Autoracing  KL-varaosat

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

• 1268 Vastauksia
  • 377452 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

• Grand Luxe Touring
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #660 : 05.07.2013, 00:00:27 »
Itsekkin sen meinaan tehä, vai unohdanko sittenkin? ::)

Poissa jogiin

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • 195hv/406Nm
« Vastaus #661 : 05.07.2013, 00:15:58 »
se on miten sen ite haluaa tehä  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #662 : 05.07.2013, 11:45:59 »

En suosittele ellei ole pakko, lähti minulla meinaan öljypohjan tiivistettä mukana.
Mutta sinullahan on kone irti, niin on helpompi operaatio kuin minulla. Meikäläisellä paloi monta kertaa hermo, kun raaputti sitä vanhaa tiivistettä sieltä irti (lohkosta), milloin missäkin asennossa.

Mutta kerran koneen otit pois, ja muuten laitat kuntoon, niin miksikäs ei sitä samalla vaihtaisi. Uuden tiivisteen kun tekee vielä kohtuu vaivalla ihan siitä normaalista varaosaliikkeestä saatavasta tiivistepahvista.  ;)
Tosiaan ihan eri juttu alkaa sitten vaihtamaan kun kone on kiinni autossa. Mulla kun oli vielä siellä paikat niin öljyssä, niin 2 pulttia piti "etsiä".  :D Sytytysnesteellä olen nyt kaikki irroitetut öljyiset osat pesyt, ja a vot tuli puhdasta.

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #663 : 05.07.2013, 14:35:09 »
Laitetaas pika-update:

Kävin just Porvoosta hakemassa tiivisteitä. Öljypohjan tiivisteen sain, pakosarjan laipan tiivistettä en.
Keskiviikkona tilasin puhelimella toiseen paikkaan sen laipantiivisteen, ja veli kävi eilen kysymässä, niin ei ollut.
Sanoivat, että saa tänään. Kävin sitten tänään siellä kysymässä, niin EI ollut, kun joku oli kuulemma unohtanut tilata!!!  :tickedoff: Jumalauta aina tälläisiä pikku vastoinkäymisiä.

Nyt lupasivat, että saa kuitenkin vielä tänään myöhemmin sen, mutta sanoin, etten ehdi tänään hakea, niin kuulemma säilyttävät siihen asti, kun saan haettua. Ensi viikolla haen sitten sen ja uudet öljyt.

Kahdesta eri Fixuksesta oli osat, kun toiseen pienempään soitin ennen ö-pohjan tiivisteen paskomista, siitä laipantiivisteestä,
ja sitten kun meni se ö-pohjan tiiviste, niin tilasin netistä isompaan Fixukseen...

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #664 : 05.07.2013, 21:16:13 »
Se tunne, kun tajuaa, että öljypohjaa ei saa irti ilman moottorinostinta...  :facepalm:

Korjaamokäsikirjasta vielä ensin katsoin, mutta sen mukaan tarvitsee purkaa vetari, downpipe jne.
Olihan se pakko itse tutkia. Ei oikeasti tarvitse kuin ottaa vaihteiston etukannake pois, ja nostaa konetta noin 15 - 20 cm, että saa öljypohjan pois.

Mulla ei kuitenkaan kotona ole moottorinostinta (tai edes trukkipiikeillä varustettua traktoria), niin jäi haaveeksi koko homma.
Tähän hätään ainoa keino onkin laittaa pirusti tiivistemassaa sinne stefakopan ja öljypohjan väliin.
Ei paras ratkaisu luonnollisesti, kun on sitten v*tunmoinen putsaaminen, kun laittaa uuden ö-pohjan tiivisteen, mutta pakko, että saa auton käyttöön.

Ennen kamojen kiinni lyömistä öljypohja täytyy kuitenkin huuhdella, koska sinne oli päässyt vähän palasia siitä stefakopan vanhasta pahvitiiivisteestä, ja vaikka teorissa palaisivat pois, niin en viitsi riskeerata.

Täytyy tässä viikonloppuna lyödä kone kasaan öljyjä lukuunottamatta, koska tänään söi aika hyvin motivaation ihan mmut hommat, ja sitten tuo öljypohja (alunperin minulla oli kyllä muistikuva, ettei se ihan helposti sieltä irtoa, mutta tuppaa näillä hommilla olemaan tapana mutkistua sitten kun sitä alkaa tekemään, vaikka kuinka muistaisi sitä ja tätä).

s73

• Vieras
« Vastaus #665 : 05.07.2013, 21:48:18 »
Ööö.. Vetari ja vaihteiston tukipalkki? Moottorin tukipalkki ja rattiakseli irti muistaakseni. Jos saat ketjutaljan tukevasti kiinni johonkin, ehkä sillä saa nostettua. Ohjeaika sinisellä on muistaakseni 4tuntia.  ???

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #666 : 05.07.2013, 22:13:15 »
Ööö.. Vetari ja vaihteiston tukipalkki? Moottorin tukipalkki ja rattiakseli irti muistaakseni. Jos saat ketjutaljan tukevasti kiinni johonkin, ehkä sillä saa nostettua. Ohjeaika sinisellä on muistaakseni 4tuntia.  ???

Taivas alla kun olen, niin huono nostaa...  :(

Muistinkin sen vetarin ja vaihteiston tukipalkin väärin väärin...

Lainaus korjaamokäsikirjasta:

"6. Irrota pakoputkiston etuputki. 7. Erota ohjausakseli ohjausvaihteen akselista".
  (Välissä on moottorin nosto ja moottorin kiinnikkeiden irroitus)
"13. Irrota etupalkki korista. 14. Irrota vaihteistokotelon peitelevy.
   Sitten itse öljypohjan irrotus.

Poissa Divi

• Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
« Vastaus #667 : 05.07.2013, 22:19:58 »
Taivas alla kun olen, niin huono nostaa...  :(

Muistinkin sen vetarin ja vaihteiston tukipalkin väärin väärin...

Lainaus korjaamokäsikirjasta:

"6. Irrota pakoputkiston etuputki. 7. Erota ohjausakseli ohjausvaihteen akselista".
  (Välissä on moottorin nosto ja moottorin kiinnikkeiden irroitus)
"13. Irrota etupalkki korista. 14. Irrota vaihteistokotelon peitelevy.
   Sitten itse öljypohjan irrotus.

Ei yhdelläkään naapurilla, tutulla tai tutun tutulla ole sitten moottorinostinta, tai paikkaa jossa taljata?  ??? Auto vaan hinaamalla paikanpäälle

Poissa Joni-

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #668 : 05.07.2013, 22:20:14 »
Siihen kampi- ja apuakselin stefakoppaan tein tänään uuden tiivisteen. Kiinni en kuitenkaan vielä laittanut.
Koita sitte että apuakseli pyörii vielä uudellaki tiivisteellä ettei se oo jumis jos on liian ohut tiiviste. ::)
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa jogiin

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • 195hv/406Nm
« Vastaus #669 : 05.07.2013, 22:30:01 »

Mulla ei kuitenkaan kotona ole moottorinostinta (tai edes trukkipiikeillä varustettua traktoria), niin jäi haaveeksi koko homma.

Pelkkä etukuormaajalla varustettukkin riittäis  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #670 : 05.07.2013, 22:33:08 »
Ei yhdelläkään naapurilla, tutulla tai tutun tutulla ole sitten moottorinostinta, tai paikkaa jossa taljata?  ??? Auto vaan hinaamalla paikanpäälle

Kaverilla on kyllä moottorinostin, mutta aikataulut on vielä auki ensi viikolla, kun kaveri on aika kiinni töissä.
Täytyy selvitellä, jos kävisi ajat yksiin.

Koita sitte että apuakseli pyörii vielä uudellaki tiivisteellä ettei se oo jumis jos on liian ohut tiiviste. ::)

En ole vielä koittanut, kun koppa on vielä irti, mutta ongelmaa ei pitäisi tulla, kun vanha ja uusi tiiviste ovat samanpaksuisia.

Silläkin sen saisi toki tehtyä, muttei ole sitäkään...  :D

Poissa Teemu-

• Grand Touring
  • Kantti on kaunista.
« Vastaus #671 : 05.07.2013, 23:40:22 »

Näin meillä joskus  ;D

Poissa Mr.eikka

• Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
« Vastaus #672 : 05.07.2013, 23:44:35 »
Isäukko kuulemma ottanu joskus nuorempana kuormaajalla koneen pois :)
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #673 : 06.07.2013, 00:23:49 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Näin meillä joskus  ;D

Paitsi, että toi on 306 Pösö...  :D

Isäukko kuulemma ottanu joskus nuorempana kuormaajalla koneen pois :)

Onhan se toteuttavissa käytännössä munkin hommassa, mutta ei viitti alkaa siihen touhuun tämän auton kanssa, vaikka olisi kuinka tarkka traktori kuski (tutusta en tosin tiedä, jolla on se traktori). Ei se tarvitse loppujen lopuksi, kuin sen yhden virheliikkeen, niin se on hei hei, jollekin auton osalle...

Jos nyt kuitenkin loppuu tämä traktorin etukuormaaja keskustelu tähän.

Poissa Customer

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #674 : 06.07.2013, 00:59:24 »
En suosittele ellei ole pakko, lähti minulla meinaan öljypohjan tiivistettä mukana.
Mutta sinullahan on kone irti, niin on helpompi operaatio kuin minulla. Meikäläisellä paloi monta kertaa hermo, kun raaputti sitä vanhaa tiivistettä sieltä irti (lohkosta), milloin missäkin asennossa.

Mutta kerran koneen otit pois, ja muuten laitat kuntoon, niin miksikäs ei sitä samalla vaihtaisi. Uuden tiivisteen kun tekee vielä kohtuu vaivalla ihan siitä normaalista varaosaliikkeestä saatavasta tiivistepahvista.  ;)
Tosiaan ihan eri juttu alkaa sitten vaihtamaan kun kone on kiinni autossa. Mulla kun oli vielä siellä paikat niin öljyssä, niin 2 pulttia piti "etsiä".  :D Sytytysnesteellä olen nyt kaikki irroitetut öljyiset osat pesyt, ja a vot tuli puhdasta.
Sepä se kun se ei vielä ole irti ja vähän alkanut päätyä siihen että olkoot alakerta autossa paikallaan. Mutta saattaa ne suunnitelmat vielä muuttua kun ei kiire ole mihinkään.

Elekma  Autoracing