Mun kummassaki 1996 T vuosimallissa oli ilmapumppu
Muutaman vuoden Ruotsin skeneä seuranneena vaikuttaa vähän siltä että koneenvaihdoista ainakin 96% laittomia. Katsastuksessa ja kadulla autossa aivan eri moottori. Ombyggt fordon rekisteröidyissäkin aika paljon vaatimuksia ja tehorajot niissäki on. Suomessa monessa mielessä harrastajaystävällisemmät säännöt kuin Ruotsissa.
Jännää, ei ole mulla 1995/6 malleissa tullut vastaan, tosin otantakaan ei ole mikään iso (muutama kpl). Mietityttää että mitens ne oikeen on noita pumppuja tonne jaellu, olisko 180hv versio ilman pumppua, sellanenhan usu:n oli alunperin, ja 204hv versiossa pumppu kenties 1996-1998, eli MT4.4 yhteydessä?
Vanhakorisessahan ei koskaan ole pumppua, kun nissä on MT1.8 kuten 1995 mallisissa uusikorisissakin...
Juu, suomessa kyllä mielestäni ystävällisemmät säännöt, ainakin kun ruotsalaisia sukulaisia kuunteli. Sitä vaan luullaan että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Ja tosiaan, kompura taidetaan jättää pois, just koska tarpeeksi isoa 400hv tavoitteelle on hankala löytää, JA se vie bensaa ja tehoa toimiessaaan, ja voimaa sillä ei saa samalla tavalla kun turbolla.
Tuplaturboakin olen miettinyt, tosin se pienempi ahdin vähän hakusessa että minkäskokoinen olisi... Tai sitten vaan hommaan tuon uudemman T6 koneen ahtimen pakosarjoineen ja sovitan... sylinterimitathan on melkeen samat näissä vanhoissa ja uusissa koneissa, joten johdonmukaisesti pakopuolen "porttijako" olisi aika sama kannessa, eli pulttimodilla pakosarja+ahdin sopisi hyvin paikalleen... tosin jostainsyystä käytettyjä ahtimia todella huonosti tarjolla, pakosarjoja sensijaan löytyy...