Näin varmasti.
Mutta ne tehokkaammat ja erilaisten tavoitteiden koneet ovat kuitenkin sikäli samanlaisia kuin sinunkin, että ahdin painaa ilmaa sisään, suuttimet ruiskivat bensaa sumuna ja tulppa sytyttää.
Niin, tässähän on kyse erilaisista säädöistä ja käyttöauton ajodynamiikasta, joka on kyllä täydellisen erilaista kuin oikeasti tehokkaiden autojen, joilla voi luopua hyötysuhteesta kun sitä papua vaan on "riittävästi".
Minä en ole tehnyt kompromissejä, vaan yrittänyt repiä vakiosta irto sen mitä saa, etsien sen rajoja kaikin tavoin.
Vääntörajoitus (syttymyöhästys) on tehty sen vuoksi, ettei moottorilla ollut järkevästi mahdollista ajaa liukkaalla, koska sen hallinta (pidon) menetettiin heti TK-kärkien avauduttua.
Olen jo monasti maininnut, että 8 kuormariviä tekee sytytyskartan (128 solua) optimoinnista äärimmäisen vaikeaa, sillä se vaatii yhtäaikaisesti LH:n EZK:lle välittämien (nyt ei puhuta wittuilusta) kuormatiedon manipulaatiota, eli toinen vaikuttaa toiseen ja siitä syntyykin sellainen säätö-"tilanne" ettei paremmasta väliä, sillä säädettävät parametrit kasvavat 128*255*65536 lukemiin.
Tämä vaatii hitusen "säätämistä"
tm, jotta oikean kombinaation saa aikaiseksi, niillä eväillä mitä Boschilta on aikoinaan annettu.

Mega ei tee tässä autuaaksi, mutta esim. AEM laitettuna ohjaamaan EZK:n kuunnellessa nakua tulokset olisivat olleet täysin toisenlaisia, mutta hintalappukin olisi noussut pirusti ylemmäs kuin nyt, edes hinauksineen ja moottoreineiin.
Minulla ei myöskään ole 0800-Bosch-LH tukinumeroa apuna auttamaan, eikä mitään Bosch-motorsport foorumin tunnareita, joista olisin voinut saada apua säätämiseen, joten omin pikku-kätösin kaikki on tehtävä. Toki reilun kolmen tusinan säätö-perhe auttaa asioissa hitusen, mutta silti joudun tekemään suuren osan työstä ihan omin kätösin vieläkin.
Hm... Eli vinokone on samanlainen kaikilta ominaisuuksiltaan kuin F-1:n moottori?

Ja koska emme näe jatkuvasti viinakoneiden räjähtelyä normaalien tulppien käytön seurauksena, niin tuntuu omituiselta että juuri sinun tapauksessa se tulppa olisi ratkaiseva asia.
Kyllä me näemme wiina-koneiden räjähdyksiä samasta syystä yllättävänkin usein!

Tosin toisessa päässä syttykarttaa!

Kuten sanottu,
ajoitus on kaikki kaikessa tässäkin tapauksessa!

Jos merikontissa olisi sähköinen kaasuläppä ja kaasupolkimella voisin asettaa woimatoiveen 0-100% niin tämä kaikki olisi voitu välttää helposti, mutta kun kyseessä on mekaaninen kaasuläppä, niin muilla asioilla joutuu "kikkailemaan" ja tulos oli tämä!

Tämä on vähän sama juttu, kuin kylmäkäynnistyksen ja rikastuksen säätö, jota olen tehnyt vasta neljä talvea!
Kylmärikastus ja käynnistys on vihdoin hierottu siihen, mitä siitä voi irti repiä wiinalla.

Tämä topicci on olemassa vain siksi, että muutkin voivat tehdä saman kuin minä (jätetään se lohkon rikkominen vain minun saavutuksekseni!), joten tässä topicissa tarkoitus on jakaa melkein some-tyyliin kokemukset LH:n säätämisestä.
Nyt vain tuli tälläinen kokemus, jota toivon muiden välttävän!

Jännästi se brittiläinen-potilas kokee myös samanlaisia vastatuulia kuin omanikin ja muutamat muutkin, joten törmäämäni tapahtumat eivät lopultakaan ole niin harvinaisia kun asiaa oikeasti tutkiskelee.

Tosin minulla niitä maileja on ihan eriluokassa kuin teho-koneilla. Siinä vaiheessa kun noilla oikeasti tehollaikkalla koneilla on ennen modifikaatiota takana 260tkm ja laitteiden pettäessä 451tkm, niin nostan hattua todella korkealle!

Ps. yritän saada aikaiseksi äärimmäisen hyvin hallittavan ja ihan pikkuisen
(alle 200%) alkuperäistä tehokkaamman wiinakoneen, jolla pitää pystyä ajamaan kuka tahansa, milloin tahansa, joten "säätö-show" on samaa luokkaa kuin tuotanto-autossa proto-vaiheessa ja niistä tuskin on yksikään onnistunut "ekalla" kerralla.

Pps. Vääntö-rajoitus on kaiken syynä lopultakin, mutta en vain muistanut poistaa asiaa kelien lämmettyä ja lopputulos ilmeni näin.