Nysse sitten otti ja lähti käyntiin, ja vieläpä yllättävän kivuttomasti. Pari kertaa nostin bensanpaineet ylös, ja tutkin vuotoja. Suodattimen banjosta tihkui hieman, mutta se korjaantui kiristämällä.
Seuraavaksi starttia käsien hikoillessa....ei kuitenkaan tapahtunut mitään. Uusi startti....ja kone pörähti käyntiin....kierrokset lähti heti karkaamaan, joten paniikissa virrat pois.
Uusi yritys, ja heti käyntiin, mutta kierrokset taas nousi. Sitten tutkimaan imuvuotoja....dumpin letku oli unohtunut pois. Uudella innolla taas starttaamaan, mutta edelleen kierrokset nousi, mutta enää noin 2500rpm paikkeille. Sitten kaasuvaijeri irti, ja painoin vielä kädellä läppää kiinni päin...startti, ja kone kävi tyhjäkäyntiä n. 900rpm.
Fiilikset oli ihan hyvät....kone kävi nätisti...yksi venttiili raksutti aikansa, mutta mielestäni sekin lakkasi kokonaan. Ainoa murhe oli, että vesi ei kiertänyt koneessa kunnolla, mutta sekin on jo teoriassa korjattu.

Huomenissa on toinen vapaapäivä, nii ehtii varmaa vähä vielä paneutuun lisää asiaan. Ensimmäiseksi korjaan vedenkierron, ja seuraavaksi varmaan yritän saada tyhjäkäyntiventtiilin toimimaan. Nyt se ei ollut paikallaan lainkaan.
Lisäksi lambdamittari ei jostain syystä näytä mitään, megassa kyllä arvo näkyy. Tilasin tänään tunerstudion lisenssin, ja sen käyttöä pitäisi opetella.
Nii, ja jostain syystä mega näyttää lämpötila-anturin lukeman väärin. Imuilmanlämpö näkyy kyllä oikein.
Osaako joku sanoa, että kun käyttää tunerstudiota, nii riittääkö se, että määrittää sieltä ohjelman kautta nuo lämpöantureiden arvot, vai pitääkö ne tehdä samoin kun megatunenkin kanssa?