Race.fi  Puotilan autokorjaamo

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

  • 502 Vastauksia
  • 146453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #210 : 18.05.2012, 11:56:50 »
Rummuista säädät kengät lähelle ja hienosäätö vaijerista. Keskikonsolin alla kahvan perässä säätö.
Rummussa on reikä mistä saa kengät säädettyä tähtipyörästä ruuvarilla.

Ok eli peruskauraa, hyvä niin. Oliko keskikonsolissa joku huoltoluukku valmiiksi vai joutuuko purkaa?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #211 : 18.05.2012, 11:58:24 »
Ok eli peruskauraa, hyvä niin. Oliko keskikonsolissa joku huoltoluukku valmiiksi vai joutuuko purkaa?
En yhtään muista oliko luukkua mutta helppo se on irrottaa ja nostaa pikkasen.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #212 : 18.05.2012, 12:01:43 »
En yhtään muista oliko luukkua mutta helppo se on irrottaa ja nostaa pikkasen.

Ok tänks. Pitää kiristellä, kattoa jos sais reteoitaki asennettua joskus.

Ens viikolla leimalle, tämänastisen kokemuksen perusteella kovin isoja vikoja tuskin ainakaan löytyy. Savutki vaikuttaa silmämääräisesti aika pieneltä. Muistatko paljonko sun peli kierti leimalla? Ohjekirjaa lueskelin niin siellä oli maininta ettei sais kierrättää yli 4600, meinasin sanoa sen leimamiehelleki, ei vaan muista että mikä oli ne minimikierrokset jota leimalla pitää kiertää.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #213 : 18.05.2012, 12:02:01 »
Minulta olis kuskinpuoleinen (muistaakseni) umpio irronnut ;)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #214 : 18.05.2012, 12:03:22 »
Minulta olis kuskinpuoleinen (muistaakseni) umpio irronnut ;)

Notta häh?

EDIT: jaa joo nyt meni jakeluun. tarv e olis oikean puolen umpiolle ja vilkulle, vasemman puolen vilkustaki on ohjarit rikottu eli hankin ghostilta sen myös.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #215 : 18.05.2012, 12:04:53 »
Notta häh?

Etuvilkut ja toinen umpio vaihtoon,

En tosin huomannut, onko tuolla kirpputorin puolella ollut ilmoitusta..

edit:
Oli, mutta sopivat osat tuli tarjolle melkolailla hetipitäen niin en ole ilmoitusta enää upannut.

Ok. Tai sitten huomasin, mutta väärä puoli niin en noteerannut. Itsellä kanssa vilkuista katkellut noita klipsejä, että ei oikein viitsi edes mainostaa tavaraa  :(
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012, 12:11:38 kirjoittanut adrock »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #216 : 18.05.2012, 12:08:29 »
En tosin huomannut, onko tuolla kirpputorin puolella ollut ilmoitusta..

Oli, mutta sopivat osat tuli tarjolle melkolailla hetipitäen niin en ole ilmoitusta enää upannut.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #217 : 18.05.2012, 12:42:02 »
Ok tänks. Pitää kiristellä, kattoa jos sais reteoitaki asennettua joskus.

Ens viikolla leimalle, tämänastisen kokemuksen perusteella kovin isoja vikoja tuskin ainakaan löytyy. Savutki vaikuttaa silmämääräisesti aika pieneltä. Muistatko paljonko sun peli kierti leimalla? Ohjekirjaa lueskelin niin siellä oli maininta ettei sais kierrättää yli 4600, meinasin sanoa sen leimamiehelleki, ei vaan muista että mikä oli ne minimikierrokset jota leimalla pitää kiertää.
Muistaaksen jotain päälle 4tonnia kierrätettiin viimeks. Tätyy koittaa vaikka kattoo joskus kun muistaa.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #218 : 18.05.2012, 20:44:49 »
Muistaaksen jotain päälle 4tonnia kierrätettiin viimeks. Tätyy koittaa vaikka kattoo joskus kun muistaa.

Joo on se minimi yli nelosen aika reilustiki mut en vaan muista että paljonko. Ohjekirja vaan tosiaan sanoo että 4600 yli ei saa kiertää.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #219 : 18.05.2012, 20:57:01 »
Tänään käytin tuon toisen konttorilla ja päästömittauksessa pedaali pohjaan. Savuarvot OK ensimmäisellä mittauksella kun ensin polkastiin turhat pois. Kierroksia en kahtonut. Hyvät oli päästöt. Leimakin tuli, eli vuoden saa ajella hyvällä mielellä, jos auto vaan pysyy pihassa. ELK
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #220 : 18.05.2012, 20:59:07 »
Tuho-boksi on saapunut.



Vaikuttaa pätevältä, mutta eipä ole kiinni ollu vielä eli kokemuksia ei ole. Tuo kuitenki taitaa nyt olla saman tekijän palikka joka julma-henrilläki on, ja ainaki hänellä se taitaa toimia.

Eli, ite isot liittimet vaikuttaa asialliselta, on roiskesuojatut ja viimeistellyn näköiset. Pinnit on suorassa ja symmetrisesti. Boksissa oleva virtakytkin istuu tukevasti, boksin kyljessä on sellanen lähes silmin havaittavan kokonen säätöruuvi. Säätövara on 50 kierrosta!?!?!?! Ohjeistuksen mukaan maksimitehoja hakiessa säätö pitäis tehdä niin että ruuvia käännetään max-suuntaan niin kauan että auto menee safe-modelle, sen jälkeen 2-3 kierrosta takas ja se olis siinä sit. Tuo on ilmeisestikin ilman ahtopainemodia.

Ainoa huono puoli toistaiseksi on se että nuo ite palikalle menevät johdot on aivan liian lyhyet, aion jatkaa ne sille että saan tuon ite boksin kabiiniin sisälle.

Parit kymysykset:

Pitääkö tuo safe-mode kuittaa testerillä pois vai ymmärtääkö poistua itekseen niinku esim egr-kokeilun yhteydessä? Ohjeissa lukee että safe-moden merkkivalo on hehkun merkkivalo, onkohan tuo volkkareihin tarkoitettu ohje? Tässähän on kuitenki moottorin häiriövalokin olemassa (joka toimii  :D )

Jos ruuvaan tuon laitteen juurikin sen 2-3 kierrosta merkkivalosta takaspäin (ja oletetaan ettei savua ihan vtusti) niin joudunko lisäämään syöttöä vielä ahtopainemodin jälkeen, ja karkaako se safe-mode taasen ahtopainemodin myötä hiukka kauemmas? Eli kestääkö sen jälkeen lisätä syöttöä? Tarkotus ei ole tummentaa koko seutua tai rikkoa konetta, vaan hakea persdynon ja iPhonen ladatun pocketdynon avulla joku "optimi" setuppi jolloin kone kestää vedättääkin ja auto toimii moitteetta joka tilanteessa.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012, 21:04:32 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #221 : 18.05.2012, 21:01:25 »
Tänään käytin tuon toisen konttorilla ja päästömittauksessa pedaali pohjaan. Savuarvot OK ensimmäisellä mittauksella kun ensin polkastiin turhat pois. Kierroksia en kahtonut. Hyvät oli päästöt. Leimakin tuli, eli vuoden saa ajella hyvällä mielellä, jos auto vaan pysyy pihassa. ELK

Sitäpä tuossa just haeskelin kun yleensä käytäntö on juurikin se että lappu pohjaan ja kiertää mitä kiertää. Yhen ainoon kerran olen dieselin katsastanu sillee että katsastusmies teki lyhkäsiä ryntäytyksiä kaasu pohjassa ja helläs samantien ku minimikierrokset täytty.

 Kato katsastuslapusta paljonko oli kierroksia?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #222 : 18.05.2012, 21:17:39 »
...Ohjeistuksen mukaan maksimitehoja hakiessa säätö pitäis tehdä niin että ruuvia käännetään max-suuntaan niin kauan että auto menee safe-modelle, sen jälkeen 2-3 kierrosta takas ja se olis siinä sit...
Tuolla konstilla siis ajetaan ns. pumppu pohjaan.
säädä ennemmin sen mukaan ettei koko tienoo ole savun peitossa.
Täten säätö tulee suhteutettua vallitseviin ahtopaineisiin.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #223 : 18.05.2012, 21:21:26 »
Tuolla konstilla siis ajetaan ns. pumppu pohjaan.
säädä ennemmin sen mukaan ettei koko tienoo ole savun peitossa.
Täten säätö tulee suhteutettua vallitseviin ahtopaineisiin.

Niin arvelinki että tuo ohjeistettu säätö on sellanen halvan virityksen mukainen, eli kaikki vaan peliin ja toimii miten toimii. Iteasiassa tarkoitus oli ottaa videomatskua suoraan pakoputken pään seudulta ja postaa tänne, ajattelin että joku osais sanoa sitte että millon on oikea määrä savua putken jatkeena. Ehkä ens viikolla..?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #224 : 18.05.2012, 21:55:48 »
pomolla tai Hiltsulla jommallakummalla olis isot lisävalot keulilla? Miten ne on kiinnitetty? Erillinen teline, vai voiko siitä puskurin pinnan läpi porata suoraan palkkiin reiät ja mahtuuko sinne laittaa mutterin alle? Talveksi pitää saada lisää ilmanvastusta, kattelin vaan yks päivä ettei telineen tekeminenkään ihan helpoimmasta päästä ole. Kuvia..?
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

KL-varaosat  Race.fi