Itsellä Ardic alkoi oireilemaan 3v sitten.Paisuntasäiliöön tuli aina kova paine kun lämmitin oli päällä ja syyksi selvisi Ardicin pullistunut pohja.
Paloputken ja pohjan välissä on alunperin noin sentin rako ja palotapahtuman aikana liekki/pakokaasu pääsee vapaasti paloputken alapäästä virtaamaan lämmönvaihtimen kupeisiin.
Kun pohja pullistuu,alaosassa oleva rako pienenee ja liekki puhaltaa voimakkaasti pohjaan ja saa aikaan nesteen kiehumisen ja se taas aiheuttaa ilmakuplia ja painetta paisuntasäiliöön.Lisäksi pienentynyt rako ahdistaa pakokaasujen virtaamista ja saa turbulaattorin ja polttimen yläpään lämpenemään normaalia kovemmin.
Lämmittimen käydessä kun avasi paisarin korkin niin nestettä pursui desikaupalla ulos paisarista ja korkin ollessa kiinni,nestettä tihkui kovan paineen vuoksi lämppärin kennon pikaliittimistä konehuoneen puolelta,sekä Ardicin nesteletkujen liitoksista,nesteläikät lumessa paljastivat,että jokin on vialla.
Itse mittasin paloputken pituuden,mihin asti se yltää ja totesin,että alhaalla oli vain parin millin rako.Mittasin seuraavaksi palopesän korkeuden lämmönvaihtimen reunoilta ja sitten pullistuman keskeltä..ja olettaen että pohja on alunperin lähes suora,sain erotukseksi 9mm.
Eli lyhensin tuon 9mm rautasahalla paloputkesta pois.Kyseisen operaation jälkeen poltin ei ole tehnyt painetta ja on toiminut normaalisti.Saa nähdä,montako vuotta pohja kestää :)Kunhan palaa puhki,niin uusi pohja paksummasta aineesta ja varastossa oleva alkuperäismittainen paloputki paikoilleen

Liekkivahdin alapuolella olevaa reikäähän näissä kannattaa hitusen suurentaa,milli tai kaksi riittää..itselle ainakin toi toimintavarmuutta.
Omastani on myös poistettu automaattikäynnistyksen softa,koska jatkuva lyhytaikainen käynti moottorin lämpötilan tasaamiseksi saa polttimen vain karstoittumaan ja lyhentää huoltoväliä

En vaihtaisi webastoon tai Eberiin..hyvä vehje kaikista negatiivisista palautteista huolimatta,vaikka hitusen äänekäs onkin
