noista bensan AFR en enään edes muista miten menee, mutta E85 AFR pyörii vedossa 8.5-9 välissä. (taitaa olla bensalla juuri se 12 kantturoissa).
Hetkellisesti jos täyskaasulla painaa alhaalta asti, eli n 1500rpm, siinä 2500-2800rpm käy hetkellisesti paksulla, n 7.5-8AFR. Jonka jälkeen nousee tuohon 8.5-9
Sinulla on sopat ahtoja ajatellen kovin hoikalla! Sillä E85:n AFR pitäisi olla 8,5-6,9 välissä, jos papua haluaa saada. Eli puhutaan mielummin lambda-arvosta, niin polttoaineen vaikutus on sievennetty pois asiasta.
Eli Lambdan pitäisi olla jossain 0,86-0,71 välissä, niin papu on parhaimmillaan. Oma tavoite on 0,8 (~7,7AFR) ahdoilla ja alipainealueella 1,03 -1,1 välissä (pitäähän ne katsastussäädötkin olla jossain!

Toisin sanoen tuossa lastustta tuoksahtaa bensiinin hajua!

Aikaisemmin oli ongelmaa sytkän kanssa, kun oli bensan sytkälastu, eli tiputettu vakiosta pari astetta. Nyki pari kertaa ennen ahtoja. Nyt pari astetta vakiota korkeampi ennakko, ja pelaa hienosti
E: ja tämäkin oli ensimmäinen sytkälastu etanolille tonilta, tarkoitus oli hommata Ostrich itselle ja säädellä sillä.
Vakio bensan syttykartta on ongelmallinen liki kaikissa seteissä, jossa ahtoihin on edes
ajateltu hipaista.
Siinä on omituinen mutka 3500-4000rpm välissä keskikuormilla ja täyskuormalla, mikä tekee koneesta bingausherkän.
Valmiit lastut sopivat oikein hyvin tarkasti määritellyille seteille, kuten esim. tämän germaanin (Stoni) lastusetti.
Tuolloin suuttimet ovat X ja IMMu Y ja niistä poikkeaminen aiheuttaa aina sen, ettei lastusetti toimi oikein!
Tätä on tullut "hitusen" kokeiltua, sillä olen tehnyt erilaisia lastuja omaan settiini reilun parisataa kappaletta.

Ps. IMMu vaihtoon ja sassiin, jos haluat saada settisi toimimaan oikein, sillä yhdenllä polttoainekartan rivillä ei pysyt säätämään ruiskutusta oikein kuormien 40-100% välillä!
