Joo yllätys mailin tuloksesta oli melkoinen ja huvittaa kyllä vieläkin vaikka onhan tästä muutama tunti jo aikaa.
Sitä ennen kuitenkin vähän kuivempaa asiaa, eli mitä tässä nyt on puuhaillut alustavasti.
Kulutukseen saattaa löytyä apuja syttykartan hieromisesta pienillä kuormilla yllättävä iso vaikutus. Sielläkin se on aste-peliä jolla saa sen maksimin irti ja kulutusta minimoitua ja tulokset voivat olla yllättäviä!
Penkin jälkeen nostinkin kaks astetta pintakaasulle ennakkoa ja Lappeenrantaan mennessä asteen lisää. Vaikutuksesta ei voi vielä sanoa mitään.
Eilen töiden jälkeen laskin autoa alas sentin, tarkastelin paikkoja läpi vielä uudestaan ja kiristin vasemman etupyöränlaakerin. Pikaisesti vain tarkastin pyöränkulmat, mutten säätänyt mitään. Kummasti osui paremmin kohilleen kuin korkeampana ollessaan, nyt ei tiepaikkaukset ja urat vaikuta juuri mitään ohjaukseen.
VT86:n kanssa oli puhetta josko lisähuulesta etuspoilerin alle ois kovinkin hyötyä. Illalla/yöllä väkersin pellistä 7cm korkean, hieman etukenon helman etuspoilerin alle joka jatkuu pyörien eteen asti. Ruuvasin kiinni spoileriin ja tein muutamat tukitangot koriin. Kardaanin takapätkälle pulttasin 2mm pellistä pannan pohjaan kaiken varalta ainakin pienentämään mahdollisen ongelmatilanteen vaurioita. Lappeenrantaan ajaessa sai todeta, että joku hyöty huulesta on. Ei kova sivutuuli ota enää autoon.
Jonottelua ja pientä sateenpelkoa oli ilmassa vuoroa odotellessa. Seosta rikastin täyskaasulle 12 -> 11,5 AFR. Vedon jälkeen pari minuuttia parkkiin ajamisen jälkeen alkoikin satamaan, ajoitus oli kohillaan. Teippasin keulaa jonkin verran, ettei valot ja maski lennä tiehensä ja saipa vähän rakoja umpeen. Vedossa itsessään ei mitään ihmeellistä, rauhallinen lähtö, kolmosella pidon hakua, ja siitä eteenpäin puhdasta vetoa. Mitä nyt nelosella tai vitosella kävi rajoittimella hetkellisesti. Tutkan lähestyessä ihmettelin että mitäs tämä nykyttää, mutta tulikin jo rajoitin(7400rpm) vastaan

Ensimmäinen epäilys oli tietysti, että millä vaihteella oikein tuli ajettua, mutta paluutiellä tuloksien tarkastaminen paljasti että siihen se kulku vaan loppuu.
Tuloksena tosiaan huvittava 302km/h, varttimailiaika oli rauhallinen 13,311s.
Tämän näköisenä se kaikki tapahtui:

Suora
linkki.
Ei huohota, nestettä ei hukkunut ja kotiin on päästy eli tavoite täyttyi ja ylittyikin reilusti
Semisliksit alla ois rengaskoko ollut 225 nyt olleen 215/45 sijaan, mutta välityksiä kaipais lisää ja lisää aeromuutoksia jos meinaa kovempaa mennä. Etuspoileri auttoi todennäköisesti roimasti.
Incar-video on jos gopro sen talteen otti.