KL-varaosat  Race.fi

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 103271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #225 : 10.12.2014, 13:11:58 »
AW72 on alunperin tehty sopimaan B234F:n perään, ja laatikon välitykset moottorin vääntöalueen mukaan.
Sitä en tiedä kuinka paljon pikkulohkon vääntökäyrässä on eroa, mutta tuo AW72 voisi olla parempi vaihtoehto?

Onhan tuota AW72:sta kuitenkin ollut B234FT:n perässä, niin miksikäs ei sitä voisi laittaa B204FT:n perään. :)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #226 : 10.12.2014, 13:13:04 »
Kulutus varmaan nousee sen litran manuaaliin verrattuna, mut kuinkaha paljo käytännön kiihtyvyys kärsii?

Kello kertoo että automaatti on vähän hitaampi jos manuaalin kanssa on koko ajan skarppina ja oikea vaihde päällä, käytännön eroa ei ole kun maksimin saa vain tallaamalla hanat auki. Enemmän se ero on tuntumassa, manuaali lähtee vetämään terävämmin kun automaatilla venyttää sitä kuminauhaa mutta samaa tahtia se mittari molemmilla nousee.

Tai no ei ihan samaa - 0,8 barilla ahdettu tomaatti menee suunnilleen samaa vauhtia kuin 0,55-0,6 barilla oleva manuaali silloin kun otetaan irti kaikki mitä lähtee. Mutta mitä väliä normaaliajossa.

Onhan tuota AW72:sta kuitenkin ollut B234FT:n perässä, niin miksikäs ei sitä voisi laittaa B204FT:n perään. :)

No ei varmasti ole ollut, ei sellaista moottoria ole edes tehtaalta tullut jotain yksittäisiä protoja lukuunottamatta.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014, 15:29:10 kirjoittanut Greycap »

Niko_S

  • Vieras
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #227 : 10.12.2014, 13:25:49 »
Vähän epäselvästi kirjoitin, mutta toisissa jälkiturbotetuissa B234 ollut perässä AW72. Tai näin ainakin ulkomailla.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #228 : 10.12.2014, 15:09:00 »
Kuulema jopa AW70 saa vahvistettu vastaamaan 71/72 tiedä sitten

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #229 : 10.12.2014, 16:53:52 »
M90 itsellä ainakin tosiaan piti aika mielenkiintoisia helinöitä ja kolinoita kovan vauhtipyörän kanssa joutokäynnillä ja pikkukierroksilla lipuessa. On se silti valovuoden parempi tuntumaltaan ja välityksiltään kuin kromikeppilaatikot että hieman "race" käyntiääni ei paljon haitannut ainakaan minua... :D

Kovin paljon jos alkaa vääntöä löytymään niin AW71 ilman L:ää vois olla fiksu vaihtoehto. Tuntuu aika herkästi lipeävän turbiinilukollisista malleista kitkapinnat lukko päällä vedätettäessä kun vääntöä on reilummin. Shift-kitillä tuollainen loota pelasi ainakin pirun hyvin vähän kiusatun B230FT-moottorin perässä, tykkäsin! S*
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #230 : 10.12.2014, 17:08:10 »
Mullahan on toi b234 alakerta hommattuna, mut täytyy kuiteski elää tätä päivää eli laatikko tulis nyt vielä ton pikkulohkon perään.
Noita AW72 ei taida olla kauheen paljo myynnis, 71 näkyy sitäki enemmän. Välityksetkö niissä vaan on erona ei muuta?

Loppukesästä tuli ostettua tuo jenkki, joka luonnollisesti on kans tomaatti. Sen jälkeen oli oikeestaan aika ankea siirtyä takas M47 + SRE-kytkin yhdistelmän pariin.  :buck2:
Rupee tuntuun siltä että ei niin haittaa vaikka tomaatti hukkais sen puoli sekunttiakin 0-100 välillä. Varsinki ku kyseessä on käyttöauto, vieläpä talvikäytössä.

Tuo kulutuspuoli luonnollisesti kiinnostais kans, mut aika hankala sitä on vertailla kun ajotyylitkin vaihtelee niin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #231 : 11.12.2014, 05:15:44 »
Vinokone+turbo+AW ei mene juuri koskaan alle 10l/100km.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #232 : 11.12.2014, 08:03:42 »
Vinokone+turbo+AW ei mene juuri koskaan alle 10l/100km.
Eipä sillä, ei mene nykyiselläkään. ;)

Muutokseen tarvii siis ainaki:
- laatikko, turbiini ja vetolevy
- laatikkoöljyn jäähdytin + öljylinjat (löytyy aw30-43 putket, käykö?)
- vaihdekeppiasetelma (löytyy aw30, käykö?) + keskikonsolin paneeli
- polkimet
- kardaani ja kannake (löytyy aw30, käykö?
- muuta, mitä?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2014, 17:46:20 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Laserblue

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • RWD
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #233 : 11.12.2014, 13:35:49 »
Muutokseen tarvii siis ainaki:
- laatikko, turbiini ja vetolevy
- laatikkoöljyn jäähdytin + öljylinjat (löytyy aw30-43 putket, käykö?)
- vaihdekeppiasetelma (löytyy aw30, käykö?)
- kardaani ja kannake (löytyy aw30, käykö?
- muuta, mitä?

Toiset polkimet  :)

964 2.0 16V T -92, 944 B230FT AW71L -98

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #234 : 11.12.2014, 13:46:49 »
Eipä sillä, ei mene nykyiselläkään. ;)

Muutokseen tarvii siis ainaki:
- laatikko, turbiini ja vetolevy
- laatikkoöljyn jäähdytin + öljylinjat (löytyy aw30-43 putket, käykö?)
- vaihdekeppiasetelma (löytyy aw30, käykö?)
- kardaani ja kannake (löytyy aw30, käykö?
- muuta, mitä?
Vetolevyn pultit. Ja keskikonsoli.
No kun halvalla sai.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #235 : 11.12.2014, 17:39:07 »
Toiset polkimet  :)
No ne... :D Löytyy onneks omasta varastosta.

Vetolevyn pultit. Ja keskikonsoli.
Pultit Etralta ja aut-mallinen keskikonsolipaneelikin löytyy, tosin vaaleamman harmaana että mustan joutuu sitten metsästään.
Onko tietoa käykö aw30-43 vetolevy, semmonen löytys kans jo. :)
« Viimeksi muokattu: 11.12.2014, 17:41:29 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #236 : 11.12.2014, 19:10:40 »
Jos sun nyt väkisin pitää saada tota toosa sinne niin täältä vois jotain osia  löytyä

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #237 : 11.12.2014, 21:25:40 »
Joskus swappasin aw71 tilalle kromikeppilootan, siitä viisastuneena voin suositella automaatiks muuntamista :D Ihan kiva loota käyttöautossa toimiessaan kunnolla, mulla ollu kahden turbovinon perässä, toisessa kiree vaparinokka, joten alavääntö on mitä on, en oo kuitenkaan _vielä_ manuaalia kaivannut. Vähän semmonen kuminauha ja hidas se on, kun vertaa vaikka mersun automaatteihin, mutta piisaa ainakin mulle niin kauan kun kestää. Kestänyt mulla ihan erimalliin kaasupedaalia turbovinon perässä (turbon kokoisillakin pakokaasujarruilla) mitä nuo m46/47 lootat...  ::)

Silti laittaisin M90 jos sellanen on joutilaana :)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #238 : 25.12.2014, 16:38:28 »
Eipä tuolla kylmässä oo viittiny sähköhommia tehä, pitää odottaa lauhempaa keliä. :)

Tummat facelift-pahvit kotiutui, kiitos Joni_S. Kaikki neljä on rypyillä että jonkulainen operaatio niitä odottaa. Ajattelin vetää tosta yläosasta tekonahan irti koko matkalta jos sen sais kiristettyä edes kohtuullisesti takas. Voi olla kyllä että materiaali on sen verran venyny ettei sitä saa mitenkään järkevästi kiristettyä siihen enää. Täytyy koittaa huonoimmalla...



Vanhemmista etupahveista tuli kans korjattua nuo romulokeroiden yläreunojen muovit. Oli molemmista taskuista parista kohti poikki. Liimaa, lasikuitupakkelia ja maalia perään, ihan ok tuli taas. :)

« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 16:41:56 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #239 : 25.12.2014, 17:51:13 »
Jos haluaa pakallista tukea niin tuolta voi kysäistä


www.skinnmet.fi/3.html

Jotain pahvia mulle suoristi


 

Futurez  Kulkukoira