Se tunne, kun tajuaa, että öljypohjaa ei saa irti ilman moottorinostinta...

Korjaamokäsikirjasta vielä ensin katsoin, mutta sen mukaan tarvitsee purkaa vetari, downpipe jne.
Olihan se pakko itse tutkia. Ei oikeasti tarvitse kuin ottaa vaihteiston etukannake pois, ja nostaa konetta noin 15 - 20 cm, että saa öljypohjan pois.
Mulla ei kuitenkaan kotona ole moottorinostinta (tai edes trukkipiikeillä varustettua traktoria), niin jäi haaveeksi koko homma.
Tähän hätään ainoa keino onkin laittaa pirusti tiivistemassaa sinne stefakopan ja öljypohjan väliin.
Ei paras ratkaisu luonnollisesti, kun on sitten v*tunmoinen putsaaminen, kun laittaa uuden ö-pohjan tiivisteen, mutta pakko, että saa auton käyttöön.
Ennen kamojen kiinni lyömistä öljypohja täytyy kuitenkin huuhdella, koska sinne oli päässyt vähän palasia siitä stefakopan vanhasta pahvitiiivisteestä, ja vaikka teorissa palaisivat pois, niin en viitsi riskeerata.
Täytyy tässä viikonloppuna lyödä kone kasaan öljyjä lukuunottamatta, koska tänään söi aika hyvin motivaation ihan mmut hommat, ja sitten tuo öljypohja (alunperin minulla oli kyllä muistikuva, ettei se ihan helposti sieltä irtoa, mutta tuppaa näillä hommilla olemaan tapana mutkistua sitten kun sitä alkaa tekemään, vaikka kuinka muistaisi sitä ja tätä).