Autoracing  KL-varaosat

V70 D5 -04

  • 199 Vastauksia
  • 73303 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #60 : 23.12.2014, 14:11:33 »
....ja kulmamieheltä saa rosterisia pohjakuppeja, sopuhintaan. :hello:

Kiitos :)

En kehdannut alkaa itse mainostamaan, mutta näin se menee oikein sujuvasti :)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #61 : 23.12.2014, 16:17:01 »
Tuo jartuo:n kuva havainnoillistikin mukavasti kun en ole ennen tutustunut Ardiciin, kiitokset siitä. Paku97:n neuvosta otettu vaarin, myös siihen suuntaan kiitokset ja hyvät joulut  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #62 : 24.12.2014, 18:16:06 »
Kulmamiehen tuote itselläkin ja priimaa
tavaraa oli  8)
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #63 : 25.12.2014, 14:26:40 »
Itsellä Ardic alkoi oireilemaan 3v sitten.Paisuntasäiliöön tuli aina kova paine kun lämmitin oli päällä ja syyksi selvisi Ardicin pullistunut pohja.
Paloputken ja pohjan välissä on alunperin noin sentin rako ja palotapahtuman aikana liekki/pakokaasu pääsee vapaasti paloputken alapäästä virtaamaan lämmönvaihtimen kupeisiin.
Kun pohja pullistuu,alaosassa oleva rako pienenee ja liekki puhaltaa voimakkaasti pohjaan ja saa aikaan nesteen kiehumisen ja se taas aiheuttaa ilmakuplia ja painetta paisuntasäiliöön.Lisäksi pienentynyt rako ahdistaa pakokaasujen virtaamista ja saa turbulaattorin ja polttimen yläpään lämpenemään normaalia kovemmin.
Lämmittimen käydessä kun avasi paisarin korkin niin nestettä pursui desikaupalla ulos paisarista ja korkin ollessa kiinni,nestettä tihkui kovan paineen vuoksi lämppärin kennon pikaliittimistä konehuoneen puolelta,sekä Ardicin nesteletkujen liitoksista,nesteläikät lumessa paljastivat,että jokin on vialla.
Itse mittasin paloputken pituuden,mihin asti se yltää ja totesin,että alhaalla oli vain parin millin rako.Mittasin seuraavaksi palopesän korkeuden lämmönvaihtimen reunoilta ja sitten pullistuman keskeltä..ja olettaen että pohja on alunperin lähes suora,sain erotukseksi 9mm.
Eli lyhensin tuon 9mm rautasahalla paloputkesta pois.Kyseisen operaation jälkeen poltin ei ole tehnyt painetta ja on toiminut normaalisti.Saa nähdä,montako vuotta pohja kestää  :)Kunhan palaa puhki,niin uusi pohja paksummasta aineesta ja varastossa oleva alkuperäismittainen paloputki paikoilleen  :)
Liekkivahdin alapuolella olevaa reikäähän näissä kannattaa hitusen suurentaa,milli tai kaksi riittää..itselle ainakin toi toimintavarmuutta.
Omastani on myös poistettu automaattikäynnistyksen softa,koska jatkuva lyhytaikainen käynti moottorin lämpötilan tasaamiseksi saa polttimen vain karstoittumaan ja lyhentää huoltoväliä  :)
En vaihtaisi webastoon tai Eberiin..hyvä vehje kaikista negatiivisista palautteista huolimatta,vaikka hitusen äänekäs onkin  :)

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #64 : 27.12.2014, 16:38:10 »
Oliko sulla edessä 16mm spacerit ja takana 20mm? Hyvin mahtuu pyörimään? Sopiskohan sama setuppi raapimatta myös 225/45 renkaalla?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #65 : 27.12.2014, 19:02:46 »
Kyllä just noin. Nyt ei ota mihinkään kiinni ja tilaakin olisi ainakin ulos päin hyvinkin se 5mm jos sulla on samat/vastaavilla mitoilla olevat vanteet. En ole päässyt näkemään edestä sisäpuolta kaikki käännettynä että kuinka lähellä on, mutta ainakaan parkkipaikoillakaan ei enää ota kiinni vaikka auto ei aivan suorassa olisikaan.

Eli vois kuvitella että pykälää leveämpikin mahtuisi.

Mulla mitat tällä hetkellä navasta kaareen palttiarallaa 310mm takana (BC:t niin alhaalla kuin säätö riittää) ja 305mm edessä (auto ei ole täysin tasaisella alustalla).

V40 T2 -17
Kuvat

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #66 : 28.12.2014, 08:54:55 »
Tethykset on mulla niin taitavat samoilla mitoilla ollu kuin sun vanteet ja takana samoin BC. Sais myös otettua prikat tuolta kääntörajoittimista pois.


Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #67 : 28.12.2014, 10:09:30 »
Niin ne tais olla. Tarkennan vielä sen verran että mulla on ne isoimmat (mustat) rajoittimet, ei näitä voi kovin ketteriksi kehua.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #68 : 28.12.2014, 12:11:18 »
Samat mulla on ja prikkoja tosiaan välissä ja silti raapii kiinni käännöksissä molemminpuolin sisäreunoista.
Pitää noi spacerit laittaa tilaukseen, näyttää nuo vanteet istuvan todella hyvin sun autoon  O0

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #69 : 11.01.2015, 14:50:13 »
Toimiiko artic jo? Itsellä puhisee hienosti.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #70 : 11.01.2015, 15:53:40 »
Toimiiko artic jo? Itsellä puhisee hienosti.
Ei hörise vielä. Hetki sitten vein auton pajan eteen venttaamaan, lupasi ottaa tänään sulamaan ja huomenna alkaa tekemään. Toivottavasti sais huomenna pelit taas tulille kun ei näistä pakkopekkasista ole iloa ilman kulkuneuvoa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #71 : 11.01.2015, 16:17:54 »
Niinhän se on jos ei mihkään pääse. Minne veit laitettavaksi?
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #72 : 11.01.2015, 19:29:50 »
Tuohon Espooseen Järvenperään tutun tutulle. Sama jantteri teki mulle jakopään asialliseen hintaan ja sillä on tiggi niin lupasi tehdä kun näytin tulosteet Kulmamiehen laittamista ohjeista.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #73 : 12.01.2015, 12:19:06 »
Juu juu. Pitäis itsekkin tossa kesällä tehdä tohon uusimpaan ostokseen jakopää. Just laitoin tohon s80:piin ja parin kaverin s60:piin 2.4t ja d5 Jakopään.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #74 : 04.02.2015, 21:38:23 »
Jees jees. Ei alkuperäisellä pajottajalla mennyt aivan rööriin Ardicin huolto. Veti lukkoon ja se siitä.

Tänään ajeltiin pelit Duken pajalle ja pääsin oppipojan roolissa tuijottelemaan edellisen asentajan työn saavutuksia. Hitsausjälkeä:



"Puhdistettu":



Ulkopinnan hitsausjäljestä en tajunnut ottaa kuvaa mutta sanotaanko ettei ihan näyttelykelpoista ollut  :facepalm:

Mutta nyt hurisee hienosti kun tekijänä oli sellainen kuka tietää mitä pitää tehdä, Dukelle isot kiitokset!

Seuraavaksi ABS-kehä vaihtoon kun pukkaa jarruassistentti- ja abs-järjestelmä vikoja. Toisaalta omalla tavallaan hauskaa kun ei ole ajonvakautukset sotkemassa jos hieman käsijarrulla avittelee mutkissa  :D

« Viimeksi muokattu: 04.02.2015, 21:40:34 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autoracing  KL-varaosat