KL-varaosat  Race.fi

V70 T5 Automaatin toiminta

  • 16 Vastauksia
  • 7995 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
V70 T5 Automaatin toiminta
« : 15.02.2012, 12:31:01 »
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.
Laatikkoöljyt on vaihdettu kahdesti.

V70 T5 01 aj. 190tkm.

240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #1 : 15.02.2012, 13:10:05 »
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.
Laatikkoöljyt on vaihdettu kahdesti.

V70 T5 01 aj. 190tkm.


850 automaattina ainakin on vähä vastaavan oloinen. Ei oikein tapahdu mitään, ennenkun polkasee kunnolla.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #2 : 15.02.2012, 16:20:14 »
Siinä on vähän turhan pitkät välitykset paikaltaan lähdettäessä. Täytyy vaan survoa syvempään.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #3 : 15.02.2012, 18:48:47 »
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.
Laatikkoöljyt on vaihdettu kahdesti.

V70 T5 01 aj. 190tkm.
Juu, tuo automaatti laatikkohan herää kierroksien mukana.
Samaa on havaittu 855 ja nykyisessä S60:ssä  ;)
Likka sai marraskuussa kortin, ja ajoi eka kertaa vollella, ja tuumi,," onks tässä joku vieteri, mikä pitää vetää, ennenkun tää kulkee "  :2funny: no, ei voinu ku nauraa,,mutta sitte ku lähti kulkemaan, niin sen jälkeen oltiinkin nenä valkosena,,," tää lähtee niin sairaan äkkiä ",,,,,,mitään lähde minnekkään sairaan äkkiä.

No joo, mielestäni kanssa on ominaisuus, mutta sitä en tiedä, että auttaisko laatikon ohjelmiston päivitys, mulla nyt ei mitään odottelua kuitenkaan ole.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #4 : 16.02.2012, 01:06:41 »
Jees, mukava kuulla että kyseessä vois olla ominaisuus. Manuaaliversio tuntui hyvin herkältä kaasun suhteen mut kyl se automaattikin herääpi kuhan vaan polkasee enempi.  :)
Öljynvaihdon vois tehdä hyvää ihan varulta. Ohjelmistopäivitys kustantaa jotain 60e muistaakseni.. Kulutuksenkin suhteen vois olla vaikutusta..


240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #5 : 17.02.2012, 13:10:32 »
Onkos jollakin kokemusta vaikuttaako päivittäminen jotakin? Kulutusta en pidä pahana kun kovimmilla pakkasilla lyhyessä ajossa 12l. Verrokiksi tutun Saab 900 vie kovalla pakkasella kaupungissa 20l.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012, 13:14:50 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #6 : 17.02.2012, 13:57:43 »
Onkos jollakin kokemusta vaikuttaako päivittäminen jotakin? Kulutusta en pidä pahana kun kovimmilla pakkasilla lyhyessä ajossa 12l. Verrokiksi tutun Saab 900 vie kovalla pakkasella kaupungissa 20l.
Kyllähän tuo päivitys aina johonkin vaikuttaa, ei niitä muuten tehtäisi  :)
Itellä kun on tuo AW55-51 laatikko Geartronic:illa, niin siinä päivitys tosiaankin auttoi, muista laatikoista ei niinkään paljon tietoa, että voisin sanoa varmasti että auttaa.
Oppivaa laatikkoahan voi itekkin kouluttaa ajotapansa mukaan.  8)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #7 : 17.02.2012, 22:57:48 »
Kokeilin kesällä kouluttaa laatikkoa mut ne bensakulut hirvittää vieläkin.  :D
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

kepa09

  • Vieras
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #8 : 17.02.2012, 23:07:22 »
Kyllä tuo päivitys vaikuttaa aika paljonkin ajo haluihin, muutamaa olen kokeillut ja varsinkin t5r  muuttuu pedoksi... :)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #9 : 17.02.2012, 23:24:14 »
Ohjelmistopäivitys kustantaa jotain 60e muistaakseni..

Syksyllä sai Volvo Essentials -huollon hintaan 150€ ja siihen sisältyi tuon service 2.0 konseptin mukaan ohjelmistopäivitykset. Kannattanee kysäistä mihin hintaan tuollaista huoltoa olisi nyt tarjolla, toi taisi olla jokin tarjouskampanja.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #10 : 18.02.2012, 21:39:19 »
Syksyllä sai Volvo Essentials -huollon hintaan 150€ ja siihen sisältyi tuon service 2.0 konseptin mukaan ohjelmistopäivitykset. Kannattanee kysäistä mihin hintaan tuollaista huoltoa olisi nyt tarjolla, toi taisi olla jokin tarjouskampanja.

Hyvä kun kerroit!
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #11 : 22.02.2012, 17:29:38 »
Syksyllä sai Volvo Essentials -huollon hintaan 150€ ja siihen sisältyi tuon service 2.0 konseptin mukaan ohjelmistopäivitykset. Kannattanee kysäistä mihin hintaan tuollaista huoltoa olisi nyt tarjolla, toi taisi olla jokin tarjouskampanja.
Avain Vaunu -ketjulla tuo Essential-huolto on ollut jo ainakin toista vuotta tarjolla vakituisesti tuohon hintaan. Lienee ihan pysyvä juttu.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #12 : 24.02.2012, 18:03:47 »
Ei noi Essentielit mitään tehopäivityksiä kyllä sisällään pidä :idiot2: Laatikon päivitys toki muuten tekee sen toiminnalle hyvää. Itse ainakin tykkäsin kun tehtiin NC:n poiston yhteydessä.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #13 : 24.02.2012, 23:10:14 »
Pitääkös näiden teevitosten olla sellainen ettei pienellä kaasulla oikein pääse mihinkään vaan pittää polkaista enemmän?
Kaipaisin laatikkoon liikkeelle lähdettäessä terävyyttä.

Miksei lisää tehoakin jos se auttaa.  :)

Voikos jotenkin tarkastaa onko autoon joskus asennettu lastu?
Valoista ei meinaa pikainen kiihdytys onnistua.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2012, 23:16:49 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: V70 T5 Automaatin toiminta
« Vastaus #14 : 25.02.2012, 09:23:05 »
Minusta tuntuu että kello on tuossa se luotettavin tapa selvittää onko vakio vai ei, ellei sitten ole dynopenkkiä käytettävissä.
Ja kyllä se pikainenkin kiihdytys pitäisi luonnistua, kun antaa vaan rutua tarpeeksi. Se miksi se tuntuu hitaalle, voi vaikuttaa että kun viereinen auto lähtee jo liikkeelle, Volvo miettii vielä sekunnin ja vasta sitten hyökkää. Jarrua vasten-lähdöllähän  tuota ongelmaa ei ole mutta en suosittele, muuta kun niissä parissa kiihtyvyys mittauksessa kellon kanssa sulien aikaan :)
Nämä automaatti Volvot ei ole mitään valoistalähtö-ohjuksia, parhaat puolet tulee mielestäni esiin ohituskiihtyvyytenä tai siitä että on jo vähintään 60km/h vauhtia kun lähdetään kiihdyttämään.

Tällaiset arvot olen itse saanut kun vaihdoin IMM:un ja TCV:n.
0-100km/h +7sek
80-120km/h 4,5 sek, käsivaihtein tasan 4sek.

Pitäisi varmaan olla melkolailla siinä missä vakion kuuluukin.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 09:30:19 kirjoittanut jleino »
-Volvo XC90 Executive -07

 

RallyBaron  Samppasport