaali, 380 km maantietä nopeuksilla 80-110 km/h keskikulutuksella 7,57 litraa sadalle 98E:llä. Väitän ettei lähde tuosta enää puolta litraa jos vaihdan E10 käyttäjäksi.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #577 : 01.09.2011, 21:20:54 »
http://www.iltalehti.fi/autot/2011090114308038_au.shtml

Pitää avata oma bensapumppu (kirjaimellisesti) ja katsoa johtuiko sen hajoaminen tästä polttoaineesta... :juhau:

Oma ongelmani oli ettei tullut painetta.

Lisää siitä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7205.msg148406#msg148406
« Viimeksi muokattu: 01.09.2011, 21:26:26 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #578 : 02.09.2011, 00:30:25 »
Jos valmistaja on todennut ettei vehje siedä E10:ä niin ei varmaan kannata pumppua avata... No se on Opel.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #579 : 02.09.2011, 01:11:03 »
http://www.iltalehti.fi/autot/2011090114308038_au.shtml

Pitää avata oma bensapumppu (kirjaimellisesti) ja katsoa johtuiko sen hajoaminen tästä polttoaineesta... :juhau:

Oma ongelmani oli ettei tullut painetta.

Lisää siitä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7205.msg148406#msg148406
Ongelmahan tuossa Opelissa on käsittääkseni että se on suoraruiskutusmoottori (Direct), eli tankkipumppu ei varmaan piiputtanut, vaan moottorissa kiinni oleva täysin mekaanisesti käytettävä korkeapainepumppu hajosi saksalaisen artikkelin mukaan.

http://pietar.in/2011/06/adac-testaa-miten-autoo-kestaa-e10-bensaa/

Ja kuten sanottua, tuossakin tarvittiin 27000km ajoa E10:llä ja sieltä ei mennyt muuta kuin kumitiiviste. Ja Opel väittää että jo kertatankkaus hajottaa... no hajoaahan se jos se on vaikka tankattu ja vuoden (27tkm vastaava aika?) samat bensat tankissa ajamatta yhtään mitään, ni E10:n etanoli pääsee "syövyttämään" tuon tiivisteen.

Ennenvanhaan meni bensaletkuja vaikka ihan E0 bensallakin ajettiin... se on elämää ja tavara kuluu käytössä. Tosin tässä valmistaja oli varoittanut tunnetusta ongelmasta tuon pumpun+E10 yhdistelmässä, 20-30v sitten kukaan ei olisi tuollaisesta edes varoittanut, saati edes tietänyt.

Nyt tullut muuten ekat "ongelmat" eteen E10 ajaessa S90 -98, KYLMÄkäynnistys ei ole yhtä nätti E10 kun E5, eli käynnistyy aina, mutta "ontuu", eli kierrokset ei aina pomppaa sinne 1500rpm startin jälkeen, vaan 1000rpm. Korjautui E5 vaihtamalla. Seurataan tilannetta, epäilen kyllä jotain muuta vikaa, kohta 300tkm mittarissa vaihtamatta yhtään moottorin osaa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #580 : 02.09.2011, 01:47:57 »
745 B230F manuaali mennyt tänä kesänä pienemmällä kulutuksella kuin koskaan ennen olen nähnyt, Jyväskylästä Ouluun alle 8L/100 km. Erona se että tämä vuosi ajettu 95E10:llä, aiemmin 95:llä nähty alimmillaan 8,5 lukemia.
Tuohon voisin heittää että 240 farmari B230F manuaali, 380 km maantietä nopeuksilla 80-110 km/h keskikulutuksella 7,57 litraa sadalle 98E:llä. Väitän ettei lähde tuosta enää puolta litraa jos vaihdan E10 käyttäjäksi.
Greycapin kanssa samoilla linjoilla  ::) Omalla saatin kesällä niinkin näpsäkkä lukema ku 6.57e 98E:llä  :pomo: työkaveri kokeillut molempiin autoihinsa ja tullu siihen tulokseen että ei enää E10:ä.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Nupogodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #581 : 09.10.2011, 16:14:30 »
Erehdyin sit ekaa kertaa laittamaan tätä lietettä :( VM-98 V70 2,5 20v autooni ja tulos seuraava, tehot hävisi huomattavasti, eilen aamulla kävi alkuun 4-pytyllä kunnes pikkuhiljaa lähti tyhjäkäynnillä kevyesti välillä kaasuttaen viideskin tuli mukaan kuvioon. Hieman myöhemmin 115km lenkki edestakas eli 230km kainuu/Pohjois-savo akselilla, koskaan ei ole tarvinnut nelosta tunkea vauhdin ylläpitämisessä ylämäissä, nyt piti. Eli virheestä opitaan, ei koskaan enää moista loskaa tankkiin, kulutus pysyi kohtuullisessa 8,1l lukemissa. Uskoakseni olisin päässyt jonkin verran alemmaksi mutta ennenkaikkea ajo olisi ollut mukavampaa kun ei olisi tarvinnut ylämäkiin nelosta tarjoilla...Autosta vaihdettu kuitenkin muita kulutukseen vaikuttavia asioita kuten ilmanputsari, putsattu suodattimet ym..Mutta ero oli todella suuri varsinkin ajotuntumassa...Että  :hello: 95E10  :)
Ajokkina Volvo V70 20V -97, 354tkm takana ja lisää tulee päivittäin.
Vaimona hyvä vaimo.
Lapsina kaksi hermojen repijää....

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #582 : 09.10.2011, 23:34:05 »
Ajattelin kokeilla Mondeo 2,0 vm 2000 kesällä tuota 95E10:ä. Olen antanut myös vaimon ajaa. Onko autossa jokin vika kun se ei oireile mitenkään, kulutus on ennallaan, käynnistyy heti, kiihtyvyys ennallaan eli kaikki OK  :o;D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #583 : 10.10.2011, 00:01:47 »
Erehdyin sit ekaa kertaa laittamaan tätä lietettä :( VM-98 V70 2,5 20v autooni ja tulos seuraava, tehot hävisi huomattavasti, eilen aamulla kävi alkuun 4-pytyllä kunnes pikkuhiljaa lähti tyhjäkäynnillä kevyesti välillä kaasuttaen viideskin tuli mukaan kuvioon. Hieman myöhemmin 115km lenkki edestakas eli 230km kainuu/Pohjois-savo akselilla, koskaan ei ole tarvinnut nelosta tunkea vauhdin ylläpitämisessä ylämäissä, nyt piti. Eli virheestä opitaan, ei koskaan enää moista loskaa tankkiin, kulutus pysyi kohtuullisessa 8,1l lukemissa. Uskoakseni olisin päässyt jonkin verran alemmaksi mutta ennenkaikkea ajo olisi ollut mukavampaa kun ei olisi tarvinnut ylämäkiin nelosta tarjoilla...Autosta vaihdettu kuitenkin muita kulutukseen vaikuttavia asioita kuten ilmanputsari, putsattu suodattimet ym..Mutta ero oli todella suuri varsinkin ajotuntumassa...Että  :hello: 95E10  :)

Autossasi on jotain vikaa. Ihan oikeasti. Pelkkä etanolipitoisuuden nousu E5 -> E10 ei voi tuota aiheuttaa.

On täysin mahdollista, että nuo ongelmat ovat saaneet lopullisen sysäyksen tosta polttoaineen vaihdosta, mutta eivät ne siitä pelkästään aiheudu. Sytkäpuolen tarkistaisin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #584 : 10.10.2011, 13:46:34 »
Erehdyin sit ekaa kertaa laittamaan tätä lietettä :( VM-98 V70 2,5 20v autooni ja tulos seuraava, tehot hävisi huomattavasti, eilen aamulla kävi alkuun 4-pytyllä kunnes pikkuhiljaa lähti tyhjäkäynnillä kevyesti välillä kaasuttaen viideskin tuli mukaan kuvioon. Hieman myöhemmin 115km lenkki edestakas eli 230km kainuu/Pohjois-savo akselilla, koskaan ei ole tarvinnut nelosta tunkea vauhdin ylläpitämisessä ylämäissä, nyt piti. Eli virheestä opitaan, ei koskaan enää moista loskaa tankkiin, kulutus pysyi kohtuullisessa 8,1l lukemissa. Uskoakseni olisin päässyt jonkin verran alemmaksi mutta ennenkaikkea ajo olisi ollut mukavampaa kun ei olisi tarvinnut ylämäkiin nelosta tarjoilla...Autosta vaihdettu kuitenkin muita kulutukseen vaikuttavia asioita kuten ilmanputsari, putsattu suodattimet ym..Mutta ero oli todella suuri varsinkin ajotuntumassa...Että  :hello: 95E10  :)

Kävi neljällä pytyllä polttoaineen takia? Mites niihin neljään muuhun pyttyyn tuli sitten hyvää polttoainetta jos se yksi ei palanut paskan aineen takia.. ?

EDIT: Jaa taavi olikin saman huomioinut..
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 13:50:25 kirjoittanut mista »

 

Elekma  Autoracing