Tänään tuli ajettua ensimmäinen lastentauti pihalle....pääsin töistä n. 300m nii rupes prötään, ja AFR mittari heitti pohjiin laihalle. Syy oli tasan se, mitä epäilinkin. Koitin muutaman kerran nostaa bensanpaineita, ja aina kävi vähän aikaa. Pumput surisi, muttei normaalisti.
Ei auttanu muu, kun mennä narun perässä pajalle.
Onneks pumput oli helpossa paikassa, joten ne oli äkkiä irti. Kokeilu osoitti, että ykköspumppu oli jumissa, mutta otti virtaa vastaan. Tarkemmin tutkiessa pumpussa näytti olevan paskaa sisällä, joka oli kyllä ennalta odotettavissakin. Paska oli lähtenyt liikkeelle rivakassa käännöksessä, ja päätyny pumpun imuun.
Onneksi apukin oli sillai lähellä, että löysin omista varastoista lähes samanlaisen pumpun, jonka iskin rikkoutuneen tilalle. Lisäksi nakerreltiin kaverin kanssa öljypolttimen suodattimesta isohko suodatin pumpun imupuolelle. Ei pitäisi enää tankista päätyä roskat pumppuun asti. Lopulta kun oli todettu kaiken pelaavan, niin aukaistiin tuo päätystä prässätty boschilainen. Pumppu olikin aika loppuun ajettu, kun kontaktipinnat olivat kuluneet tosi paljon. Lisäksi pumppuosan sisältä löytyi pari murenaa, jotka olivat jumiuttaneet pumpun. Eli todennäköisesti siitä tulee vielä soiva pumppu johonkin viritelmään. Itselleni oli "yllätys", että pumpun sisällä oleva sähkömoottori tosiaan ui ihan kokonaan bensassa...aina sitä oppii uutta. Tietääpähän ens kerralla, että jos pumppu tuntuu väsyneeltä, nii voi aukasta ja vaihtaa vaikka uudet hiilet jos sillä paranee

Harmittaa, ettei tullu sillon heti asennettua suodatinta imupuolelle....tai olis tullu, mikäli varaosapuljussa olis ollu myydä sopiva. Onneks putkiliikkeestäkin löytyy hyvää "race-osaa"
