Hiukan kun asiaa pohti, nii eihän tuosta shifteristä boksille mitään tietoa mene, koska starttaamisenhan se estää. Tuo pinni 30 menee starttimoottorin herätteeseen.
Minulla oli hämärä muistikuva, että siitä automaatin vaihtajasta menisi tieto LH:lle tyyliin vaihde kytketty RD21 tai sitten P/N.
Yritin nopsasti kaivelle skemasta tuota, mutta en löytänyt, joten saatoin väistää muurin.

Jos se piuha on, niin se menee 15/16 pinneille, joilla kompensoidaan tyhjäkäyntiä esim. ilmastoinnin kompuran kytkeytyessä. Eli heti kun noihin piuhoihin tulee tietoa, niin LH vetäisee tyhjäkäyntiä selvästi isommalle, ettei kone sammuisi lisäkuormasta mutta yrittää silti pitää kierrokset siellä 750rpm, kuormasta riippumatta.
Mutta juu, sen lootan kytkimen tärkein tehtävä on estää solenoidille virran tulo, jos keppi ei ole asennossa P/N.
Eli starttaus estetään vaihde päällä. Manuaaleissa sen tilalla on johtolenkki.