Automerkin oma akku on hyvä valinta, koska sopivassa latausjännitteessä on seosmetallivalinnasta johtuvaa eroa. Ainakin hopeaa ja kalsiumia käytetään, ja tod.näk. lukemattomia muita. Hapon alkuväkevyys sovitetaan levymateriaalin mukaan, ja silläkin on vaikutus latausjännitesuositukseen. Valmistaja laittaa autoon yhteensopivat akun ja laturin. Nykyään käytetään korkeampaa latausjännitettä kuin 20 v sitten. Siitä on sitten seuraus, että 20 v vanha laturi ei jaksa ladata akkua ihan täyteen.
Ihankuin jonkun akkuvalmistajan mainos

. Mm. Biltema mainostaa "Biltema" merkkistä hopea-kalsium-akkua sopivaksi esim. VOLVO: 140, 164, 240, 260, B, DUETT

.
Kaikkea uutta sitä akkujen valmistuksessa yritetään keksiä. Volvoihin kelpaa ihan mikä tahansa akku eikä sen valinnassa tarvitse ollenkaan hifistellä. Se akku on sitten mikä tahansa, kestää sen mitä kestää. Nykyiset lyijyakut saattavat olla painoltaan aikalailla kevyitä ja lyijyäkin on niukanlaisesti. Ei sellainen voi monta vuotta kestääkään.
Ihan omat vaatimukset tulevat muutamissa uusissa volvo-malleissa joissa on jarrutusenergian talteenotto ja se normaali varaustaso akulla ei ole täysi. Noissa lienee useimmin agm-akku.
Niin ja hyviä ja halpoja nuo alkuperäisakut

.