kuten sanottu niin mulla ei ole hiukkaskiihdytintä eikä tässä ole sellaista koskaan ollutkaan vaikka on 6/06 suomiauto. tai siis hiukkassuodatinta. tarkistettu merkkihuollossa valmistenumerolla kun en ite niistä suodattimista mitään ymmärrä. voi siis sulkea pois sen muuttujan. ja se tosiaan leikkaa kuin napista painaen sen papatuksen pois. vetää hyvin eikä oireile mitenkään muuten kuin että tympeä ääni aina välillä. näin on ollut jo kohta 50tkm mitä olen tällä ajanut. hiukan epäilen tota venttiilikoneistoteoriaa mutta se on paras tähänmennessä
Lueskelin tuossa vanhoja viestejäsi tämän kirjoituksesi takia.
Siellä olet kirjoitellut, että autosi on 6 vaihteinen automaatti, 185 heppainen, mallivuotta 2007, käyttöönotettu 6/2006
Ei oo kyllä mitenkään mahdollista, että tuossa ei olisi hiukkassuodatinta, koska ensimmäisen sukupolven D5:sta ei oo 6 vaihteisena, eikä 185 heppaisena..
Sulla lienee moottorin suojakoppa olevan harmaa, eikä täysin musta. Lisäksi moottori on varustettu pyörreläpillä.
Näillä tunnusmerkeillä moottori on toista D5 sukupolvea ja tällöin siellä on hiukkassuodatin.
Valmistenumeron 4. ja 5. merkki ovat 71 = moottori 185hp (135kW) varustettuna hiukkassuodattimella, koska tuon moottorin täytyy täyttää euro4 normi ja se on edellyttänyt tuolle moottorille hiukkassuodatinta.
Mutta jos on todellakin niin, että sulla ei oo hiukkassuodatinta, mielelläni haluaisin sen valmistenumeron, katsellakseni sitä, että mikä kumma moottori se sitten on.. 185hp on jokatapauksessa uudempaa sukupolvea, joka on tosiaan herkkä papattamiselle venttiilikoneistovikojensa takia.