Elekma  Autoracing

Kuinka olet telonut/satuttanut itseäsi autohommissa? (+muita kommelluksia)

• 184 Vastauksia
  • 67235 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kupru

• Kaidemestari
  • Grand Touring
  • www.vrcf.fi
Niin monta kertaa niin lukuisin eri tavoin että on ihme että minulla vieläkin on kaikki raajat, ne on alkuperäisen muotoisia ja kaikki jopa toimii siitäkin huolimatta että vasen peukalo on pienenä murskaantunut tohjoksi kun jäi oven väliin saranapuolelle, jalka on jäänyt sortuvan tukkikasan alle kun juoksin sitä alas käyvä moottorisaha kädessä, tunsin kuinka luut taipuivat mutteivät murtuneet, yksi rysty on hieman sisässä kun räikkä petti ja löin koko voimalla betonilattiaan, oppihan ne pultit silläkin vetämään auki, otsassa neljä arpea, päälaessa viides, ylähuulessa arpikudosta kun rullaluistimilla vedin lipat täydestä vauhdista naamalleen, käsissä lukuisia arpia ja melkein aina vähintään yksi rupi jossain, nytkin kaksi jne jne... olen lähtenyt auton alta sätkivää harjalaikkarälläkkää karkuun, tiputtanut auton tunkilta 3cm varpaista jarrulevylleen, meinannut polttaa yhden auton hitsatessa... näistä voisi kirjoittaa kirjan.
Hm, ei saa nauraa toisen onnettomuusalttiudelle. *Tirsk* ::)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa SamigoGTE

• Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Nonnih!
Niin monta kertaa niin lukuisin eri tavoin että on ihme että minulla vieläkin on kaikki raajat, ne on alkuperäisen muotoisia ja kaikki jopa toimii siitäkin huolimatta että vasen peukalo on pienenä murskaantunut tohjoksi kun jäi oven väliin saranapuolelle, jalka on jäänyt sortuvan tukkikasan alle kun juoksin sitä alas käyvä moottorisaha kädessä, tunsin kuinka luut taipuivat mutteivät murtuneet, yksi rysty on hieman sisässä kun räikkä petti ja löin koko voimalla betonilattiaan, oppihan ne pultit silläkin vetämään auki, otsassa neljä arpea, päälaessa viides, ylähuulessa arpikudosta kun rullaluistimilla vedin lipat täydestä vauhdista naamalleen, käsissä lukuisia arpia ja melkein aina vähintään yksi rupi jossain, nytkin kaksi jne jne... olen lähtenyt auton alta sätkivää harjalaikkarälläkkää karkuun, tiputtanut auton tunkilta 3cm varpaista jarrulevylleen, meinannut polttaa yhden auton hitsatessa... näistä voisi kirjoittaa kirjan.
Kuulostaa ihan mun elämältä :D Mullon toisessa käessä rystynen pikkusen eri kohassa ku sen pitäis ku litistin sen ku rengas tippu päälle. Toinen peukalo ei liiku yhtä sujuvasti ku toinen ku väänty kelkkakolarissa :D joka päivä tosiaan sattuu jotain.
Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa janne81

• Turbo
muistu mieleen että nuorempana asenneltiin minun ja kaverin omistamaan fiuden 127 peltoautoon vaihde paakaa paikalleen kun irtosi rallia ajaessa.niin mie menin toiselle puolen auton alle pitämään keppiä ja vaihetankoa hollilla että kaveri saapi toiselta puolen vasaralla lyyä pallukan paikalleen keppiin niin eiköhän se piru lyöny ohi siitä pallonivelestä ja minua suoraan ottaan niin että tähtiä näky pitkän aikaa :buck2:
Ai vttu ku repesin  :2funny:

Poissa hyvoneju

• Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • www.vrcf.fi
Kymmenen millin pora kämmenestä läpi , hauis poikki renkaan pultteja vääntäessä , 5 mm pora kyynärvarteen ... MR Bean  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Tuomas-89

• Grand Touring
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Viime vuonna työmaalla lapion vaihtolavalle,kaivon tyhjennyksestä jääneitä klönttejä. Heitin lavalle huonosti ja lapion
Kahva pamautti suoraan alahuuleen ja hammas tuli läpi, jatkoin töitä ja huomasin et perhana tulee verta suusta. Pomo kans ihmetteli ja kysy mitä tapahtu ja onko hampaat kunnossa? Kaikki ok mut reikä tuli  :D

Ja samalla viikolla meinas kans käydä vahinko, tuli Sora-puolikas yhdistelmä pesuun ja olin onneks hytin renkaan vieressä, kun tää veti kipin pystyy ja pum
Hydrauliikan liitin pamahti tiili seinään tehdän jäljen. Oli unohtanut kääntää hanan oikeeseen asentoon. Et noin metri toiseen suuntaan olisin ollut, niin olis ambulanssi tullut aika haipakkaa.

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa ojala

• De Luxe
  • *
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Omaa saldoa: luumurtumia 4, haavoja liimattu/tikattu 3, pari kertaa kynsiä lähteny, metallia silmistä 6-7 kertaa. Ja aina suojalasit mut minkäs voi kun tulee kipinäsuihku päin naamaa. Kyl kipinät aina tien löytää. Ja kumisesta kalkkunasta musta silmä. Tenavan 6v synttärit  ;D
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Demi

• Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • voi olla tai sit ei ole
Sormi lähti kynnen verti päätä pois keski sormesta. Tosin ei auto rempassa mutta mootoripyörää korjatessa hanska ketjujen väliin ja hups ja sinne meni teki sit hopöä seuraavat kolme kuukautta ainakin, ja vielläkin särkee ainakin kylmällä :buck2:
kiitoos ja anteeks.

Poissa ToniJH

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.4D
Peukalo jäi monikaraporan puristimien väliin, tosin eipä tuota murtumia tullu, kynsi vaan ajallaan lähti veks. Joskus ala-asteella liikuntatunnilla putosin liikuntahallin kiipeilynaruista muutamasta metristä kyynäredellä puulattialle, kyynärpää murtui siinä. Onhan sitä vaikka mitä jännää toheltanu, mut tuossa nyt muutama esimerkki.-
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Automasentaja

• Grand Luxe
  • **
Keskisormen pää jäi tänään puristuksiin transhitin vanteen ja jarrulevyn väliin, pompin siinä sitten ympyrää ja kirosin samalla kun valutin hanasta kylmää vettä sormelle. Sattu ihan saatanasti ja kynnenalunen mustu. No, amatööri virhe kun en nostanut renkaasta vaan vanteen puolista.

Kerran tein silleen että väänsin jotain juttua ruuvimeisselillä itseäni päin  :nohnoh ja kun se sitten lipesi niin tökkäsin itseäni täydellä voimalla silmien väliin meisselillä. :o Vihhu ku rupes kuumottaan kun tajusin että olisin varmaan ollut piraatti sen jälkeen jos olisi mennyt pari senttiä ohi.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015, 20:31:57 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa Raid

• Grand Luxe
  • **
  • Entinen Volvoilija
Autona oli 1967 mallinen Ford Cortina. Akku oli mennyt tyhjäksi ja olin ladannut sen sisällä koska kylmässä tallissa ei ollu sähköä.
Paikalleen laitossa olin laittanut kiinnitysraudan kiinni (sellainen yliakun joka on päistä ruuveilla kiinni rungossa) ja ruuvasin akunkenkää kiinni.
Koulussa oli opetettu että ensin plussa kiinni koska jos  avain osuu johonkin runkoon niin  ei tule kipinää. Noh plussa oli kiinni ja kiristelin miinusta ja kuinka ollakkaan lenkki avain osui siihen kiinnitysrautaan kiristettäessä.  PAM  akku räjähti ja kannesta molemmilta puolin kiinnitysrautaa kappaleet pois. Hapot tuli päin mutta onnksei vain paidalle ja pipoon.  Tuo kiinnitysrauta esti isommat roiskeet ei tullu silmiin.
Aika nopeesti juoksi sisälle suihkuun.
Siinä vaiheessa muistin että kyseisssä autossa oli plussa rungossa.   Kaikki vaatteet "paloivat" kyllä siihen kuntoon että näkyi päivä läpi. 
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa jip59

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Tarvis kai otta kuva kaulasta. Yli 10v sitten tein työpaikalla "perinteisen" rempan eli vaihdoin etuvetoVolvoon vuotavan kampiakselin stefan. Siinä sitten hieman huolimattomasti  irroittelin vauhtipyörää ja kun se irtosi yllättäen niin se putosi vas. korvan alle kaulalle tehden mehevät verinaarmut.

Vielä kymmenen vuoden jälkeen kun lääkärissä olin niin tohtori kyseli mikä juuri on osunut noin lähelle valtimoa kun selvät arvetkin on vielä nähtävissä. Totesi kertomuksen kuultuaan että tuossa olisi ollut aineksia isompaankin hässäkkään... Onneksi silloin en ymmärtänyt asian vakavuutta.

Ei nyt liity varsin autoihin mutta viime viikolla kun vanhimman pojan mopoa sepitin ja erästä niittiä porasin pois "hieman huolimattomasti" ja eikähön 4mm pora katkennut juuri oikeassa kohdassa jonka jälkeen osumakohta oli mun kämmenessä. Katkennut pora ehti sentin syvyyteen repimään vasemman kämmenen lihasta joten aika heikosti on vielä sillä mitään tehty. Onneksi oon oikeakätinen.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Mattson

• Grand Luxe
  • **
^ Luin kaks kertaa että pitäis ottaa kuva kalusta. Ja vielä käteenkin vetäsit, aijjai...

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
Eilen sain vasemman etusormen pään halki kun piti hieman nihkeää flektiä pyöritellä. Oli sormi hieman liian pitkällä ja osui ropelin takana olleeseen tukirimaan mikä upposi sitten vähintäänkin tarpeeksi.
No kun halvalla sai.

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Lyhensin tämän ketjun otsikkoa hieman, sillä tuntui aiheuttavan ongelmia joillekin käyttäjille. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jepajee

• Grand Luxe Touring
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Viimeks tiistaina ei taas oikeen se järki jaksanu kulkee hommissa mukana. Ivecon jarrusatulaan olin liukutappeja vaihtamassa, eikä se aikasa kiinni olleena tietysti siitä irti halunnu lähtee. Noh ei muuta ku pillillä punaseks kierteen kuppeesta ja pultti pois. Seuraavaks laitoin tupakiks, että ootellessa vähän satularunko jäähtys että kärsii nykiä, mutta sitten katkes ajatus ja napasin miehekkäällä otteela kiinni siitä kuumasta rauvasta, joka n.20 sekunttia sitten oli vielä punahehkussa  :) ja ei menny montaa hetkee ku muisti palaili että mitä tässä ooteltiinkaan... Nyt on vasemmassa kädessä parit ihan hyvälaatuset palojälet eikä hirveesti tee mieli sillä nyt nykiä mittään ainakaan vähhään aikaan  :D
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Kulkukoira  Proturbo