Tuumasin sinisen 245:n seisseen pihassa tarpeeksi pitkään ja aloittelin sen kanssa torstai-iltana. Perushuollolla liikkeelle eli nastapyörät alle, koneeseen öljyt ja suodatin, tulpat, ilmansuodatin, jakopää, jarrujen läpikäynti, vaihdoin jarrunesteet ja kävin katsastuskohteet läpi. Perjantaina uudet apulaitehihnat paikalleen, vasemman reaktiotangon takahela, etupöntönkannakekumit, ym. Vasemmassa takajarrussa oli Girlingin jarrupalojen kiinnitysosat ja vaihdoin sinne oikeanlaiset.
Eilen oli vähän peltihommaa. Olin kahden vaiheilla teenkö oikealta etulattian poikkipalkinpään uusiksi. Sisäpuolelta siisti, mutta alapuolella sen verran harvaa ja huokoista hitsinööliä sekä liian ohutta(tunkilla rutattua) peltiä, että olihan se tehtävä. Helmakantin vieressä oli myös muutama liimamassalla peitetty reikä. Siinä ohessa vaihdoin vasemman ajovalonpohjan ehjään, laitoin oikealle ajovalolle johtoa kun vanhasta oli katkaistu ~10cm päineen, putsasin sulakerasian, vaihdoin hapettuneet sulakkeet, testasin sähköjä, ym. Pakkivalojen johtokin oli katkaistu.




Tärkeämmällä laittolistalla on oikeastaan enää laatikontukipalkin korjaus, kilvenvalot, keskuslukko ja osa sähkölaseista. Perästä on poistettava hampaita tai etsittävä uudempi nopeusmittari, koska taka-akseli on vaihdettu uudempaan.
Valkea on ollut ajossa koko ajan, tällä viikolla ei ole tosin tullut kuin reilu 700km. Aamulla pitkästä aikaa pesu ja äsken maantielenkin jäljiltä kuonat pois uudestaan.