Joudut kyllä vääntämään nyt tyhmälle rautalankaa. Ja tarkoitan ihan oikeasti, en minä osaa katsoa kuvista mitään erityistä.
Tässäpä vihjailematon viittaus.


Katso myös kannen karstaisuutta, mikä on wiinakoneelle poikkeuksellista.
Koska koneelle on annettu avosandaalia
tm ja runsaasti, niin tuollaiset karsta-kertymät ovat suoranainen ihme, ellei kone ole väljä, mitä se selvästikkin oli 451tkm jälkeen.
Mutta siis tuo esisytytys yleensä tuppaa johtumaan kait siitä, että on epäpuhtauksia/karstaa tai jotain epätasaisuuksia tms. jotka sitten hehkuvat kuumana kun kone käy muutenkin kuumana. Hain siis takaa sitä, että liian laiha seos olisi yksi sellainen taustatekijä tässä kun lämmöt nousevat liiaksi.
Juu, laiha-seos ei ole ollut edes optio syttyä säädettäessä, vaan kyllä sopiutus on tasan niin kohdillaan kuin sen on voinut säätää, sillä harvallapa kapeakaista-lambda vetää 0,2V sykkyrää tasakaasulla!
Sopitus on toisinsanoen niin
, nusaisten tehty, ettei järjettömyydessään ole vertaistaan.

Mutta kun sitä alketaan meillä säätämään
tm, niin silloin säädetään kunnolla, eikä mennä tuurilla.

Sytytysennakot muuttuvat niin pirusti sopituksen funktiona, että siinä kohden ei ollut mahdollisuutta kikkailla sopituksen kanssa tippaakaan.
ps. Ei muuten välttämättä olis hullumpi idea käyttää vielä mäntiä vaikka ultraäänipesurissa tms. (eikös tätä jo joku sulle tarjonnutkin?) ja sitten uudet kuvat.
Kyllä minä ne pesetänkin, mutta sieltä ei paljastu mitään uutta auringon alla, kuin pirun väljät öljy-renkaat.

Puristukset olivat viimeksi mitattaessa ihan kohdillaan ja tasaiset mutta öljyrenkaiden kunnostahan se puristuspaineiden mittaus ei kerro mitään.
Säätöryhmässä aiheesta on jo spekuloitu runsaasti ja päädytty siihen, että kone on väljä vanhuuttaan ja polkemisen määrästä johtuen.
Ahdoilla ajettaessa kone on hukannut öljyä jo pitkän aikaa (6 vuotta), mutta coolerin kautta se ei ole kulkenut merkittävissä määrin.