Laitetaanpas lähes tyhjänpäiväinen postaus.
Viikonlopun tavoite:
- vaihtaa jakohihna ja kiristin
- vaihtaa nokka-akselin ja apuakselin tiivisteet
- vaihtaa kampiakselin etutiiviste
- vaihtaa ohjaustehostimen pumppu
- vaihtaa laturin ja ohjaustehostimen hihnat
- vaihtaa venttiikopan tiiviste
Eli tuommoinen prokkis. Mainittakoon, että vinokoneeseen en ole mitään kyseisistä koskaan vaihtanut, niin korjausopas on apu oiva.
Hihnan vaihdot ja irroitukset ei tosin ole vieras asia, vaan parit niitä tehnyt, ja aina tulee ajatelleeksi: "Irroita kiristin varovasti, ettei hihna räpsähdä sormille".

Nm. Räpsähtänyt sormille.
EDIT:
Tarkastin tänään ensimmäistä kertaa sen "uuden" ohjaustehostimen pumpun. Taisinkin joskus kirjoittaa, että on uusi pumppu varastossa. En tosin väittänyt tuliteräksi, koska oli pakattu paperiin ja sen päällä tiukasti pakkauskelmua. Eli vähän ajattelematonta hämyä...
Kuitenkin: Itse pumppu on pintaruosteessa, ja maali hilseillut lähes kokonaan pois (alunperin musta).
Alkuperäinen Volvon pumppu kuitenkin, ja ostettu entisen omistajan toimesta jostain purkaamolta.
Tarkastin että pumppu pyörii, ja että se oli myös muuten silmämääräisesti ok.
Pääsi pumppu läpi tarkastelusta, tosin se ei vielä tarkoita että toimisi. Tuossa paikallaan olevassa oli yritetty korjata sitä messinki putkea huonoin tuloksin murtaman takia, ja ei toimi, mutta tässä "uudessa" on se messinkiputki kuitenkin kunnossa.
Putsaan tuon pumpun kuitenkin kunnolla ennen kuin asennan, ja vanhan irroitus vaatii luonnollisesti varovaisuutta irroittaa vanhat letkut ja paineputki ehjänä. Saa nähdä sitten, ei enempää tästä.