Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

• 502 Vastauksia
  • 146357 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #165 : 15.05.2012, 00:04:33 »
50'neliöstä piuhaa 10m, 1F kokka, tarvittavat liittimet, sulake ja tarvikkeita 150€ http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=60  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 00:08:49 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #166 : 15.05.2012, 08:47:53 »
Tuo 4006 vie virtaa ihan kivasti. Vähintään 35'neliöstä, taikka sitten ostat 20'nelilstä, pari relettä ja joku pikku akku plus sulakkeet, riittää se virta tulevaisuudessa laajentaakkin. Mutta kaapelia mennee sellanen 6,5m plus 1m maa kaapeli, sekä laturilta akulle. Noin 10m x 15€ = 150€  2 x rca ~ 25€ / kpl = 50€ 2x2,5'neliöstä kaijjutin kaapelia 25-30m ~25€ liittimet, blokit, sulakkeet ja tarvikkeet 50€ eli kaapelointiin karkeasti 275€ Mukavan halpaa. Mie käyn huomenna kattoo miltä yhet 16" kumit näyttää, vai oliko sulla 16" vanteet?

16" vanteet joo. Ilmoittele, kuun loppuun on leima ja vois vaihtaa renkaat ennen sitä.Kiitoksia noista johdotusvihjeistä, pitää harkita tuo audiocheckin paketti, noutokin jopa saattais onnistua.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 09:03:35 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Tuossa on lasku ohjeita.
35:n taitas piisata mutta paksummasta ei oo haittaa. Mulla on muistaakseni joku 35:n tjsp.

Toi 4006:n 5/6 kanavat sillattuna, 2 ohmiin ajettuna ei nosta tehoa älyttömästi. Virrankulutusta kyllä.

Mutta miks sä haluat saada disseille oman vahvistimen? Ne kyllä kuuluu muutenkin.  ;)
Mieluimmin ajaa etupään aktiivisena tai jopa siltaa kanavat soittaan sitä stereona(vähemmän kikkailua).
Mulla oli tosiaan 9satkussa toi kolmikanavaisena. 2x160 ja 1x320?? Nyt en oo sitä vielä tehny, kun ei oo parempaa erkkasarjaa vaan noi omat erkat.

Tossa noita ohjeita.
http://www.powerset.fi/autohifi/spldynamics/s-suodin.htm
http://www.powerset.fi/autohifi/spldynamics/s-input-mode.htm

En minä tiedä tarviiko diskantit vahvistinta. Olisko järkeä laittaa siis se 4006 vaan ovikajareille ja subbarille ja antaa diskanttien sihistä soittimen oman vahvarin voimin?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa V2T

• Grand Luxe
  • **
  • Against Greenpeace with D5252T
« Vastaus #168 : 15.05.2012, 10:00:13 »
50'neliöstä piuhaa 10m, 1F kokka, tarvittavat liittimet, sulake ja tarvikkeita 150€ http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=60  ;)

Kyllä tuo hinta vähäsen ihmetyttää, kun ei millään meinaa saada edes kaapelia erikseen tuohon hintaan  :o

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
« Vastaus #169 : 15.05.2012, 10:36:42 »
Kyllä tuo hinta vähäsen ihmetyttää, kun ei millään meinaa saada edes kaapelia erikseen tuohon hintaan  :o
Luotettava firma, ja hyvää tavaraa. Tuolla maxboom foorumilla mainostaa ja käyttäjilläkin hyviä kokemuksia ko. firmasta. Itsekkin vois tilata liittimiä tuas kassillisen. Jos erikseen ostaa, niin esim hitsaus kaapeli o hyvvää tavaraa. Ei niin tuning, mutta notkeampaa ja halvempaa. Täällä päin esim 35' ~9€ / m Niin ja kun kaapelia ostaa niin vältä alumiini kaapeleita, kupari johtaa paremmin virtaa 8)

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
« Vastaus #170 : 15.05.2012, 11:16:34 »
205/55R16 hakka h pintaa 3mm joten ei varmaan tarvetta?

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
En minä tiedä tarviiko diskantit vahvistinta. Olisko järkeä laittaa siis se 4006 vaan ovikajareille ja subbarille ja antaa diskanttien sihistä soittimen oman vahvarin voimin?
No ei kyllä erillistä. Eri jos alkaa oikeesti leikkiin aktiivisen järjestelmän kans.
Mulla on tuon vahvarin kautta kaikki koska halusin saada soittimesta vahvistimen kiinni, kun kerran sellanen mahdollisuus on.

Takaa suodatin korkeimmat äänet pois koska ei sitä dissen sihinää kuuntele Erkkikään.
Edessä oon vaimentanu muilla säädöillä sihinää. Siinä täysin vielä onnistumatta.   :-\

Luotettava firma, ja hyvää tavaraa. Tuolla maxboom foorumilla mainostaa ja käyttäjilläkin hyviä kokemuksia ko. firmasta. Itsekkin vois tilata liittimiä tuas kassillisen. Jos erikseen ostaa, niin esim hitsaus kaapeli o hyvvää tavaraa. Ei niin tuning, mutta notkeampaa ja halvempaa. Täällä päin esim 35' ~9€ / m Niin ja kun kaapelia ostaa niin vältä alumiini kaapeleita, kupari johtaa paremmin virtaa 8)
Mutta tarviiko/tekeekö tuolla konkalla mitään? Ja mihin tarvitaan 3m:ä maakaapelia?   :D No ei lopu ainakaan kesken.   ;)
Hitsauskaapelia. Esim tuollasta.  http://www.ladek.fi/accessories/kaapeliliitti.html

Ja varmistin oman kaapelin vahvuuden, on 35:sta. Sen saa hienosti vedettyä sisään jarrrutehostimen läheltä. Menee heittämällä sisään ihan omassa letkussa.

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
« Vastaus #172 : 15.05.2012, 17:51:56 »
Niin no sillä mie tossa tota toista akkua vinkkasin. Konkka on toisten mielestä ihan hyödyllinen, toisten mielestä rasite, mutta tosiasia taitaa olla jotta se on kallis jännite näyttö. Kyllä kait ton kolme metriä maakaapelia saa menemään... Esim konkka ja vahvistin metri, etuakun maadoitus ja konkan maadoitus ;) Kaapelitkin voi saaha 20-50€ kun katselee esim nettivaraosa / maxboom myydään sivuilta...

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #173 : 15.05.2012, 20:06:10 »
Niin no sillä mie tossa tota toista akkua vinkkasin. Konkka on toisten mielestä ihan hyödyllinen, toisten mielestä rasite, mutta tosiasia taitaa olla jotta se on kallis jännite näyttö. Kyllä kait ton kolme metriä maakaapelia saa menemään... Esim konkka ja vahvistin metri, etuakun maadoitus ja konkan maadoitus ;) Kaapelitkin voi saaha 20-50€ kun katselee esim nettivaraosa / maxboom myydään sivuilta...

Olishan se tietenki halpa paketti mutten tiedä jaksaisko tuota konkkaa alkaa mihinkää sijoittelee. Jos ttytyis vaan kaapeliin.

Renkaille ei taida olla tarvetta, jos olis enempi pintaa niin olisin ostanu pois.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
No ei kyllä erillistä. Eri jos alkaa oikeesti leikkiin aktiivisen järjestelmän kans.
Mulla on tuon vahvarin kautta kaikki koska halusin saada soittimesta vahvistimen kiinni, kun kerran sellanen mahdollisuus on.

Takaa suodatin korkeimmat äänet pois koska ei sitä dissen sihinää kuuntele Erkkikään.
Edessä oon vaimentanu muilla säädöillä sihinää. Siinä täysin vielä onnistumatta.   :-\
Mutta tarviiko/tekeekö tuolla konkalla mitään? Ja mihin tarvitaan 3m:ä maakaapelia?   :D No ei lopu ainakaan kesken.   ;)
Hitsauskaapelia. Esim tuollasta.  http://www.ladek.fi/accessories/kaapeliliitti.html

Ja varmistin oman kaapelin vahvuuden, on 35:sta. Sen saa hienosti vedettyä sisään jarrrutehostimen läheltä. Menee heittämällä sisään ihan omassa letkussa.

Sulla ei vissiin ole konkkaa? Oletko vetäny akun ja laturin välisen johdon tuosta 35:sta kans vai onko vakio? Mikä tuon 35mm2 kaapelin ulkohalkaisija on?
« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 20:10:01 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Sulla ei vissiin ole konkkaa? Oletko vetäny akun ja laturin välisen johdon tuosta 35:sta kans vai onko vakio?
Ei ole konkkaa. Ei oo sitäkään, hyvin on pelittäny silti. Eli ei ole aiheuttanu toimenpiteitä.
No eipä tuu luukutettuakaan kauheesti niin ei ole kaikki kapasitteetti käytössä.   ;)

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Ei ole konkkaa. Ei oo sitäkään, hyvin on pelittäny silti. Eli ei ole aiheuttanu toimenpiteitä.
No eipä tuu luukutettuakaan kauheesti niin ei ole kaikki kapasitteetti käytössä.   ;)

Paljos tuo 35mm2 kaapeli on paksua? Mulla olis yks sulakepesä valmiina jo mut ei tietoa onko se liika pieni.

Tuskin tulee itekään kovin mahottomasti paukuteltua, ja jos tuleeki niin ei ainakaan kovin pitkää aikaa.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #177 : 15.05.2012, 20:17:58 »
EVRY lähestyy. TIlasin valmiin boksin ku en jaksanu alkaa näpertää. Säädöllä ja on/off-kytkimellä. Perjantaina pitäis olla postista noudettavissa, saa nähä koska jaksaa keskityyä paikalleen laittoon ja säätämiseen. Tarvis ehkä siihen ahtomodiin alkaa tutustua tarkemmin. Anturi on vissiin suoraan imusarjassa kiinni?
« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 20:41:50 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Paljos tuo 35mm2 kaapeli on paksua? Mulla olis yks sulakepesä valmiina jo mut ei tietoa onko se liika pieni.

Tuskin tulee itekään kovin mahottomasti paukuteltua, ja jos tuleeki niin ei ainakaan kovin pitkää aikaa.
En mä muista. Tosta putkesta menee hyvin kabiinin puolelle.

Tuossa kuvassa on vielä edellinen kaapeli.

Mulla on tollanen AGU sulakepesä. Mä oon aina käyttäny alimitottuja sulakkeita.   ::) Nytkin taitaa olla 50A.

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
En mä muista. Tosta putkesta menee hyvin kabiinin puolelle.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuossa kuvassa on vielä edellinen kaapeli.

Mulla on tollanen AGU sulakepesä. Mä oon aina käyttäny alimitottuja sulakkeita.   ::) Nytkin taitaa olla 50A.

Mulla on kaapelin ulkohalkaisija suunnilleen 7mm..eli lähinnä hain tässä sitä että joudunko hankkii virta- ja maakaapelin ja sulakepesän uutta vai pystynkö käyttää tuota olemassaolevaa maakaapelia ja sulakepesää. Sulakkeessa ei ollu mitään merkintää paljonko se kestää.  :(
X6 35D

F20 120d M-Sport

Samppasport  Futurez